Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-30, 22:02
  #4021
Medlem
Någon som vet om Camdserver fungerar med VPN anslutning. Får bara dumma svar som "I guess it should work" från deras support och de undviker också samtliga frågor om en trial period.
2017-08-30, 22:39
  #4022
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sajkey
Någon som vet om Camdserver fungerar med VPN anslutning. Får bara dumma svar som "I guess it should work" från deras support och de undviker också samtliga frågor om en trial period.
Du har PM
2017-08-30, 23:31
  #4023
Medlem
RobieBwois avatar
Vad är det för skillnad på Kanal 5 FHD och Kanal 5 HD? Gäller även tex TV3 och TV6...
2017-08-30, 23:45
  #4024
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobieBwoi
Vad är det för skillnad på Kanal 5 FHD och Kanal 5 HD? Gäller även tex TV3 och TV6...
FHD har högre bitrate än HD.
2017-08-31, 03:07
  #4025
Medlem
Hur får jag fram svensk text i Extreme iptv på en nvidia shield tv ? måste man har pro versionen?
2017-08-31, 09:44
  #4026
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hksnismo
Någon som har beställt och hunnit prova Mag 410 uhd boxarna, tänkte på snabbhet navigering osv.

Mag 254 är ju alldeles för seg tycker ja

Även jag nyfiken på nya Mag 410 som kör android OP. Runt en 1000 lapp på e-bay känns som ett bra pris om man jämför specifikationer med IPTV S-412. Snabbare chip och mer minne. Har någon kunskap i den nya Androidboxen? Råd och tips tas tacksamt emot. Valet står idag mellan Mag 256 och den nya 410.
2017-08-31, 10:11
  #4027
Medlem
Hej!

Jag kör MAG 256 med IPTVking. Allt funkar klockrent men jag har ett problem, jag har googlat sönder mig utan att hitta lösning.

Jag har stoooor skillnad på ljud mellan kanalerna. Jag vet att ibland kan det vara skillnad mellan SD och HD-kanaler. Men nu är det lixom Bra volym på tex Kanal 5 FHD, sen byter jag till TV3 FHD och det är aaaashöggt. Har provat med massa olika inställningar men utan resultat. Jag kör med soundbar till Tv.n och provade koppla ur den och då var ljudskillnaden ännu värre. Min farbror har samma leverantör men en MAG 254 utan att uppleva detta problem.
2017-08-31, 10:34
  #4028
Medlem
Någon som har en fungerande EPG på (typ alla) kanaler via GiantIPTV?
Eller måste jag köra Webgrab+plus för att det skall bli 100%?
2017-08-31, 11:01
  #4029
Medlem
Har ett problem med min TVIP S-box 410 som är riktigt irriterande.

Jag stänger av boxen och TVn med fjärrkontrollen när jag går och lägger mig, den röda lampan på boxen lyser rött, allt är alltså i sin ordning.

På morgonen när jag vaknar och sätter på boxen och TVn med fjärrkontrollen så startar TVn och boxen lyser blått. Men bilden är helt svart. Oavsett vilken knapp jag sen trycker på (meny, back, kanalknapp osv) så visas ingen bild, det är kolsvart. Det enda som fungerar är att jag kliver upp och drar ur strömkabeln till boxen och sätter i den igen, då kommer bilden direkt när boxen startar om.

Vad beror detta på? Fler som har samma problem? Beror det på någon inställning?

Det är väldigt irriterande, speciellt nu när jag tänkt placera boxen i TV-skåpet så den inte syns, då måste jag upp ur soffan, lirka upp barnlåset på skåpdörren och dra ut strömkabeln.

Det här händer även ibland om boxen bara varit på standby en kortare stund.
2017-08-31, 11:34
  #4030
Medlem
offas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironm
Har ett problem med min TVIP S-box 410 som är riktigt irriterande.

Jag stänger av boxen och TVn med fjärrkontrollen när jag går och lägger mig, den röda lampan på boxen lyser rött, allt är alltså i sin ordning.

På morgonen när jag vaknar och sätter på boxen och TVn med fjärrkontrollen så startar TVn och boxen lyser blått. Men bilden är helt svart. Oavsett vilken knapp jag sen trycker på (meny, back, kanalknapp osv) så visas ingen bild, det är kolsvart. Det enda som fungerar är att jag kliver upp och drar ur strömkabeln till boxen och sätter i den igen, då kommer bilden direkt när boxen startar om.

Vad beror detta på? Fler som har samma problem? Beror det på någon inställning?

Det är väldigt irriterande, speciellt nu när jag tänkt placera boxen i TV-skåpet så den inte syns, då måste jag upp ur soffan, lirka upp barnlåset på skåpdörren och dra ut strömkabeln.

Det här händer även ibland om boxen bara varit på standby en kortare stund.

Kan det vara mjukvarubaserat? Uppdetera firmware eller koppla till en fjärrströmbrytare om du inte vill skaffa ny box.
2017-08-31, 11:35
  #4031
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironm
Har ett problem med min TVIP S-box 410 som är riktigt irriterande.

Jag stänger av boxen och TVn med fjärrkontrollen när jag går och lägger mig, den röda lampan på boxen lyser rött, allt är alltså i sin ordning.

På morgonen när jag vaknar och sätter på boxen och TVn med fjärrkontrollen så startar TVn och boxen lyser blått. Men bilden är helt svart. Oavsett vilken knapp jag sen trycker på (meny, back, kanalknapp osv) så visas ingen bild, det är kolsvart. Det enda som fungerar är att jag kliver upp och drar ur strömkabeln till boxen och sätter i den igen, då kommer bilden direkt när boxen startar om.

Vad beror detta på? Fler som har samma problem? Beror det på någon inställning?

Det är väldigt irriterande, speciellt nu när jag tänkt placera boxen i TV-skåpet så den inte syns, då måste jag upp ur soffan, lirka upp barnlåset på skåpdörren och dra ut strömkabeln.

Det här händer även ibland om boxen bara varit på standby en kortare stund.

Det problemet hade jag på MAG-boxen. Då fick man stänga av "HDMI Event reaction". Har du någon sådan inställning på din box?
2017-08-31, 11:51
  #4032
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offa
Kan det vara mjukvarubaserat? Uppdetera firmware eller koppla till en fjärrströmbrytare om du inte vill skaffa ny box.

Firmware är uppdaterad.

Citat:
Ursprungligen postat av Artagnian
Det problemet hade jag på MAG-boxen. Då fick man stänga av "HDMI Event reaction". Har du någon sådan inställning på din box?

Tack! Ska kolla vad det finns för inställningar!

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback