Flashback bygger pepparkakshus!
2017-04-12, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ginzling
Jag hittade denna https://www.youtube.com/watch?v=9GmNx2O0odY
Första tipset låter som mitt problem, har dock inte hunnit testa än...
det sista tipset han ger ser ut att vara det man ändrar i easy advanced settings också. Men prova de andra två tipsen första kanske och se om det hjälper
2017-04-12, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ginzling
Jag har ett problem med Kodi att bilden skalas upp onaturligt. Den känns lite inzoomad.
Det är klar och fin bild men vid snabb rörelse (sport) så blir det små hack/eftersläpningar. Inte mycket men tillräckligt för att reta sig på det.

Kör jag i annan app tex Perfect player har jag inte detta problemet.
Kör Rapid med Androidbox!

Kan såklart skippa Kodi men gillar gränssnittet.
Förslag på åtgärd/inställning?

Jag har precis samma problem så det fick bli PerfectPlayer.
Har inte funnit någon lösning.
Har en MiBox 3
2017-04-12, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadonKing
Jag har precis samma problem så det fick bli PerfectPlayer.
Har inte funnit någon lösning.
Har en MiBox 3
Hur funkar Miboxen för övrigt? Är 3an den senaste? Har varit lite sugen på en sådan men var lite skeptisk till endast trådlöst.
2017-04-12, 16:20
Medlem
Jag funderade på att skaffa camdserver men överväger nu när jag läste att de laggar.
Jag kör en Android box och rapidtv, har ALDRIG laggat, dock har jag 250mbit lina.
Men de ända jag saknar på rapid är national geographic med svensk text och viasat motor HD. Annars hade det varit klockrent! Men är nöjd iaf, och kommer nog hålla mig till rapid. Får ju inte ens testkonto av camdserver. Som någon sa här tråden, betalar inte för något jag inte kan testa innan.
2017-04-12, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perelk
Jag funderade på att skaffa camdserver men överväger nu när jag läste att de laggar.
Jag kör en Android box och rapidtv, har ALDRIG laggat, dock har jag 250mbit lina.
Men de ända jag saknar på rapid är national geographic med svensk text och viasat motor HD. Annars hade det varit klockrent! Men är nöjd iaf, och kommer nog hålla mig till rapid. Får ju inte ens testkonto av camdserver. Som någon sa här tråden, betalar inte för något jag inte kan testa innan.

Rapid har National Geographic med svensk undertext
2017-04-12, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perelk
Den har svensk text men du måste ha en box eller mjukvara som stöder texttv textning.
Senast redigerad av FreddyK666 2017-04-12 kl. 16:46.
2017-04-12, 17:28
Medlem
Förstår inte varför ingen pratar om http://king-iptv.net/ hade dom tidigare, men har slutat med IPTV.
2017-04-12, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Förstår inte varför ingen pratar om http://king-iptv.net/ hade dom tidigare, men har slutat med IPTV.
Har dem och rapid, king-iptv saknar epg & alla nordiska kanaler ligger helt blandat i en grupp. så bra jobbigt på mag! men med m3u är det säkert nice =) dock var många kanaler döda när jag senast testa
2017-04-12, 18:03
Medlem
Funderar nästan på att skaffa Rapid trots mina 12 månader på Camd. Någon som har jämfört både Rapid och Camd?
2017-04-12, 18:08
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SEoHOER
Funderar nästan på att skaffa Rapid trots mina 12 månader på Camd. Någon som har jämfört både Rapid och Camd?

Har inte provat camdserver, varför vill du byta?

Edit: Läste nu att det har laggat, tråkigt. Är det konstant bekymmer?
Senast redigerad av Podde 2017-04-12 kl. 18:25.
2017-04-12, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Har inte provat camdserver, varför vill du byta?

Edit: Läste nu att det har laggat, tråkigt. Är det konstant bekymmer?

Den senaste veckan så fungerar inte mycket. I princip alla HD kanaler buffrar konstant. Även en hel del nertid på vissa kanaler.
För ca 2 månader sedan fungerade det nästan smärtfritt, men det blir värre och värre för varje dag känns det som. Fungerar ungefär som det är överbelastat helt enkelt. För många användare, för lite bandbredd.
2017-04-12, 19:00
Medlem
Någon som har problem att nå http://mag.clientportal.link och som har Comhem som ISP?
Jag når den om jag delar internet från mobilen, men inte från mitt bredband.

Uppdatering: Testade några minuter senare och då fungerade det även via Comhem
Senast redigerad av es95pl 2017-04-12 kl. 19:33.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in