2017-04-11, 13:21
Medlem
patrixxs avatar
Citat:
Vad skulle vara underligt med att ett antal journalister fanns i närheten av händelsen?
Vid sådana här händelser 9/11, Paris, Nice m.m. har det påfallande ofta av en tillfällighet funnits journalister mitt i händelseförloppet som har kunnat ge förvånansvärt detaljerade ögonvittnesskildringar. Vid 9/11 tror jag det var ett trettiotal journalister eller personer kopplade till media som med egna ögon hade sett plan flyga in i Twintowers och Pentagon
Citat:
Vad skulle vara underligt med att man har en cykel tillhanda i en stad där cyklingen ökat massivt mkt på senare år.
Nej den kanske inte var nån ”rykande pistol”, men man får ju känslan av att hon och den andra kvinnan som bevittnat en liknande händelse läser ur samma manus.
Citat:
Vad skulle vara märkligt med att en av krukorna Inte är påkörd? Sannolikt försökte attentatsmannen undvika dem.
Krukan måste ha körts på med hög fart och det är märkligt att dom andra krukorna är oskadda eftersom dom står i samma riktning. Men han kanske var en fena på att kränga lastbil. Inga hjuspår tyder dock på det.
Citat:
Osv, osv.
Jag ska fortsätta listan åt dig

Vad skulle vara märkligt med att gatan är folktom precis efter dådet innan lastbilen tagit eld, och man tydligt ser avspärrningar med folkmassor bakom och poliser som motar bort människor?

Vad skulle vara märkligt med att ett skyltfönster är helt krossat på andra sidan gatan ett tiotal meter från lastbilens färdväg?

Vad skulle vara märkligt med att man hör en person som filmar springande människor på en sidogata, fråga sin kompis om ”lastbilen stannat”, trots att denne filmar från en plats där man inte kan se gatan där lastbilen kör och det rimligen inte går att veta vad tumultet handlar om då?

Citat:
Men det som framförs är enligt mig smaklöst!
Jag håller med om att det är smaklöst, men av en helt annan orsak. Kliv ur mediebedrägeriet.
Senast redigerad av patrixx 2017-04-11 kl. 13:39.
Citera
2017-04-11, 13:38
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Utveckla gärna, du skriver som en kratta. Ser att du är inne på Putin-spåret även i den här tråden.

Mvh

Klassisk krigsstrategi är att skapa oreda först i ett land. Sprid lögner, myter, rykten.
Splittra samhället. Skapa grupperingar. Provocera fram konflikter.

Akilov kan lika gärna vara utsänd som självmordsbombare att ryssland för att skapa splittring i vårt land.
Lika sjukt som att den ryska propagandan om Sverige i hemlandet är total förljugen propaganda, har man de KBG-rötterna i sig att man kan inflitrera länder, spioner, sprida lögner, ljuga så kan man nog fan skicka in en mänsklig bomb också.

Jag säger inte att det är så, men om man får vara konspiratorisk.
Vad vinner man?
Jo, SD växer. SD är Putin-lojala.
Putin pumpar in miljoner kronor i olika länder och då i högerextremagrupperingar.
De organiserar kampanjer mot Hillary Clinton, Hjälpte Brexit, pumpar in pengar i Franska valet, och Nu i Tyska..... Allt för att försvaga EU och NATO.
Ryssland vill bli Världens moder igen och har stormaktsambitioner efter Sovjets fall. Därför måste de försvaga Nato, Varför är alla högerextrema partier som får stöd av Putin Anti-Nato och Anti-Eu?

Ja... bara en tanke franke.
Citera
2017-04-11, 14:31
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmalloSmisk
Ingen ide att läsa sånt trams, ett råd.

I övrigt så är tråden för att hitta rimliga teorier för varför detta skedde, och vilka som kan logga bakom och varför. Personligen tror jag knappast att det bara var en galen "muslim" som ge sig på oskyldiga svenskar, vad vinner terroristerna på det i längden? det finns ju miljarder av oss kvar så de är inte i närheten utav att utplåna oss alla...

Jag tror iaf det är en stor makt bakom det hela.
Så du tror det är en stor makt då..inte en stormakt som ligger bakom?

Knäppgöken är IS-sympatisör. De ställer till med skräck, kaos och oreda. Med våld ökar de det hat som redan finns mellan öst och väst precis som jänkarnas intrång i MÖ har gjort. Mer våld, mer hat, mer legitimitet för den egna gruppens våldsdåd och hatpropaganda. Om du med stormakt menar herrarna bakom presidenter och andra officiella ledare, de som tjänar klöver på krig och terror så har du förstås rätt.
Citera
2017-04-11, 14:32
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Källa på det vore intressant* - har efterfrågats tidigare flera gånger i tråden men ingen har kunnat svara hittills vad jag sett.. Vore ju kul med en källa på att det övades utomhus i innerstaden, istället för t.ex. - en sambandsövning via telefon i militärbaracker i Norrland...

"Andra sidan landet" gällde t.ex. för just 9-11...

* eller egentligen inte alls intressant - sambandet mellan övningar och attacker är ju en av de mest långsökta och korkade teorierna hittills, men eftersom du påstår saker så får du ändå träda fram med bevisen...

http://www.expressen.se/nyheter/ovade-dagen-fore--ahlens-var-ett-av-malen/

Så vad säger du nu då? Hon är säkert bara en foliehatt och Expressen är nu med oss va? Måste vara jobbigt att behöva ljuga om allt för att kunna försvara sina förvirrade tankar, brutal kognitiv dissonans lider samtliga debunkertroll av.

Citerar artikeln för er som inte vill klicka på länken:

Citat:
Sjuksköterskan Agneta Carlswärd Kjellin, 56, stöttade många oroliga när hon bemannade kristelefonen efter fredagens misstänkta terrorattentat i Stockholms city.
Dagen innan övade hon på ett fiktivt scenario där en bomb placerades på Åhléns.
– När jag fick höra vad som hade hänt kunde jag knappt tro att det var sant. Det var ju precis som det vi hade övat på, säger hon.

I torsdags anordnade Stockholms läns landsting en kurs för en grupp krisstödjare. Det är läkare, psykologer, kuratorer, diakoner, präster och sjuksköterskor som ska stötta och svara på frågor vid en stor olycka, naturkatastrof eller en attack som drabbar medborgarna.
Dagen efter utbildningen inträffade det misstänkta terrordådet i hjärtat av city då en lastbil körde på flera personer och dödade fyra innan den kraschade i Åhléns city.
– Jag bara väntade på att bli inringd under fredagen. Dels så vill man vara med och göra det som man precis har utbildats och bidra. Men samtidigt så bävar man inför de första samtalen, säger Agneta Carlswärd Kjellin, sjuksköterska och krisstödjare på S:t Görans sjukhus.

Slogs av likheten med utbildningen
När hon följde rapporteringen av händelsen slogs hon av likheterna med utbildningen.
– Under torsdagen simulerade vi en sprängning på Åhléns. Det var ett fiktivt scenario med medierapportering om att någon placerat ut en bomb i Åhléns city – och sen sprängdes det på Åhléns i Skärholmen, säger hon.
Hon kallades in först under söndagen för att svara på oroliga invånares frågor och ska bemanna telefonen mer i veckan.
– Vi fick alla möjliga olika samtal, från folk som var där på Drottningatan, folk som jobbat i närheten och från de som var oroliga för att det ska hända igen. Det var väldigt många olika som ringde in.

Charlotte Therup Svedenlöf, legitimerad psykolog och chef på enheten för kris- och katastrofpsykologi.Foto: PRIVAT
"Varje gång vi hållit utbildningen har det hänt något"
– Den här övningen har vi haft i många, många år, vi tränar krisstödjarna för att ge ett gott krisstöd över telefon. Det är en utbildning som vi har haft i 17 år. Det handlar om att möta personer akut. Kursen är väldigt högt uppskattat, säger Charlotte Therup Svedenlöf, legitimerad psykolog och chef på enheten för kris- och katastrofpsykologi.

Hon berättar att det inte är första gången som katastrofer inträffar i anslutning till utbildningen:
Varje gång vi har hållit den här utbildningen har det hänt något i anslutning till den, även om det hittills inte hade varit i Sverige, säger hon och fortsätter:
– Jag var så tacksam för att vi har så fantastiska krisstödjare i Stockholms läns landsting.

Tack för länken tlk00.
Citera
2017-04-11, 14:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
http://www.expressen.se/nyheter/ovade-dagen-fore--ahlens-var-ett-av-malen/

Så vad säger du nu då? Hon är säkert bara en foliehatt och Expressen är nu med oss va? Måste vara jobbigt att behöva ljuga om allt för att kunna försvara sina förvirrade tankar, brutal kognitiv dissonans lider samtliga debunkertroll av.

Citerar artikeln för er som inte vill klicka på länken:

Tack för länken tlk00.

Jösses pajas - är det där verkligen terrorövningen..?

Din länk:
I torsdags anordnade Stockholms läns landsting en kurs för en grupp krisstödjare. Det är läkare, psykologer, kuratorer, diakoner, präster och sjuksköterskor som ska stötta och svara på frågor vid en stor olycka, naturkatastrof eller en attack som drabbar medborgarna.

Terroristövningen:
Polismyndigheten, Försvarsmakten och Säkerhetspolisen har under två dagar genomfört en gemensam övning. Syftet var att öva samverkan mellan myndigheterna vid ett terroristattentat i Sverige.

Och nej, jag har fortfarande inte påstått att övningen inte skedde i Stockholm, jag bara ber om bevis för ditt tvärsäkra påstående att den var här...
Men jättejättegärna får du visa när jag skulle ha ljugit

OK - läste hela länken och det är INTE samma övning..
Militärens /polisens övning bygger på en lag från 2006, denna landstingsövning har å andra sidan genomförts i hela 17 år..
Precis som jag skrivit så många gånger nu - myndigheter och militär övar hela tiden....
Rätt kul att hon i artikeln vänder på ert trams med det även du själv citerat "– Varje gång vi har hållit den här utbildningen har det hänt något i anslutning till den, även om det hittills inte hade varit i Sverige, säger hon " - dvs det går alltid att hitta samband om man bara söker tillräckligt långt bort...

Men nu börjar jag tröttna på alla osmakliga idioter i den här tråden - självklart hände dessvärre det som hände, givetvis finns det terrorister, och Illuminati ligger inte bakom allt obehagligt som sker dessvärre, tänkt vad enkelt allt hade varit då...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-04-11 kl. 14:53.
Citera
2017-04-11, 14:47
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Tittar man på tidigare händelser (9/11, 7/7, Oslo, Paris, Nice, Berlin etc) så pekar allt i min mening på fabricerade händelser utan dödsoffer. Det material som presenteras i media visar tecken på att vara fabricerat. Ta tex den här bilden på en av de misstänkta terroristerna http://i.imgur.com/8yuejUL.jpg Påminner om bilden på Breivik i en bil. Personen ser ut att vara inklippt.

Media spelar alltså en central roll och högt uppsatta inom media är naturligtvis initierade. Men vad gäller "vanligt folk". Journalister, räddningspersonal etc. så tror jag inte någon är inblandad. Journalisterna får en uppgift - Skriv om det här. Intervjua det här vittnet (som ljuger mot betalning). Om du har befunnit dig på platsen, men inte känner igen bilderna du ser i media dagen efter med kroppar och skadade (eftersom dessa är fabricerade), vad gör du då? Går till tidningarna? Berättar för din chef och vänner. Vem tror dig? Hur ska det tolkas?

Att just inga verkliga offer finns är viktigt. Inte av omtanke utan för då går det att hålla locket på. Det känns mindre jobbigt för de som ljuger mot betalning och risken att anhöriga gräver försvinner.

Men man hävdar att människor dött. Då blir det jobbigare att ifrågasätta händelsen eftersom man kränker de anhöriga och beskyller människor för att ljuga om så allvarliga ting.

Varför?
Palmemordet (som jag inte tror skedde), 9/11 och Oslo/Utöya m.m. har kostat och kostar skattebetalarna enorma pengar i form av utredningskostnader, ersättning till efterlevande och annat. Sannolikt finns ingen vettig insyn i dessa verksamheter och vad som egentligen händer med tillsatta medel. Men det lovar jag ni aldrig kommer få se Janne Josefsson eller nån annan gräva i för det är en sk. no go zone för journalister.

Sen har vi dom psykologiska effekterna. Sverige står nu samlat kring sina politiker i rädsla. Hjälp oss. Begränsa våra fri och rättigheter så att inte sånt här kan hända igen. Ingen ägnar någon större tanke kring vad som pågår i Syrien just nu. Det är ju bara en massa ondskefulla muslimer som får på pumpen av Trump och Amerikanarna.

Stäng av TVn. Sluta att låta dom här lögnarna påverka er.
Hur sjuk i huvudet är du? Påstår du att de som såg när människor kördes över ljuger? Ljuger de ambulansförare som plockat upp resterna? Ljuger alla poliser och övriga vittnen?
Citera
2017-04-11, 15:24
Medlem
Mokshas avatar
Vet inte om det hunnit kommenteras. Sorry isf.

https://polisen.se/Aktuellt/Nyheter/Gemensam-2017/April/Polisen-infor-granskontroll-vid-inre-grans/

Gränsbevakning upprättad.

Vad är syftet..? Fick false-flag direkt när jag läste detta..
Citera
2017-04-11, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moksha
Vet inte om det hunnit kommenteras. Sorry isf.

https://polisen.se/Aktuellt/Nyheter/Gemensam-2017/April/Polisen-infor-granskontroll-vid-inre-grans/

Gränsbevakning upprättad.

Vad är syftet..? Fick false-flag direkt när jag läste detta..

Det är vanligt att nätverk flyr landet till sitt kalifat för att få en hög rang hos IS efter dåd men få lyckas. Det är nog därför man inför gränskontroll för att ingen misstänkt ska kunna lämna landet och dels för att hålla koll så att vi inte tar in nya eventuella radikala människor förrän situationen är löst på hemmaplan.
Citera
2017-04-11, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Digitally.Imported
En sak som jag tycker är väldigt mysko är att attacker som denna alltid sker på en fredag eller lördag. Jag tänker tillbaka på ett antal tidigare attacker som skett under samma omständigheter.

Attacker likt denna sker oftare på fredagar då fredagar enligt islam är en bra dag att dö på.
Kolla Magda Gad's video från Syrien, hon förklarar varför där.

https://www.facebook.com/magdajournalist/videos/1844754782407328/
Citera
2017-04-11, 16:36
Medlem
[quote=Getitwithme|60388870]Det här är mina synpunkter/uppfattning/vinkel på det hela, allting får tolkas som det vill.

Angående skottlossningen som var en bit bort, en nära vän känner en som jobbar där (trovärdigt att lyssna på nja, men kanske ska uppmärksammas)

Samt en bekant till MIG själv, sa att det hade skjutits där, om det var polisen, utlänningen? Vem vet, det har iallafall tystats ner och försvunnit ut i tomma intet och polisen står och säger att inget skott har avlossats.

Något hände på centralen efter attentatet. Hela centralstationen utrymdes. Lyssnar man på Ingrid o Conrad, Soundcloud framgår det klart och tydligt!
I en intervju med journalisten Frida Svensson SvD som var på väg till S -kongressen i Göteborg talar hon om att en vakt på centralen meddelat att ”det är en man som skjuter”. Kan avlyssnas ca 22.40 in på bandet.

I en intervju med Petter Svensson Aftonbladet så ”hördes en smäll” ca 30.40 in på bandet.
Rapporterar dessa journalister ”fake news” när de befinner sig på platsen?

Radioprogrammet är sänt under händelsernas gång 2017-04-07. l
Senast redigerad av clostarwano 2017-04-11 kl. 16:49. Anledning: Tillägg:
Citera
2017-04-11, 16:54
Bannlyst
Hur många personer är gripna?
hur många gm fanns det?
Citera
2017-04-11, 17:46
Medlem
Utan att ha läst all smörja om Lybien, IS, SD och Ryssland som skurkar, så undrar jag om ingen har funderat på att Sverige och dess Regering ligger bakom det hela?

Menar, nu kan Svetsarn rädda ansiktet, börja utvisa folk, plocka röster från SD och stötta stackars polisen som fått så mycket skit på sistone. O det enbart till priset av 3 liv, samtidigt som invandringen fortsätter precis som tänkt.
Precis som den tyska ubåten som resulterade i mera pengar till försvaret.

Att pusha en stackars utvisningshotad uzbek över gränsen är ingen större prestation.

varför är svenskarna så jävla naiva?

edit:
aktuell/önskad reaktion (FB) Har SÄPO och regeringen rätt i att arga svenskar nu är det verkliga terrorhotet?
Senast redigerad av hitokiribatosaj 2017-04-11 kl. 18:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in