2017-04-11, 20:20
Medlem
EnLitenFryss avatar
Ett fascinerande fenomen som sker så här en kväll när en league Sbc släpps är hur många som lägger ut sina spelare på open bid. Om man nu gjort ansträngningen att köpa en hel liga, varför lata sig och lägga ut en silver-vänsterback i Ingolstadt för 150 coins? Varför vara otålig, marknaden kommer ju tunnas ut när hajpen släppt - och varför inte vilja ha bästa pris?

Alla som trejdat inser väl att BIN > open bid. Då får du det du vill ha och inte ett öre mindre. Open bid slutar oftast med en köpesumma under BIN så det är bara dumt.
Citera
2017-04-11, 20:26
Medlem
vidis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Ett fascinerande fenomen som sker så här en kväll när en league Sbc släpps är hur många som lägger ut sina spelare på open bid. Om man nu gjort ansträngningen att köpa en hel liga, varför lata sig och lägga ut en silver-vänsterback i Ingolstadt för 150 coins? Varför vara otålig, marknaden kommer ju tunnas ut när hajpen släppt - och varför inte vilja ha bästa pris?

Alla som trejdat inser väl att BIN > open bid. Då får du det du vill ha och inte ett öre mindre. Open bid slutar oftast med en köpesumma under BIN så det är bara dumt.

Det är kanon. går minst 50% vinst på de jag köper nu.
Citera
2017-04-11, 21:11
Medlem
Raxies avatar
Tjoho! Äntligen ett stycke Blå Lewa!

Dessutom superskoj med championship. Har typ ~3-4 spelare i varje lag. Så blir perfekt att försöka fippla till sig det för ~discard med lagom rewards.

Borde ju bli överkomligt rätt fort.
Citera
2017-04-11, 21:18
Medlem
vidis avatar
Funderar på att spara alla packs till påsk. Det lär väl va en del specialpacks då.
Citera
2017-04-11, 21:28
Medlem
Istok91s avatar
Vad tror ni om IF Gomez på CAM? Funderar på att testa. På topp ska jag köpa Dybala när jag får ihop ca 10k till.
Citera
2017-04-11, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Istok91
Vad tror ni om IF Gomez på CAM? Funderar på att testa. På topp ska jag köpa Dybala när jag får ihop ca 10k till.

Jag lirade med Gomez IF 84 rating som CAM runt 100 matcher.
Tyckte de funkade riktigt bra. han öste fram assist medans icardi öste in mål!

Kan tänka mig hur bra hans 87 IF måste vara! (om de nu är det du ska skaffa)
Citera
2017-04-11, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKnug
Blir så jävla irriterad. Blir alltid utslagen i finalen när jag ska kvalificera till weekend leauge, vad är det för folk som kör det? Själv är jag Div. 4, känns som jag möter 1-2 hela tiden..
Någon som vet? Eller så är det bara jag som är kass.

haha! känner igen det där!
Förra helgen blev jag utslagen i finalen 3 gånger.. Medans denna helg så torskade jag två åttondelsfinaler för att sedan vinna alla 4 matcher med minst 2 måls marginal.
Jag är i Division 3, men antar att de mesta handlar om att ha lite flyt med motstånd
Citera
2017-04-11, 22:01
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKnug
Blir så jävla irriterad. Blir alltid utslagen i finalen när jag ska kvalificera till weekend leauge, vad är det för folk som kör det? Själv är jag Div. 4, känns som jag möter 1-2 hela tiden..
Någon som vet? Eller så är det bara jag som är kass.
Jag spelade den precis och gick rakt igenom och mötte ingen som stack ut direkt. Jag vet inte om du kan spela cupen och vinna den en gång oavsett om du är kvalificerad till WL på annat håll. Om man inte kan spela den, då möter du som bäst Div. 2-spelare. När du vunnit cupen kan du iallafall inte spela den igen, så man bör möta 'sämre' motstånd senare i veckan.

Jag själv kvalificerade mig till division 3 senaste jag spelade. Gått raka vägen från Div. 10, dock förlorat två matcher på vägen...

e; Köpte en spelare för 160k idag. SINNESSJUKT! Inte för er andra miljonärer men för mig är det galet. Dyraste spelaren tidigare har legat runt 100k-strecket. Sitter kvar med 220k på banken också. Tidigare FUT har jag väl haft runt 250k sammanlagt som mest.
Senast redigerad av eshkoshka 2017-04-11 kl. 22:04.
Citera
2017-04-11, 22:05
Medlem
Istok91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottsunda
Jag lirade med Gomez IF 84 rating som CAM runt 100 matcher.
Tyckte de funkade riktigt bra. han öste fram assist medans icardi öste in mål!

Kan tänka mig hur bra hans 87 IF måste vara! (om de nu är det du ska skaffa)
Han ser lovande ut. Tänkte testa hans 84 IF.
Citera
2017-04-11, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Jag spelade den precis och gick rakt igenom och mötte ingen som stack ut direkt. Jag vet inte om du kan spela cupen och vinna den en gång oavsett om du är kvalificerad till WL på annat håll. Om man inte kan spela den, då möter du som bäst Div. 2-spelare. När du vunnit cupen kan du iallafall inte spela den igen, så man bör möta 'sämre' motstånd senare i veckan.

Jag själv kvalificerade mig till division 3 senaste jag spelade. Gått raka vägen från Div. 10, dock förlorat två matcher på vägen...

e; Köpte en spelare för 160k idag. SINNESSJUKT! Inte för er andra miljonärer men för mig är det galet. Dyraste spelaren tidigare har legat runt 100k-strecket. Sitter kvar med 220k på banken också. Tidigare FUT har jag väl haft runt 250k sammanlagt som mest.

hra 2,5m och massa spelare men dyraste spelaren är ändå OTW Mane, köpt för 150k :P
Citera
2017-04-11, 22:24
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
hra 2,5m och massa spelare men dyraste spelaren är ändå OTW Mane, köpt för 150k :P
Heeeerrejävlar. Hade köpt hem en Rio Ferdinand på momangen om jag hade haft sån plånbok.

Det var rätt svettigt att köpa en spelare för 160k, haha. Sen tog det emot att spräcka mina fina 388k. Surrealistiskt att jag ens hade så mycket coins.
Citera
2017-04-11, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Heeeerrejävlar. Hade köpt hem en Rio Ferdinand på momangen om jag hade haft sån plånbok.

Det var rätt svettigt att köpa en spelare för 160k, haha. Sen tog det emot att spräcka mina fina 388k. Surrealistiskt att jag ens hade så mycket coins.

svårt o köpa Ferdinand på PS
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in