2017-04-11, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kommer det ut så här snabbt? Innan huvudförhandlingen?
De kommer ut direkt efter häktningsförhandlingen.
De finns i tråden.
Citera
2017-04-11, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
De kommer ut direkt efter häktningsförhandlingen.
De finns i tråden.

https://minfil.org/x59905b0b5/Stockholms_TR_B_4708-17_Aktbil_9.pdf
Citera
2017-04-11, 14:53
Medlem
Vad tror ni denna person som har erkänt dådet lider av för psykisk sjukdom? Han är ju inte normal iaf att begå sådant hemskt och sedan le samt vara stolt över det
Citera
2017-04-11, 14:56
Medlem
goelens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Vad tror ni denna person som har erkänt dådet lider av för psykisk sjukdom? Han är ju inte normal iaf att begå sådant hemskt och sedan le samt vara stolt över det
Islamism.
Citera
2017-04-11, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Det finns säkert fall där terroristen överlevt men IS tagit på sig dådet ändå, men de kan räknas på en hand.
Bomberna i Boston har väl IS inte tagit på sig? En av bombmännen överlevde trots allt. De hade visat sympatier för IS dock.
Är inte helt insatt i det fallet, blir mer än gärna rättad.

Det kan nog stämma att IS faktiskt inte tog på sig dådet i Boston. Jag hade fel där. Sympatierna fick de från IS i efterhand dock. Han som överlevde sitter i Death row i federalt fängelse. Ofta sker det ganska många överklaganden innan dom kan verkställas. Oklahomabombaren avrättades snabbt. Satt bara i 6 år innan verkställighet.
Citera
2017-04-11, 14:58
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat

Depression. Delvis orsakat av ett sinnesjukt asylsystem som givit honom falska förhoppningar om det goda livet.
Citera
2017-04-11, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clanker
Varför skulle han erkänna till terrorbrott om han inte ville hamna i fängelse?

Han blev utvisad, men istället för att åka hem så dödar han lite folk och får stanna kvar i Sveriges fängelsehotell med schysst mat och värme. Bara det inte blir en trend nu. Jag vill inte att ett enda öre av mina skattepengar ska gå till mat och husrum åt utvisade terrorister.

Tror inte att han hamnar i någon lyxfängelse utan lär få någon typ av bunker utan lyx. Nu är bunkrar förvisso inte tillåtet längre om jag inte missminner mig men något liknande lär han få.
Citera
2017-04-11, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Depression. Delvis orsakat av ett sinnesjukt asylsystem som givit honom falska förhoppningar om det goda livet.

Precis så. Jag tycker asylbesked skall ges av en polis på besök eller på en station. På så sätt måste de asylsökande träffa polisen för att få antingen ett positivt eller negativt besked. Då kan man gripa direkt.
Citera
2017-04-11, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goelen
Islamism.
Det är ingen psykiskt sjukdom. Har vänner som är muslimer som är godhjärtade. Släpp de där hatet.
Senast redigerad av Babyspenat 2017-04-11 kl. 15:06.
Citera
2017-04-11, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clanker
Varför skulle han erkänna till terrorbrott om han inte ville hamna i fängelse?

Han blev utvisad, men istället för att åka hem så dödar han lite folk och får stanna kvar i Sveriges fängelsehotell med schysst mat och värme. Bara det inte blir en trend nu. Jag vill inte att ett enda öre av mina skattepengar ska gå till mat och husrum åt utvisade terrorister.

Alltså att sitta och spekulera om hans motiv är ju meningslöst. Tvivlar starkt på att brottet begicks för att han ska få stanna i Sverige.
Citera
2017-04-11, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Något i den stilen säkert. Personen måste lida enormt mycket om man utför något sånt här hemskt.
Citera
2017-04-11, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chefgusteau
Precis så. Jag tycker asylbesked skall ges av en polis på besök eller på en station. På så sätt måste de asylsökande träffa polisen för att få antingen ett positivt eller negativt besked. Då kan man gripa direkt.

Absolut bra tanke. Problemet är att vi har tio tusen personer som skall utvisas och som gått under jorden. Dessa borde förvaras direkt efter avvisningsbeslut kan jag tycka. Men var? Och vem ska bevaka dom? Vi har ju inte dom resurserna alls. Vi har ju inte ens resurser till polispersonal längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in