Citat:
Vad skulle vara underligt med att ett antal journalister fanns i närheten av händelsen?
Vid sådana här händelser 9/11, Paris, Nice m.m. har det påfallande ofta av en tillfällighet funnits journalister mitt i händelseförloppet som har kunnat ge förvånansvärt detaljerade ögonvittnesskildringar. Vid 9/11 tror jag det var ett trettiotal journalister eller personer kopplade till media som med egna ögon hade sett plan flyga in i Twintowers och Pentagon
Citat:
Vad skulle vara underligt med att man har en cykel tillhanda i en stad där cyklingen ökat massivt mkt på senare år.
Nej den kanske inte var nån ”rykande pistol”, men man får ju känslan av att hon och den andra kvinnan som bevittnat en liknande händelse läser ur samma manus.
Citat:
Vad skulle vara märkligt med att en av krukorna Inte är påkörd? Sannolikt försökte attentatsmannen undvika dem.
Krukan måste ha körts på med hög fart och det är märkligt att dom andra krukorna är oskadda eftersom dom står i samma riktning. Men han kanske var en fena på att kränga lastbil. Inga hjuspår tyder dock på det.
Jag ska fortsätta listan åt dig
Vad skulle vara märkligt med att gatan är folktom precis efter dådet innan lastbilen tagit eld, och man tydligt ser avspärrningar med folkmassor bakom och poliser som motar bort människor?
Vad skulle vara märkligt med att ett skyltfönster är helt krossat på andra sidan gatan ett tiotal meter från lastbilens färdväg?
Vad skulle vara märkligt med att man hör en person som filmar springande människor på en sidogata, fråga sin kompis om ”lastbilen stannat”, trots att denne filmar från en plats där man inte kan se gatan där lastbilen kör och det rimligen inte går att veta vad tumultet handlar om då?
Citat:
Men det som framförs är enligt mig smaklöst!
Jag håller med om att det är smaklöst, men av en helt annan orsak. Kliv ur mediebedrägeriet.