2017-04-13, 10:21
Medlem
Wiki-länken blev nog bara avhuggen.

Här är den:

https://en.wikipedia.org/wiki/Minist...ecurity_(China)

Edit: märkligt, men "exit"-sidan hugger av sista parentesen. Klistra bara in länken ovan, så funkar den.
Senast redigerad av FZappa 2017-04-13 kl. 10:24.
Citera
2017-04-13, 10:28
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judensau
Tog man hår eller naglar från mats 2 senare så kan det fortfarande hittas. <jag utgår från att detta inte gjordes.

Mats placerades på mordplatsen för att rikta bort strålkastar ljuset från de riktiga mördarna. Svensk polis svalde betet med hull och hår.

Den enda som placerade Mats vid mordplatsen var den som placerade Linda där. Det har bara varit Linda och Mats på platsen fram till den dagen då polisen kom dit. Inga spår efter andra, inga spår efter någon kinesisk triad, inga spår efter främmande bil framförda av kinesisk triad, inga spår av av bil med kinesisk triad fylld med friterade räkor.

Läs det FZappa skrev och inse verkligheten.

Citat:
Ursprungligen postat av FZappa
En sak till. Försök att se det orimliga i att en kriminell organisation i Kina skulle börja härja med en vanlig tjej i Sverige..en tjej som var ett flickebarn när hon lämnade Kina, hamnade som flykting i Vietnam och sen skapade sej ett anständigt liv här som vuxen.

VARFÖR skulle en triad beställa ett mord på henne? För en sketen livförsäkring?
Hade hon varit arvtagerska till en miljardär så kanske...men så är det ju inte.

HUR skulle detta ha gått till, rent praktiskt? Resurser och logistik kostar pengar, mer pengar än det eventuella bytet hade gett.

Orimligheter staplade på varann. Gör en rimlighetsbedömning. Vakna, och kom in i matchen.

Varför skulle triaden dumpa det hela utan att ha fått tag i pengarna?

Hur kom triaden in i Sverige?

Hur kom triaden ut ur Sverige?

Ditt resonemang om triaden är som Emma i Kalles Klätterträd.
Citera
2017-04-13, 10:33
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det fanns inga bevis på att Mats begått något mord och det påträffades inte heller någon mordplats.
Åtalet mot Mats Alm var baserad på att ingen annan visste var kroppen fanns och att han därför var skyldig till Lindas försvinnande.
Om det finns starka indicier på att de här Asiaterna tvingade honom att inta Scopolamin, då kände de till att Linda var mördad och var kroppen fanns.
Det måste undersökas hur verkningarna är vid förtäring av Scopolamin och jämföras med Mats vittnesmål och agerande och från det få starka indicier om det var med Scopolamin han blev drogad.
Han har själv hela tiden påstått att han blev drogad, men som inte har stämt med testerna som gjordes av utredningen.
Det som det är frågan om, blev Mats Alm tvingad att inta droger eller inte.
Blev han tvingad att inta droger är han oskyldig till Lindas försvinnande, därför då fanns det personer som visste att Linda var mördad och var fyndplatsen fanns.

Citat:
Jag har en annan bild av det än vad du kommer med.
Det kan ha funnits asiater i Sverige eller andra länder i Europa som kände till den här drogen Scopolamin och visste hur den skulle användas, vid fel användning vid överdosering avlider offret lätt, därför måste det finnas kunskap om den och tillgång till drogen.
Vi vet inte vem som beställde mordet på Linda, men ingen kriminell organisation från Kina, det är nog helt säkert.
Lindas tillgångar enligt bouppteckningen med alla försäkringar och andra tillgångar var ca 2,3 miljoner.
Först mördades Linda och kroppen placerades i N. Bertilsbo den 1 augusti, sedan måste kroppen komma fram för att Linda skulle kunna dödförklaras och då kommer drogningen av Mats in i bilden, som sker den 15 september när han försvinner och finns vid kroppen den 18 september.

Varför skulle en kinesisk triad lämna kvar ett levande vittne om de har utfört ett mord? Varför skulle de bespara den gravt utvecklingsstörda Mats liv med att placera honom intill deras mordoffer och inte ta honom av daga också?

Rimlighetsbedömning visar på att bara Mats alm kan ha tagit Linda av daga. Finns ingen annan det finns spår av på mordplatsen.
Citera
2017-04-13, 10:55
Medlem
Även Mats Alm slängde sig friskt med olika historier.

Till en början försökte han ju skylla mordet på Lindas exmake. Något polisen kunde avskriva väldigt snabbt. Mats berättade ju för någon kvällstidning om hur han trodde det var exmaken som tagit Lindas liv. Detta långt innan man ens visste om det var ett ofrivilligt försvinnande.
Citera
2017-04-13, 11:13
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Den enda som placerade Mats vid mordplatsen var den som placerade Linda där. Det har bara varit Linda och Mats på platsen fram till den dagen då polisen kom dit. Inga spår efter andra, inga spår efter någon kinesisk triad, inga spår efter främmande bil framförda av kinesisk triad, inga spår av av bil med kinesisk triad fylld med friterade räkor.

Vad jag minns så är den enda bil som varit synlig på fyndplatsen vid tidpunkten för Lindas försvinnande en bil som starkt liknade Mats fars bil. Den hade väl varit synlig där dagen efter hon försvann.
Citera
2017-04-13, 11:27
Medlem
Citat:
Varför skulle en kinesisk triad lämna kvar ett levande vittne om de har utfört ett mord? Varför skulle de bespara den gravt utvecklingsstörda Mats liv med att placera honom intill deras mordoffer och inte ta honom av daga också?
Rimlighetsbedömning visar på att bara Mats alm kan ha tagit Linda av daga. Finns ingen annan det finns spår av på mordplatsen.
Jag har aldrig påstått att någon kinesisk triad har utfört mordet på Linda, däremot kan ett par personer skött logistiken, men att de utfört mordet det tror jag inte alls på, alldeles för litet i potten att de skulle ge sig in på något sådant.
Däremot tror jag att de drogade Mats och höll honom borta från den 15 - 18 september.
Men om de kidnappade honom genom att droga honom, det är en väsentlig skillnad än att mörda en person.
Jag har tidigare påpekat att han placerades vid kroppen därför han skulle få skulden för Lindas försvinnande.
Det som nu är intressant är om Mats blev drogad av Scopolamin genom hot i bostaden.
De är det som är nytt i fallet och han bör ha möjlighet till resning, med kraftigt skadestånd.
Citera
2017-04-13, 11:36
Medlem
Citat:
Jag har aldrig påstått att någon kinesisk triad har utfört mordet på Linda, däremot kan ett par personer skött logistiken, men att de utfört mordet det tror jag inte alls på, alldeles för litet i potten att de skulle ge sig in på något sådant.
Däremot tror jag att de drogade Mats och höll honom borta från den 15 - 18 september.
Men om de kidnappade honom genom att droga honom, det är en väsentlig skillnad än att mörda en person.
Jag har tidigare påpekat att han placerades vid kroppen därför han skulle få skulden för Lindas försvinnande.
Det som nu är intressant är om Mats blev drogad av Scopolamin genom hot i bostaden.
De är det som är nytt i fallet och han bör ha möjlighet till resning, med kraftigt skadestånd.

Jag HOPPAS att fåntratten överklagar och att hans far sitter med i rummet när man kör om hela rättegången igen.

Var säker på att om han hamnar i en rättegångssal så kommer du ha väldigt lite att säga till efter det.

Oavsett hur lite eller mycket du vrider det till.

Fan som om det inte räckte med att försvara kackelbarnet Mats Alm, nu har vissa börjat med direkta påhopp på henne och hennes familj.
Citera
2017-04-13, 12:09
Medlem
"Det som nu är intressant är om Mats blev drogad av Scopolamin genom hot i bostaden.
De är det som är nytt i fallet och han bör ha möjlighet till resning, med kraftigt skadestånd."

Nytt o nytt. Ja, vi har ju sett rekonstruktionen från "kidnappningen" ( ) och där känns han ju jävligt trovärdig (NOT), precis som i lögnerna kring den i förhören sen. Sanslöst att du tror på den sagan.

http://down0.03837-down0.dna.qbrick....p4?key=android

Och vadå skadestånd - för vad? Griftefridsbrottet HAR han begått, det är bevisat genom hans uppdykande på platsen. Det räcker nämligen att han var där o stökade runt. Den biten är CEMENTERAD. Vad skulle han få skadestånd för, menar du? Att han satt häktad så länge? Han kunde ju försökt få skadestånd.. hehe.. karln är ju inte HELT frikänd. Läs domen...avsnittet där tingsrätten konstaterar att han är inblandad. Mycket ovanlig skrivning i svensk rätt.

Nä, blir det resning, så slår det åt andra hållet. Då åker karln in i finkan utan att passera gå.
Senast redigerad av FZappa 2017-04-13 kl. 12:22.
Citera
2017-04-13, 12:11
Medlem
Tänkte på en grej som kunde gett en ledtråd till brottsplatsen...blev det nånsin en masttömning på Lindas telefon? Den bör ju ha dött i samband med mordet/när MA slängde hennes handväska (som fortfarande saknas).
Citera
2017-04-13, 12:17
Medlem
Och ang den där bilen dagen efter, i Bertislbo....jag är rätt säker på att pappa Alm var där o hjälpte Mats att dölja Lindas kropp med ris o annan bråte. Men...där lär ju bara ett erkännande ge mej rätt, och det lär vi väl inte få förrän möjligen på Lars dödsbädd. Om ens då. Han verkar vara en sån där förnekare av fakta, han också, så det mordet/dråpet har väl aldrig hänt.
Citera
2017-04-13, 12:19
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Du avfärdar allt som talar emot dig och Mats Alm som nonsens.

Mats Alm mördade Linda Chen.

Jag håller fullständigt med: Mats Alm är otvedtydligt skyldig till mordet på Linda Chen. Tillika anser jag att hans pappa Lars Georg Alm är inblandad genom att ha gjort sig skyldig till undanröjande av bevis och skyddande av brottsling.

Jag hoppas att fokus fortsättningsvis kommer att riktas mot Mats Alm ända tills den dag han erkänner. Att han inte får ro i sin själ förrän han berättar sanningen om vad som verkligen hände. Om iakttagelserna stämmer att han ser jagad och härjad ut så är det förhoppningsvis inte bara oron över att bli igenkänd som gör detta.

Det är mycket bra att tråden hålls vid liv och jag "tackar" Fagro, Lagro och Judensau för att de medverkar till detta. Tillika är det förträffligt att GW tar upp fallet i sitt kommande program.

Rättvisa har inte skipats. Än.
Citera
2017-04-13, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FZappa
"Det som nu är intressant är om Mats blev drogad av Scopolamin genom hot i bostaden.
De är det som är nytt i fallet och han bör ha möjlighet till resning, med kraftigt skadestånd."

Nytt o nytt. Ja, vi har ju sett rekonstruktionen från "kidnappningen" ( ) och där känns han ju jävligt trovärdig (NOT), precis som i lögnerna kring den i förhören sen. Sanslöst att du tror på den sagan.

http://down0.03837-down0.dna.qbrick....p4?key=android

Och vadå skadestånd - för vad? Griftefridsbrottet HAR han begått, det är bevisat genom hans uppdykande på platsen. Det räcker nämligen att han var där o stökade runt. Den biten är CEMENTERAD. Vad skulle han få skadestånd för, menar du? Att han satt häktad så länge? Han kunde ju försökt få skadestånd.. hehe.. karln är ju inte HELT frikänd. Läs domen...avsnittet där tingsrätten konstaterar att han är inblandad. Mycket ovanlig skrivning i svensk rätt.

Nä, blir det resning, så slår det åt andra hållet. Då åker karln in i finkan utan att passera gå.
Han dömdes inte för griftefridsbrott därför att han fanns vid fyndplatsen, utan det var något helt annat.
Senast redigerad av Fagro 2017-04-13 kl. 12:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in