2017-04-11, 15:07
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Det är inte psykiskt sjukdom. Har vänner som är muslimer som är godhjärtade. Släpp de där hatet.

Man kan vara muslim utan att vara islamist.
Citera
2017-04-11, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
Man kan vara muslim utan att vara islamist.
Ok kanske misstolkade tolka islamist och islam som samma sak typ
Citera
2017-04-11, 15:10
Medlem
Citat:
Det är ingen psykiskt sjukdom. Har vänner som är muslimer som är godhjärtade. Släpp de där hatet.

Skillnad på islamism och muslim. Googla det
Citera
2017-04-11, 15:12
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fille277
"Lena Wahlberg var lokal ordförande för människorättsorganisationen Amnesty i Ljungskile."

Potentiell flyktingvurmare då?

Cretinbook ger intrycket av en närmast parodiskt politiskt korrekt människa. Batikhäxa enligt formulär 1A.

https://www.facebook.com/lena.wahlberg.12/

Det verkar som hon t.o.m. har varit med och arrangerat Uddevallauppsättningen av Martin Schibbyes groteska pjäs om Martin Schibbye.

Vänlistan är ett skräckkabinett av fittmössor, prideflaggor, vänsterpartistiska kommunalråd, batikhäxor och manchestertrollkarlar från folk- och låtsashögskolor.

Sommartillflykt på någorlunda rasrena Gotland, Provence och Österlen.

Delningar av länkar och Cretinbookinlägg som "FD [sic] lärare på kronan skolan [sic] i Trollhättan - Detta är ditt fel Jimmie Åkesson!", "Det finns en enorm kraft hos våra asylsökande och de kommer att berika Sverige under den tid vi får behålla dem! Kärlek till er alla!", våldtäkter i Kongo (men inget om kongolesiska våldtäkter i Sverige), "SvD:s fotograf Malin Hoelstad berättar om bilderna hon aldrig tog under räddningsaktionen på Medelhavet. Dödens hav.", "Alla de människor som kommer till Sverige nu, från sina hemtrakter som härjas av våld, krig, sadism, sjukdomar och krig är våra gäster. Den största insats jag kan göra är att visa ett gott värdskap och gästfrihet.", "Känner du någon syrisk krigsflykting?", o.s.v., .o.s.v. ad nauseam.

Hade den stackars förvirrade tanten bara varit LPT:ad hade hon varken kunnat vara med och påverka landet åt det håll som dödade henne eller befunnit sig framför en Truck Of Peace.
Senast redigerad av S-hund temporär 2017-04-11 kl. 15:15.
Citera
2017-04-11, 15:13
Medlem
Citat:
Det är ingen psykiskt sjukdom. Har vänner som är muslimer som är godhjärtade. Släpp de där hatet.
Även om jag inte heller håller med om ordet, så sa han faktiskt "islamism" och inte "islam". Om vi kallar extrem våldsbejakande "tro" för islamism så betyder det ju inte att muslimer i gemen är islamister.
Citera
2017-04-11, 15:14
Medlem
goelens avatar
Citat:
Hade jag haft något emot muslimer rent generellt hade jag svarat "islam". Det är islamister jag anser är sjuka och det är dem jag syftar till när jag skriver islamism.
Citera
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmalloSmisk
Skillnad på islamism och muslim. Googla det

Från engelska wikipedia

"Islamism is a concept whose meaning has been debated in both public and academic contexts. The term can refer to diverse forms of social and political activism advocating that public and political life should be guided by Islamic principles, or more specifically to movements which call for full implementation of sharia. It is commonly used interchangeably with the terms political Islam or Islamic fundamentalism. In Western media usage the term tends to refer to groups who aim to establish a sharia-based Islamic state, often with implication of violent tactics and human rights violations, and has acquired connotations of political extremism."

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Islamism
Senast redigerad av FranzMarc 2017-04-11 kl. 15:19.
Citera
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Att han sitter med restriktioner har inget att göra med huruvida han vill ha en förordnad försvarare eller en privat dito. Som häktad har du alltid rätt att kontakta din önskade försvarare.Och yppandeförbudet gäller alla, oavsett du har en advokattitel eller ej. Jag har egen erfarenhet av dessa uppdrag. Du kan läsa mer här om detta i 21 kap. 3 § RB
Läste du inte ordentligt vad jag skrev?

Jag kan tänka mig att domstolen, pga att vederbörande har restriktioner, inte är så pigga på att förordna annat än en advokat. För att förtydliga ännu mer, fastän det inte borde behövas för någon som är normalbegåvad - målet är så pass känsligt att vikten av tex restriktioner följs rigoröst innebär att domstolen helst ser en advokat som förordnad (dvs domstolen kommer krumbukta och försöka hitta varje möjlighet att avfärda den som inte är advokat).
Citera
2017-04-11, 15:15
Medlem
DrLECTERs avatar
Om vi tänker framåt och vilka platser som IS skulle kunna ha som mål är ex. Köpenhamn och Ströget, mosvarighet till Drottninggatan. Även Kastrup, Hovedbangården eller varför inte Tivoli.
Mitt på planen framför stora scenen. 25 000 som trängs och tittar på ett framträdande av någon världsartist.
Men ett riktigt skräckscenario skulle vara om någon sprängde sig eller placerade en bomb på ett Öresundståg där sedan denna detonerar i tunneln under vattnet i Öresund.
Tunnlarna består ju av betongbitar som fogats samman och lagts på Öresund botten i Drodgenrännan.
Dör ingen av smällen blir kanske effekten istället att drunkna när tunneln brister.
Citera
2017-04-11, 15:17
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Vad tror ni denna person som har erkänt dådet lider av för psykisk sjukdom? Han är ju inte normal iaf att begå sådant hemskt och sedan le samt vara stolt över det
Han kommer inte att "kryssas", dvs konstateras att han vid tillfället för brottet led av allvarlig psykisk störning vid den tidpunkt då brottet genomfördes.
Han åker på livstid så det sjunger om det, och han kommer aldrig någonsin, att få tidsbestämt.
Inse att det är en islamistisk fanatiker som vill döda oss otrogna och komma till himlen och sätta på 70 oskulder, nu sket det sig då han inte lyckades fyra av bomben han hade med sig. Synd för honom.
Citera
2017-04-11, 15:18
Medlem
Citat:
Något i den stilen säkert. Personen måste lida enormt mycket om man utför något sånt här hemskt.

Lidit? Tror jag inte alls. Det räcker med att man har sympatier, är hjärntvättad och arrogant samt har totalt noll känsla för andra människor.

Vad vi inte kan sätta oss in i är att dessa människor inte ser oss andra som människor. Vi är otrogna. Vi står mycket mycket lägre än dem själva i deras ögon. Vi är inte mer än djur. Då har man inte några betänkligheter att meja ner några stycken med döden som följd.

Hur tror du en sån här typ kan stå och sätta ett skott i nacken på en man som står på knä med händer bakbundna och bindel för ögonen? För att de lider? Icke! De är arroganta skitstövlar som inte har minsta lilla empati med andra människor utom de som har samma syn som dom själva.
Citera
2017-04-11, 15:19
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Han sitter inte häktad. Häktningsförhandlingarna sker imorgon. Men redan som anhållen finns säkert restriktioner av godtyckliga slag.
Teoretiskt borde han väl kunna få företräda sig själv i en eventuell rättegång? Jag vet dock inte hur det är med den saken gällande förhör, häktningsförhandlingar etc. Det får gärna någon juridiskt mer kunnig reda ut.
Han sitter anhållen med restriktioner och de är inte godtyckligt slag utan beslutade av åklagaren. Dessa restriktioner kommer med allt största djävla sannolikhet vara exakt samma som de som domstolen beslutar om när han häktas.

Endast om domstolen finner att den åtalade kan tillvarata sina rättigheter så kommer den tillåta att han får försvara sig själv. I det här fallet finns det inte en chans att de tillåter det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in