2017-04-11, 13:20
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ON3
Börjar det bli köpläge?
Sedan min stopploss gick in för länge sedan någonstans vid 80kr har jag inte engagerat mig det minsta i att läsa om bolaget, och i avanza-forumet råder ju fullskalig sekt-stämning.

Vad är det som har hänt?

Det som hänt är att FPC aktien har fått sitt rätta värde och det kan inte belånade sektmedlemmar acceptera!
2017-04-12, 23:01
Medlem
adressandrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ON3
Börjar det bli köpläge?
Sedan min stopploss gick in för länge sedan någonstans vid 80kr har jag inte engagerat mig det minsta i att läsa om bolaget, och i avanza-forumet råder ju fullskalig sekt-stämning.

Vad är det som har hänt?

Jag har sagt i över ett års tid att aktien skall ner till 20 kr. Mina grannar som köpte på sig vid 100 kr skrattar inte längre åt mig idag
2017-04-13, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Det som hänt är att FPC aktien har fått sitt rätta värde och det kan inte belånade sektmedlemmar acceptera!
Sorgligt men sant!
Men utförsbacken är nog inte över ännu.
2017-04-14, 13:58
Avslutad
Fingerprint har fått en ny kund i Micromax. De verkar främst i indien. De har haft det tufft under förra året i Indien men ser nu ut att vakna upp ur dvalan.
http://www.huffingtonpost.in/2017/04/14/micromax-is-waking-up-from-slumber-with-new-products-and-partner_a_22039282/

Bolaget Delta ID som håller på att förvärvas av FPC sysslar med iris-igenkänning. Indien har ett system som heter Aadhaar, störst i världen vad det gäller biometrisk identifiering.
https://en.wikipedia.org/wiki/Aadhaar

Delta ID är certifierad för att vara teknikleverantör åt Aadhaar.
http://findbiometrics.com/delta-id-aadhaar-309205/

Framgent borde vi höra mer nyheter om iris-igenkänning i telefoner och surfplattor med irisigenkänning. Särskilt i Indien.
2017-04-15, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Om man inte kan tillföra något till tråden utan bara racka ner kanske det är bäst att man inte skriver nånting alls. Fingerprint och biometri har framtiden för sig.
Biometri har säkert framtiden för sig,men FPC vete fan.
Det kommer nog vara fler om det.
2017-04-15, 15:36
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Om man inte kan tillföra något till tråden utan bara racka ner kanske det är bäst att man inte skriver nånting alls. Fingerprint och biometri har framtiden för sig.
Även LCD- & LED-skärmar har ju framtiden för sig, men där är det näst intill obefintlig skillnad på produkterna och priskrig.
2017-04-17, 19:46
Medlem
jack.danielss avatar
Vad tror panelen om DeltaId då?
2017-04-17, 22:29
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Vad tror panelen om DeltaId då?

med FPC´s otur blir säkert inte affären av
2017-04-17, 22:35
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
med FPC´s otur blir säkert inte affären av

Så sant som det är sagt. Dom kan säkert fucka upp affären!
2017-04-18, 01:01
Medlem
TheRiddle-s avatar
Kan förstå att man gärna vill intala både sig själv och andra att det fortfarande ser bra ut när man gjort en helt värdelös affär (sett till den senaste tiden) men det får väl snarare motsatt effekt när man försöker få det att verka som att det inte finns några som helst problem, sånt litar inte folk på när man samtidigt kan se historiken.
Finns väl en viss chans att värdet går upp en del nu, men finns väl ungefär en lika stor chans att den går ner skulle jag säga. Krävs väl knappast mycket för det scenariot just nu. Och går den ner på någon kass nyhet så lär det väl knappast bli någon mindre rörelse, tack vare de panikartade affärerna många verkar göra. FPC är verkligen typexemplet på en aktie som traders med stort kapital kan använda för att tjäna lätta pengar på.
2017-04-18, 16:54
Avslutad
Även Goodix har fallit 50% från toppen, Synaptics har också i princip halverats från topparna. Med det resonamanget att bolaget kommer gå åt helvete för att kursen faller så borde isåfall också Goodix och Synaptics gå åt helvete.

Den som lever får se. har man tappat 2/3 kan man ju lika gärna ligga kvar och tappa resten alternativt få tillbaka insatsen om det ändå går bra.
2017-04-18, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Även Goodix har fallit 50% från toppen, Synaptics har också i princip halverats från topparna. Med det resonamanget att bolaget kommer gå åt helvete för att kursen faller så borde isåfall också Goodix och Synaptics gå åt helvete.

Den som lever får se. har man tappat 2/3 kan man ju lika gärna ligga kvar och tappa resten alternativt få tillbaka insatsen om det ändå går bra.

Eniroklubben typ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in