2019-07-30, 22:53
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebolle1g
Huvudentrén, den entrén som du menar, ligger inte vid hörnet där lastbilen stod. Den ligger cirka 20 meter till vänster. Och plywood-plomberingar ser du överallt på stan.

Precis, förutom att det var en ingång till Åhléns även i det hörnet är det dessutom ännu mer öppet läge mot, och insyn från, hela Drottninggatan än huvudentrén, samt även mitt på den biltrafikerade mäster samuelsgatan.. Hade man velat vara lite mer ”ostörd” (förstås en omöjlighet på den adressen) så hade huvudentrén efter tunnelbanans stängning varit i alla fall lite mer dold - särskilt med tanke på avspärrningarna i samband med vägarbetena på Klarabergsgatan om jag minns rätt..
Citera
2019-07-30, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Precis, förutom att det var en ingång till Åhléns även i det hörnet är det dessutom ännu mer öppet läge mot, och insyn från, hela Drottninggatan än huvudentrén, samt även mitt på den biltrafikerade mäster samuelsgatan.. Hade man velat vara lite mer ”ostörd” (förstås en omöjlighet på den adressen) så hade huvudentrén efter tunnelbanans stängning varit i alla fall lite mer dold - särskilt med tanke på avspärrningarna i samband med vägarbetena på Klarabergsgatan om jag minns rätt..

Jag gillar att du har tre vänner som såg lastbilen åkandes på Drottninggatan, den lastbilen dom såg körandes där va en del av operationen, dvs teatern, men den lastbilen dom såg, tog vänster upp, österut, på mäster samuelsgatan, och det va cirka 5 minuter innan, just för att förvirra och få riktiga vittnen att tro på detta. Övervakningsbilderna som dom har sett är en med lastbil av samma dekal och modell som dom på övervakningsfilmen. Dock så är övervakningsfilmerna fabricerade och lagom färdiga till att händelsen skulle bli publik. Jag har vänner som liksom jag hade minimala uppgifter att utföra som är kopplade till händelsen, fast dagar innan händelsen. En jag vet hade som uppgift att blockera trafik vid Kungsgatan/Sveavägen. Detta skedde väldigt "subtilt" i form av att trafikljusen manipulerades att stå på rött i några minuter. Att folk väljer att tro på slumpen och lita på media är det som gör detta möjligt.
Senast redigerad av Ollebolle1g 2019-07-30 kl. 23:30.
Citera
2019-07-30, 23:28
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Huvudentrén, den entrén som du menar, ligger inte vid hörnet där lastbilen stod. Den ligger cirka 20 meter till vänster. Och plywood-plomberingar ser du överallt på stan.

I stället för att försöka styrka dina påståenden, väljer du att argumentera för att 20m på en 1,5km lång väg inte är strax intill... suck.
Citera
2019-07-30, 23:31
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag gillar att du har tre vänner som såg lastbilen åkandes på Drottninggatan, den lastbilen dom såg körandes där va en del av operationen, dvs teatern, men den lastbilen dom såg, tog vänster upp, österut, på mäster samuelsgatan, och det va cirka 5 minuter innan, just för att förvirra, övervakningsbilderna som dom har sett är en med lastbil av samma dekal och modell som dom på övervakningsfilmen. Dock så är övervakningsfilmerna fabricerade och lagom färdiga till att händelsen skulle bli publik. Jag har vänner som liksom jag hade minimala uppgifter att utföra som är kopplade till händelsen, fast dagar innan händelsen. En jag vet hade som uppgift att blockera trafik vid Kungsgatan/Sveavägen. Detta skedde väldigt "subtilt" i form av att trafikljusen manipulerades att stå på rött i några minuter. Att folk väljer att tro på slumpen och lita på media är det som gör detta möjligt.

Jag tror du blandar ihop mig med en annan debattör nu..
Citera
2019-07-30, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
I stället för att försöka styrka dina påståenden, väljer du att argumentera för att 20m på en 1,5km lång väg inte är strax intill... suck.

Om du har sett hur entrén är utformad så är det väldigt enkelt att förstå hur folk inte la märke till ett par plywoodskivor 20 meter bort. Entrén ligger liksom in under huskroppen på andra hörnet av kortsidan. Entrén som snake hänvisar till närmast lastbilen, va avspärrad, även den med plywoodskivor. Det är som sagt inget konstigt att avskärma saker med plywood när man "bygger om".

Folk går och strosar och tänker på annat helt enkelt. Det är inte förnst efter, som folk börjar notera saker. Och då är det för sent.
Senast redigerad av Ollebolle1g 2019-07-30 kl. 23:35.
Citera
2019-07-30, 23:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Om du har sett hur entrén är utformad så är det väldigt enkelt att förstå hur folk inte la märke till ett par plywoodskivor 20 meter bort. Entrén ligger liksom in under huskroppen på andra hörnet av kortsidan. Entrén som snake hänvisar till närmast lastbilen, va avspärrad, även den med plywoodskivor. Det är som sagt inget konstigt att avskärma saker med plywood när man "bygger om".

Folk går och strosar och tänker på annat helt enkelt. Det är inte förnst efter, som folk börjar notera saker. Och då är det för sent.

Då har du förstås bevis för att entrén på hörnet skulle varit avspärrad med plywood??
Citera
2019-07-30, 23:38
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Jag gillar att du har tre vänner som såg lastbilen åkandes på Drottninggatan, den lastbilen dom såg körandes där va en del av operationen, dvs teatern, men den lastbilen dom såg, tog vänster upp, österut, på mäster samuelsgatan, och det va cirka 5 minuter innan, just för att förvirra och få riktiga vittnen att tro på detta. Övervakningsbilderna som dom har sett är en med lastbil av samma dekal och modell som dom på övervakningsfilmen. Dock så är övervakningsfilmerna fabricerade och lagom färdiga till att händelsen skulle bli publik. Jag har vänner som liksom jag hade minimala uppgifter att utföra som är kopplade till händelsen, fast dagar innan händelsen. En jag vet hade som uppgift att blockera trafik vid Kungsgatan/Sveavägen. Detta skedde väldigt "subtilt" i form av att trafikljusen manipulerades att stå på rött i några minuter. Att folk väljer att tro på slumpen och lita på media är det som gör detta möjligt.

Du bör kontakta polisen och media och berätta om ditt samröre med händelsen.
Citera
2019-07-30, 23:45
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Om du har sett hur entrén är utformad så är det väldigt enkelt att förstå hur folk inte la märke till ett par plywoodskivor 20 meter bort. Entrén ligger liksom in under huskroppen på andra hörnet av byggnaden. Entrén som snake hänvisar till närmast lastbilen, va avstängd.

Jag är väldigt bekant med den delen av Stockholm city. ’Ett par plywoodskivor...’
Citera
2019-07-31, 09:10
Medlem
Till Arbetarbroder och Ollebolle:
Jag har enbart läst de senaste sidorna i den här tråden och frågar er helt kort.
Anser ni att den lastbilsfärd som det talas om, och som bland annat dödade fem personer och en hund, aldrig har ägt rum?
Citera
2019-07-31, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Till Arbetarbroder och Ollebolle:
Jag har enbart läst de senaste sidorna i den här tråden och frågar er helt kort.
Anser ni att den lastbilsfärd som det talas om, och som bland annat dödade fem personer och en hund, aldrig har ägt rum?

Nu är jag inte någon av de skribenter som du frågar, men... Ja jag är av den uppfattningen att attacken var en iscensatt påverkansoperation precis som otroligt många andra "terror"attacker och skjutningar som ägt rum världen över på senare år.
Nice Truck attack, Christ church, Las vegas, LAX shooting, Sandy Hooks. med mera med mera, listan är lång.
Det finns massor av information om detta på nätet även om utrensningen via censur nu på senare tid har gjort att det blivit svårare att finna denna information.
Sedan är det ju inte säkert att det inte kan förekomma att folk dör i samband med dessa operationer, men i möjligaste mån så undviker man sådant pga att man inte vill ha en massa anhöriga som snokar i vad som egentligen hänt, lögner är aldrig vattentäta.

Vad syftet med denna fejk terror skulle vara är en annan fråga, jag tror att det har att göra med att man vill skapa en hatisk och kaotisk stämning i världen vilket gör det lättare att införa det nya totalitära FN styrda kontrollsamhället.
först skapar man kaos och sedan går man in och reglerar detta kaos via lagar mm som inskränker din frihet.
Se hur det tex är när du flyger nuförtiden efter 9/11, folk accepterar mycket mer övervakning och kontroll pga den propaganda som spridits via denna operation.

Det är den sista tiden som börjat.
Citera
2019-07-31, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Då har du förstås bevis för att entrén på hörnet skulle varit avspärrad med plywood??

Eller så kan du plocka fram bevis för att den inte varit det. Tack på förhand!
Citera
2019-07-31, 11:04
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Eller så kan du plocka fram bevis för att den inte varit det. Tack på förhand!

Ditt påstående - din bevisbörda. Tack på förhand!
Men det finns förstås helt enkelt ingenting utom dina fantasier som talar för att entrén skulle ha varit avspärrad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in