2017-04-11, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Hann spela 16 matcher i WL i helgen, nytt rekord! Tror det blir min toppnotering, den extra dagen gjorde att jag hann med 4 matcher igår.

8 vinster blev det. Knappast något att skryta med, men jag är noob i WL så jag är inte helt missnöjd. Har ju mest läst om det tidigare och var väldigt orolig att alla matcher skulle se likadana ut med Park the bus och mycket delay. Det upplever jag inte, folk spelar på olika vis - direkt på kontring, långsam uppbyggnad, skill moves, inlägg - men det blir ändå ganska tajta matcher. Ingen delay alls, märker ingen skillnad från divisionsspel. Sällan det springer iväg resultatmässigt, två mål brukar räcka för seger. Lite frustrerad är jag över att torska mot folk som har 40% bollinnehav och bara kör snabba kontringar med Martial och gänget, men så är det. Jag måste fokusera mer och spela ordentligt istället för att slarva, så kommer jag vinna de matcherna med.

-----------

Undrar lite när EA släpper FUT Birthday rewards (före 14e april var det sagt) och om det påverkar marknaden. Vad tror ni? De som får duplikater kanske känner sig manade att kränga? Vill ha ner priset på Lahm, Javi M och Muller. Javi M har gått ner så pass i pris att jag köpte på mig ett gäng igår, max 1k förlust per kort. Alla kommer troligen behöva det kortet när Bayern SBC ska lösas, svårt att se att en backlinje med Rafinha-Badstuber-Bernat (alla 79) räcker för att klara den.

-----------

Funderar på att bygga dessa två lag:

https://www.futbin.com/17/squad/3026639 - Serie A/PL
Kommentar: Kane och Alli sen förut, förtjust i Mane och Hazard som jag har. Naingolan och Alex Sandro är måste i en Calcio-elva så pass bra som de är, Benatia och Manolas är också bra men inte samma måste. Walker och KDB för att de ska testas, målvakten är mer öppen - har testat Handanovic och var missnöjd med hans utkast så kanske Buffon funkar bättre.

https://www.futbin.com/17/squad/3026648 - La Liga
Kommentar: Knappt kört La Liga i år så det är dags att pröva. Vet inte alls vad som är bra och vad som är dåligt. Juanfran sen förut, Kovacic och Casemiros NIF har jag positiva erfarenheter av sen förr.

Oblak var oduglig när jag testade honom, byt mot SIF Diego Alves eller Birthday Sirigu..Diego Lopez ska va bra också
Citera
2017-04-11, 11:22
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Sälja SIF Balotelli? Han gjorde 2mål ien match så kanske kanske får TIF?

Funderar på att sälja allt. Har inte ens tillgång till mitt ps4 just nu så kommer inte lira på ett tag. Är det smart om jag säljer det mesta jag äger på fredag? Sen köper ihop om typ en månad igen?
Citera
2017-04-11, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Sälja SIF Balotelli? Han gjorde 2mål ien match så kanske kanske får TIF?

Funderar på att sälja allt. Har inte ens tillgång till mitt ps4 just nu så kommer inte lira på ett tag. Är det smart om jag säljer det mesta jag äger på fredag? Sen köper ihop om typ en månad igen?

sålde min SIF Balo för 65k igår.. han är med i TOTW predictions så kanske lika bra..
Har haft funderingar på att kränga allt jag har och se vad jag får ihop..lär ångra det som fan iofs..tänkte isf lägga ut allt på open bid..tror ja ligger på närmare 4.5m när allt är sålt.. men vete fan hur ja ska göra.. :P
Citera
2017-04-11, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
sålde min SIF Balo för 65k igår.. han är med i TOTW predictions så kanske lika bra..
Har haft funderingar på att kränga allt jag har och se vad jag får ihop..lär ångra det som fan iofs..tänkte isf lägga ut allt på open bid..tror ja ligger på närmare 4.5m när allt är sålt.. men vete fan hur ja ska göra.. :P

Har man inte speciellt bråttom att sälja så tycker det är bättre att sälja av allt till lite högre än lägsta bin, brukar kunna bli sålt. Speciellt om dem har en attraktiv kemistil som Hunter/Shadow eller så. Ju dyrare spelare desto större chans att sälja till högre pris. Gjorde så även under Birthday-veckan med 84-88 ratade spelare jag hade investerat i. Lade ut allt jag sålde av för allt mellan 2-8k över lägsta bin och fick faktiskt sålt nästan allting till överpriser. Hade inte så mycket övrigt i listan så kände ingen brådska att sälja av det då.

Sen kan ju förvisso budkrig jaga upp priset ibland men upplever nog oftast att det hamnar strax under lägsta BIN, de ggr man själv budat open bid. Sen är det ju såklart mycket mindre jobb med att bara lägga ut det på open bid
Citera
2017-04-11, 12:51
Medlem
C8H11Ns avatar
Någon annan som lirar med ett soft silverlag?

Kör detta just nu och det är nästan skönare att lira med än mitt guldlag. Hade velat få in Augustinsson (som f.ö. har helt sanslöst bra stats) som startspelare men får dessvärre bara 5 kemi, kanske värt ändå?
Ghoddos kort är inte helt fel heller, drar in många skott utifrån - perfekt att sätta in när motståndaren kör PTB.

http://www.futhead.com/17/squads/5708759/
Citera
2017-04-11, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Har man inte speciellt bråttom att sälja så tycker det är bättre att sälja av allt till lite högre än lägsta bin, brukar kunna bli sålt. Speciellt om dem har en attraktiv kemistil som Hunter/Shadow eller så. Ju dyrare spelare desto större chans att sälja till högre pris. Gjorde så även under Birthday-veckan med 84-88 ratade spelare jag hade investerat i. Lade ut allt jag sålde av för allt mellan 2-8k över lägsta bin och fick faktiskt sålt nästan allting till överpriser. Hade inte så mycket övrigt i listan så kände ingen brådska att sälja av det då.

Sen kan ju förvisso budkrig jaga upp priset ibland men upplever nog oftast att det hamnar strax under lägsta BIN, de ggr man själv budat open bid. Sen är det ju såklart mycket mindre jobb med att bara lägga ut det på open bid

jo det kalrt, beror ju på hur mycket spelare det handlar om..nu har jag 60-70 IF kort i klubben + en jäkla massa NIF kort... så lär ta massa tid..tror ja tradear istället orkar inte krabba haha
Citera
2017-04-11, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fantasticfoxy
Haha, vilken lam ursäkt. Delay påverkar väl båda spelarna och inte enbart dig. Du har väl sämre helt enkelt.

Men håller med om att delay suger, spelade inte WL men draften har varit likadan den här helgen.

Lam ursäkt? Går inte att spela som man vill när allt är typ 1 sekund efter. LT+RT funkar inte t.ex. Alla får inte delay btw, har frågat folk jag mött när jag har haft delay o dom har sagt att gameplayet e bra.
Citera
2017-04-11, 13:30
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjeaeee
Lam ursäkt? Går inte att spela som man vill när allt är typ 1 sekund efter. LT+RT funkar inte t.ex. Alla får inte delay btw, har frågat folk jag mött när jag har haft delay o dom har sagt att gameplayet e bra.

Pratas ju en hel del om "one sided delay" på EA-forumet. Och jag tycker det känns logiskt. Ibland spelar man ju matcher där man är efter i Varje situation Hela tiden och matcher där det känns som att motståndare är som koner, fast sämre, och delay hos den ena parten - och inte den andra - skulle ju förklara det helt och hållet.

Och då gör jag alltså skillnad på de matcher där man krossar, eller blir krossad av, sin motståndare för att man spelar bättre och när det känns som att dom inte ens har en ärlig chans.
Citera
2017-04-11, 14:23
Medlem
Fuuuck vad jag hade skämts om jag arbetat på EA.
Vad fan är det med dessa servers!? Kör 3 matcher där allt flyter perfekt, kommande 4 laggar det sönder.
För en som är ny på FIFA, är det såhär varje jävla år? Nu blir det CS resten av dagen, där kan man förlita sig på skills iaf.
Citera
2017-04-11, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MR-Ganjalf
Fuuuck vad jag hade skämts om jag arbetat på EA.
Vad fan är det med dessa servers!? Kör 3 matcher där allt flyter perfekt, kommande 4 laggar det sönder.
För en som är ny på FIFA, är det såhär varje jävla år? Nu blir det CS resten av dagen, där kan man förlita sig på skills iaf.

japp samma visa varje år, helt otroligt att servrarna funkar bra för alla andra leverantörer av spel men just EA har problem som fan..skamligt..
Lägg till att många FUT spelare bränner ett par 1000 varje år på spelet, fifa points osv.. och tillbaka får man ett halvtaskigt spel med sketna servrar
Citera
2017-04-11, 15:21
Medlem
När man får den här straffen emot sig:
https://www.youtube.com/watch?v=oHOWcVU2DBg
Citera
2017-04-11, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laxus
När man får den här straffen emot sig:
https://www.youtube.com/watch?v=oHOWcVU2DBg

hahahhaha fyfan..där hade nog mitt PS4 flugit ut genom fönstret..sanslöst vilket trasigt spel...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in