Citat:
Ursprungligen postat av
Joe Blow
Nu får du fan sluta sprida dina totalt felaktiga påståenden om utredningar du uppenbarligen inte har en jävla aning om. Jag råkar veta att den "manlige bekanta" du omnämner i Eivor Svensson-ärendet var högaktuell från dag ett. Man gjorde allt man bara kunde för att syna honom utan och innan. Dessutom fanns det ett par till som var minst lika intressanta i hennes bekantskapskrets. .
Det framgår ju mycket tydligt i länkarna jag postade att fästmannen granskades och var intressant í utredningen, men att man inte gick vidare samt att det fanns andra alternativa gärningsmän. Inte en chans att du läst förundersökningen, du "vet" vad du fått höra av andra eller läst på nätet.
Citat:
Detta har inte i denna tråd att göra men jag väljer att skriva det här då det ger övriga läsare i detta ärende en påminnelse att du tydligen baserar allt du påstår på illa skrivna tidningsartiklar av lokala byfånejournalister. Att de rättrogna här börjar spekulera om att PAJ kopierat Eivor-mordet förvånar inte.
Du får vara mer specifik än så. Vad baserar du dina egna påståenden på förresten? Eva-fallet hade ju granskats av Cold Case-gruppen enligt dig, vilka var dina källor? Dina egna gissningar/fantasier? Du menade även att Pia var en person i yttersta utkanten av Evas bekantskapskrets och inte någon bästa väninna, det baserade du på att hon läst om mordet i tidningarna, du hade ingen aning om varför hon läste om det i tidningarna, men vad spelar fakta för roll i din värld när man ska smutskasta vittnen?
Att lokal och rikspress spridit felaktigheter är något jag påpekat flera gångar.