Citat:
Ursprungligen postat av
SingleStar
Varför skulle en kinesisk triad lämna kvar ett levande vittne om de har utfört ett mord? Varför skulle de bespara den gravt utvecklingsstörda Mats liv med att placera honom intill deras mordoffer och inte ta honom av daga också?
Rimlighetsbedömning visar på att bara Mats alm kan ha tagit Linda av daga. Finns ingen annan det finns spår av på mordplatsen.
Jag har aldrig påstått att någon kinesisk triad har utfört mordet på Linda, däremot kan ett par personer skött logistiken, men att de utfört mordet det tror jag inte alls på, alldeles för litet i potten att de skulle ge sig in på något sådant.
Däremot tror jag att de drogade Mats och höll honom borta från den 15 - 18 september.
Men om de kidnappade honom genom att droga honom, det är en väsentlig skillnad än att mörda en person.
Jag har tidigare påpekat att han placerades vid kroppen därför han skulle få skulden för Lindas försvinnande.
Det som nu är intressant är om Mats blev drogad av Scopolamin genom hot i bostaden.
De är det som är nytt i fallet och han bör ha möjlighet till resning, med kraftigt skadestånd.