2017-04-13, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarsyn
Överklaga gärna, mina herrar! För att få slut på detta evinnerliga tjat om skopolamindrogning eller ej. Varför då inte göra en kontrollerad studie av Mats och skopolamin nu? Man ger honom skopolamin i de doser han trodde sig få under "kidnappningen". Under tiden tar sjukvårdspersonal de normala drogtester, även "specialtest" för skopolamin samt okulärbesiktning? Sista testet ska tas ungefär som efter de antal timmar, som gjordes efter att Mats upphittats och kommit in till sjukhuset. Givandt av drogen och testerna ska ske under bevakning av polis eller några pålitliga juridiska personer.
Någon sådan test skulle aldrig göras, som du framför av självklara orsaker.
Däremot måste man studera och ta fram information av personer som blivit drogade av scopolamin och jämföra med vittnesuppgifter från Mats, om det är möjligt att han blev tvingad att inta scopolamin och därav minnesförluster m.m. som framkom vid förhören.
Citera
2017-04-13, 09:40
Medlem
Okej...låt oss för en sekund ANTA att mordet på Linda var ett beställningsjobb.

Ta du och fundera på varför man blandade in den klent begåvade rövhatten Mats över huvud taget?

Om Linda måste hittas för att kunna dödförklaras så hade det räckt med ett anonymt tips till polisen angående fyndplatsen - varför skulle kineserna/mördarna placera ut idioten där?

Suck.
Citera
2017-04-13, 09:41
Medlem
Klarsyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Någon sådan test skulle aldrig göras, som du framför av självklara orsaker.
Däremot måste man studera och ta fram information av personer som blivit drogade av scopolamin och jämföra med vittnesuppgifter från Mats, om det är möjligt att han blev tvingad att inta scopolamin och därav minnesförluster m.m. som framkom vid förhören.

Vi vet att människor reagerar olika på samma medicin. Man KAN inte jämföra personer rakt av. Mats, Lars, Lagro, Fagro och Judensau ljuger om att Mats var drogad anser både jag och många med mig, eller hur? Enligt mitt förslag kan man lösa det problemet.
Citera
2017-04-13, 09:49
Medlem
bagarn29s avatar
Varför skulle en triad göra sig besväret att dra runt Mats Alm i tre dagar, 16-19/9, när de kunde ha placerat honom på FP redan den 1/8.

När mördade triaden LC och varför? Tro ni på fullt allvar att Mats Alm skulle givit pengarna till sonen och kommit undan, om en dödlig triad hade funnits och var ute efter miljonen?

Judensau, vilken mängd skopolamin skulle behövas för att kontrollera Mats Alm under dessa tre dagar?
Citera
2017-04-13, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FZappa
Okej...låt oss för en sekund ANTA att mordet på Linda var ett beställningsjobb.
Ta du och fundera på varför man blandade in den klent begåvade rövhatten Mats över huvud taget?
Om Linda måste hittas för att kunna dödförklaras så hade det räckt med ett anonymt tips till polisen angående fyndplatsen - varför skulle kineserna/mördarna placera ut idioten där?
Suck.
Det är en mycket enkel förklaring, de som låg bakom mordet på Linda ville få Mats till gärningsmannen.
Det som nu gäller är om Mats blev drogad med Scopolamin eller inte, blev han tvingad att inta drogen är han helt oskyldig till Lindas försvinnande.
Citera
2017-04-13, 09:57
Medlem
Sen hör det till saken att när Linda dog var Mats fortfarande förmånstagare på försäkringen. Hur skulle beställaren av mordet få fatt i pengarna? Gå hem till Mats och be honom lämna över dom, bara?
En eventuell beställare hade inget motiv. Och mycket små utsikter att få fatt i några pengar, om nu det hade varit motivet.

Njae. Mats blev av med ett problem när han dräpte Linda. Problemet med att han utnyttjat henne och ljugit om bröllopet. Jag tror att han blev extremt bajsnödig när konfrontationen närmade sej och så blev det som det blev - Linda blev dräpt på ett eller annat sätt, troligtvis strypt, under den konfrontationen. Hans personlighet klarar inte av konfrontationer.

Just där och då i skogen i N Bertislbo tror jag inte att Mats hade en tanke på försäkringen, den kom som en "bonus" lite senare. En tveksam bonus som blev en nitlott och som dessutom utgjorde ett mycket besvärande motiv.

Utan det motivet hade saken sett annorlunda ut. Mats kanske hade klarat sej undan med vållande till annans död (olyckshändelse), men då hade han behövt spela med öppna kort, inte ljugit ihop nån jävla fabel om kineser.
Citera
2017-04-13, 10:03
Medlem
*agro, för fan....

"Det är en mycket enkel förklaring, de som låg bakom mordet på Linda ville få Mats till gärningsmannen."

VARFÖR? Vem hade nåt att vinna på att utse rövhatten till gärningsman? Media? Polisen? Nån av hans kollegor? Nån av hennes kollegor på thai/kinahaket?
Ägaren av kombigrillen? Pappa Lars? Ex-fästmön i Venezuela?

Och vem betalade för mordet, UTAN att få ut nåt av det?

Använd hjärnan, gör en rimlighetsbedömning.
Citera
2017-04-13, 10:09
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judensau
Kom igen, singlestar har bara kommit med dravel. Han har inte punkterat något. Kan du säga en sak han punkterat? En sak?

Jag punkterade alla dina påståenden bit för bit. Jag kollade upp din historia. Det finns ingen med din påstådda historik hos svenska folkbokföringsmyndigheter, ingen med din påstådda historik hos kinesiska folkbokföringsmyndigheter, ingen som har varit brottsutsatt av en kinesisk triad som du har påstått som har varit registrerad hos den kinesiska polisen eller hos det svenska utrikesdepartementet. Ditt påstående om att det skulle vara kinesisk militärpolis som utredde brottet mot dig faller på sin egen orimlighet. Militärpoliser utreder aldrig civila kriminalfall. Allt du säger är lögn, till och med dina påståenden om skopolamin.

Jag kollade upp din webbtrafik genom en allmänt rätt känd persons webbtrafik och upptäckte då vem du var. Jag har till och med postat ut både ditt personnummer namn och adress till dig i ett PM så du vet att jag talar sanning.

Mats Alm är den enda tänkbara mördaren. Det har aldrig funnits någon kinesisk triad verksam i Sverige som du vill påskina. Du blir arg när jag säger att Mats Alm är mördaren och säger att man inte får anklaga någon oskyldig. Själv har du kommit med påståenden om att det kan vara Klarsyn eller Linda Chens son som kan vara skyldig. Du projicerar dina tillkortakommanden friskt och yvigt och du vet att hela ditt liv är en enda lång livslögn.
Citera
2017-04-13, 10:14
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Jag har givit honom en länk tidigare men jag kan posta den igen. Om din läsförståelse är bra så kan du själv läsa vad deras "Swat" team som egentligen är paramilitären pysslar med. https://en.wikipedia.org/wiki/Minist...ecurity_(China)

En anmälan om brott går till så att polis kontaktas, är det allvarligt kopplas dessa gubbar in, precis som i Sverige.

Så en tom wikipediasida är din enda referens till att du skulle säga sanningen?

Du borde lära dig vad SWAT-team är innan du uttalar dig om det också, precis som du gjorde om kinesisk militärpolis.

Det är alltid kinesisk polis som utreder civila kriminalbrott. Det är alltid hos polisen en anmälan om civila kriminalbrott upprättas.
Citera
2017-04-13, 10:15
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Att Mats var en ung frisk man så det behöver inte ge utslag. Men även detta har jag besvarat tidigare.

Mats har aldrig någonsin varit frisk.

Även här faller din tes platt till marken.
Citera
2017-04-13, 10:19
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Om det med starka indicier kan påstås att Mats Alm blev tvingad att inta Scopolamin, borde han ha rätt till resning i fallet.
Att han blev drogad med Scopolamin är helt nytt i fallet och när något nytt kommer fram som kan påverka domen skall den dömde ha rätt till resning.
Om Mats blev tvingad att inta drogen Scopolamin visste de personerna om att Linda var mördad och var kroppen fanns, som gör att Mats har ingenting med Lindas försvinnande att göra.

Fanns inga spår av skopolamin i Mats kropp.

I en resning finns det nu nya bevis i omständigheterna som kan koppla honom till Linda Chens död. Nu är det bara du och judensau som kan proviantera med mer sakkunskap som gör att Mats skall kunna naglas för mord, så han får längre straff än för dråp eller vållande till annans död. Ni bägge är så centrala i den utredning som nu pågår mot er. Det ni säger är av mer vikt än vad andra säger här. Det som är mest anmärkningsvärt är alla lögner ni vidhåller trots att ni är motbevisade om det. Det ligger Mats i fatet och det vet du mycket väl varför. Inte ens du är okänd för mig.
Citera
2017-04-13, 10:21
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Posta dem då och låt mig avfärda det som nonsens.

Du avfärdar allt som talar emot dig och Mats Alm som nonsens.

Mats Alm mördade Linda Chen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in