2017-03-30, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Det är lagligt men det lönar sig mer att sälja innehavet och köpa tillbaka i botten.

Det har du nog rätt i

Citat:
Ursprungligen postat av Terrorist-Hubert
Om du tror att priset kommer gå ned finns det ju ingen anledning att fortsätta äga aktien. Sälj den istället i så fall.

Jag brukar göra så men ibland är man lite osäker på om den kommer fortsätta upp nästa dag eller dippa som det brukar göra pga vinsthemtagningar med mera. Det är väl i detta fall man kanske använder den här metoden men ja absolut, du har rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av VackerNatur
Det är lagligt, men känns däremot väldigt konstigt.

Glöm inte att om du flyttar tillgångarna från ditt ISK och sedan sätter in dem igen så kommer din schablonskatt att öka eftersom värdet av de inflyttade papprena räknas som en insättning och ingår i ditt kapitalunderlag som påverkar skattesatsen. Satsa hellre på aktier som du tror på och undvik dubbel beskattning.

Hmm det tänkte jag inte på, antar att man får chansa och sälja av och sedan köpa in igen senare ifall det skulle dippa.

Nu förstår jag bättre vad det innebär, tack för responsen allesammans!
2017-03-30, 13:45
Medlem
Haha varför köper folk aktien? De har ingen koppling till Samsung s8. Vad fan händer här?
2017-03-31, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tehfuq
Haha varför köper folk aktien? De har ingen koppling till Samsung s8. Vad fan händer här?
Tror det handlar om DeltaID som möjligtvis har någon koppling till FPC och S8, inte tillräckligt påläst om det just nu så ska inte uttala mig för mycket
2017-03-31, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av masten11
Tror det handlar om DeltaID som möjligtvis har någon koppling till FPC och S8, inte tillräckligt påläst om det just nu så ska inte uttala mig för mycket

Nu har FPC sin egen Biometric Smartcard!

Premiering our contact-less and battery-less smart card demo for a worry-less world! #FPC1300 series #smartcard

https://corporate.fingerprints.com/en/2017/03/31/fingerprints-premieres-first-own-contactless-card-solution-demonstration/ .
2017-03-31, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VeriteHeaton
Nu har FPC sin egen Biometric Smartcard!

Premiering our contact-less and battery-less smart card demo for a worry-less world! #FPC1300 series #smartcard

https://corporate.fingerprints.com/en/2017/03/31/fingerprints-premieres-first-own-contactless-card-solution-demonstration/ .
Gillar konceptet starkt, känns som en produkt med stor potential i dagens värld. Nere 1,5% idag bara, borde väl gå uppåt nu?
2017-03-31, 16:53
Medlem
Citat:
Gillar konceptet starkt, känns som en produkt med stor potential i dagens värld. Nere 1,5% idag bara, borde väl gå uppåt nu?
Det har väl gått ner i ett års tid typ.
Men undrens tid är kanske inte förbi?
2017-03-31, 17:12
Medlem
Citat:
Om man lyssnade på JL så skulle ju korten mer eller mindre tagit över världen vid det här laget. Att dom först nu, sista dagen på Q1 -17, har ett fungerande demokort att visa upp känns minst sagt oroväckande. Bra såklart att det inte kräver ett batteri och yada yada, men det hade nog alla räknat kallt med redan.
2017-03-31, 17:43
Medlem
ufomammuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Om man lyssnade på JL så skulle ju korten mer eller mindre tagit över världen vid det här laget. Att dom först nu, sista dagen på Q1 -17, har ett fungerande demokort att visa upp känns minst sagt oroväckande. Bra såklart att det inte kräver ett batteri och yada yada, men det hade nog alla räknat kallt med redan.

Detta är väl deras egna kort? Sensorer till andras fungerande kort har väl funnits länge.
2017-03-31, 21:15
Medlem
ufomammuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ufomammut
Detta är väl deras egna kort? Sensorer till andras fungerande kort har väl funnits länge.

"Various customers and strategic partners have built cards integrating these sensors, some already being showcased on the market. At the same time, our team at Fingerprints™ has worked hard to develop our own functional contactless demo card, and we are proud to demonstrate this today."

Så, ja. Vi har ju sett kort med integrerade FPC-sensorer i tidigare, men nu har dom alltså ett helt eget demokort att visa upp för potentiella kunder. Förstår inte riktigt vad du gnäller över. Hade vi ens förväntat oss att dom skulle ta fram ett helt eget kort på egen hand? Dom glider ju knappast runt med en helt egenproducerad smartphone för att visa för folk heller, utan det är ju andra tillverkare som använder FPCs sensorer i sina telefoner. Precis som det tidigare är andra korttillverkare som visar upp sina kort med FPCs sensor i. Vem hade väntat sig detta, och vad är egentligen själva poängen när man redan verkar ha gott om samarbeten med dom största korttillverkarna?
2017-04-03, 16:13
Medlem
jack.danielss avatar
Med facit i hand.....sånt bojsänke CF fick ta över! Undrar hur han känner inför det faktumet idag? Inget snack om att styrelsen inte sett det komma! Inga insiderköp osv....
2017-04-10, 10:13
Medlem
Jämrandet och hulkandet fortsätter på Placeras FING-forum.

Stämmer någon inte upp i lovsången så blir hen idiotförklarad och beskylls för att gå "den ondes ärenden"!
2017-04-11, 12:19
Medlem
Börjar det bli köpläge?
Sedan min stopploss gick in för länge sedan någonstans vid 80kr har jag inte engagerat mig det minsta i att läsa om bolaget, och i avanza-forumet råder ju fullskalig sekt-stämning.

Vad är det som har hänt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in