2017-04-11, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Respektlöst dravel.

Respektlöst mot de som var på plats och blev påkörda. Respektlöst mot de som förlorade anhöriga (bland annat en 11-årig flicka), respektlöst mot oss som faktiskt arbetade med att ta hand om skadade och chockade människor.
Sluta sprid idiotiska lögner.

Ingen ide att läsa sånt trams, ett råd.

I övrigt så är tråden för att hitta rimliga teorier för varför detta skedde, och vilka som kan logga bakom och varför. Personligen tror jag knappast att det bara var en galen "muslim" som ge sig på oskyldiga svenskar, vad vinner terroristerna på det i längden? det finns ju miljarder av oss kvar så de är inte i närheten utav att utplåna oss alla...

Jag tror iaf det är en stor makt bakom det hela.
Citera
2017-04-11, 07:41
Medlem
NegroidMongoloids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmalloSmisk
Ingen ide att läsa sånt trams, ett råd.

I övrigt så är tråden för att hitta rimliga teorier för varför detta skedde, och vilka som kan logga bakom och varför. Personligen tror jag knappast att det bara var en galen "muslim" som ge sig på oskyldiga svenskar, vad vinner terroristerna på det i längden? det finns ju miljarder av oss kvar så de är inte i närheten utav att utplåna oss alla...

Jag tror iaf det är en stor makt bakom det hela.

Islam kallas den makten. Titta hur det ser ut i deras hemländer, folkmord på kristna, terrordåd varje vecka osv. Klart det sticker i något otroligt i ögonen på dom att se otrogna här leva bra liv utan fara för sina liv.

Stod i AB att denna terrorist sökte asyl här för att han hävdar att han var efterlyst för terrorbrott i sitt hemland. Dvs. knappast en person som var främmande för sådana här dåd, kanske gjort det många ggr innan.
Citera
2017-04-11, 09:42
Medlem
patrixxs avatar
Citat:
I övrigt så är tråden för att hitta rimliga teorier för varför detta skedde, och vilka som kan logga bakom och varför.

Tittar man på tidigare händelser (9/11, 7/7, Oslo, Paris, Nice, Berlin etc) så pekar allt i min mening på fabricerade händelser utan dödsoffer. Det material som presenteras i media visar tecken på att vara fabricerat. Ta tex den här bilden på en av de misstänkta terroristerna http://i.imgur.com/8yuejUL.jpg Påminner om bilden på Breivik i en bil. Personen ser ut att vara inklippt.

Media spelar alltså en central roll och högt uppsatta inom media är naturligtvis initierade. Men vad gäller "vanligt folk". Journalister, räddningspersonal etc. så tror jag inte någon är inblandad. Journalisterna får en uppgift - Skriv om det här. Intervjua det här vittnet (som ljuger mot betalning). Om du har befunnit dig på platsen, men inte känner igen bilderna du ser i media dagen efter med kroppar och skadade (eftersom dessa är fabricerade), vad gör du då? Går till tidningarna? Berättar för din chef och vänner. Vem tror dig? Hur ska det tolkas?

Att just inga verkliga offer finns är viktigt. Inte av omtanke utan för då går det att hålla locket på. Det känns mindre jobbigt för de som ljuger mot betalning och risken att anhöriga gräver försvinner.

Men man hävdar att människor dött. Då blir det jobbigare att ifrågasätta händelsen eftersom man kränker de anhöriga och beskyller människor för att ljuga om så allvarliga ting.

Varför?
Palmemordet (som jag inte tror skedde), 9/11 och Oslo/Utöya m.m. har kostat och kostar skattebetalarna enorma pengar i form av utredningskostnader, ersättning till efterlevande och annat. Sannolikt finns ingen vettig insyn i dessa verksamheter och vad som egentligen händer med tillsatta medel. Men det lovar jag ni aldrig kommer få se Janne Josefsson eller nån annan gräva i för det är en sk. no go zone för journalister.

Sen har vi dom psykologiska effekterna. Sverige står nu samlat kring sina politiker i rädsla. Hjälp oss. Begränsa våra fri och rättigheter så att inte sånt här kan hända igen. Ingen ägnar någon större tanke kring vad som pågår i Syrien just nu. Det är ju bara en massa ondskefulla muslimer som får på pumpen av Trump och Amerikanarna.

Stäng av TVn. Sluta att låta dom här lögnarna påverka er.
Senast redigerad av patrixx 2017-04-11 kl. 09:45.
Citera
2017-04-11, 10:04
Medlem
Är det samma lastbil? Bedöm själva http://m.imgur.com/a/S96wp

Ett hjul bak eller två? Hmmm
Senast redigerad av kneedrag 2017-04-11 kl. 10:08.
Citera
2017-04-11, 11:24
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Antog att det var hoax som vanligt men bilderna på dom skadade kändes tämligen riktiga denna gången men vem som var gjorde vad och varför är i vanlig ordning nonsens.
Dom får seriöst ändra manus om dom vill bli tagna på allvar för det här med att det konstant är en övning dagen innan eller samma dag är givetvis ingen slump när det är samma jävla visa varje gång.
Citera
2017-04-11, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Tittar man på tidigare händelser (9/11, 7/7, Oslo, Paris, Nice, Berlin etc) så pekar allt i min mening på fabricerade händelser utan dödsoffer. Det material som presenteras i media visar tecken på att vara fabricerat. Ta tex den här bilden på en av de misstänkta terroristerna http://i.imgur.com/8yuejUL.jpg Påminner om bilden på Breivik i en bil. Personen ser ut att vara inklippt.

Media spelar alltså en central roll och högt uppsatta inom media är naturligtvis initierade. Men vad gäller "vanligt folk". Journalister, räddningspersonal etc. så tror jag inte någon är inblandad. Journalisterna får en uppgift - Skriv om det här. Intervjua det här vittnet (som ljuger mot betalning). Om du har befunnit dig på platsen, men inte känner igen bilderna du ser i media dagen efter med kroppar och skadade (eftersom dessa är fabricerade), vad gör du då? Går till tidningarna? Berättar för din chef och vänner. Vem tror dig? Hur ska det tolkas?

Att just inga verkliga offer finns är viktigt. Inte av omtanke utan för då går det att hålla locket på. Det känns mindre jobbigt för de som ljuger mot betalning och risken att anhöriga gräver försvinner.

Men man hävdar att människor dött. Då blir det jobbigare att ifrågasätta händelsen eftersom man kränker de anhöriga och beskyller människor för att ljuga om så allvarliga ting.

Varför?
Palmemordet (som jag inte tror skedde), 9/11 och Oslo/Utöya m.m. har kostat och kostar skattebetalarna enorma pengar i form av utredningskostnader, ersättning till efterlevande och annat. Sannolikt finns ingen vettig insyn i dessa verksamheter och vad som egentligen händer med tillsatta medel. Men det lovar jag ni aldrig kommer få se Janne Josefsson eller nån annan gräva i för det är en sk. no go zone för journalister.

Sen har vi dom psykologiska effekterna. Sverige står nu samlat kring sina politiker i rädsla. Hjälp oss. Begränsa våra fri och rättigheter så att inte sånt här kan hända igen. Ingen ägnar någon större tanke kring vad som pågår i Syrien just nu. Det är ju bara en massa ondskefulla muslimer som får på pumpen av Trump och Amerikanarna.

Stäng av TVn. Sluta att låta dom här lögnarna påverka er.

Så här långt tycker jag det verkar som att polisen gjort ett seriöst arbete, alltså ej jämförbart med hur Palmemordet hanterades. Jag håller tummarna för att polis och rättsväsende ryckt upp sig, återstår att se hur dom klarar att försvara sin integritet när deep-state vill vara med och dra i trådarna.
Citera
2017-04-11, 11:30
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Antog att det var hoax som vanligt men bilderna på dom skadade kändes tämligen riktiga denna gången men vem som var gjorde vad och varför är i vanlig ordning nonsens.
Dom får seriöst ändra manus om dom vill bli tagna på allvar för det här med att det konstant är en övning dagen innan eller samma dag är givetvis ingen slump när det är samma jävla visa varje gång.

Välj valfri dag året runt så kommer du alltid kunna hitta en myndighet som övar i nära anslutning eller samtidigt pågående - det vore fan så mycket underligare om det INTE var en övning eftersom det ingår i arbetsuppgifterna att öva för militär / sjukvård / polis / säkerhetspolis / väktare / brandkår / räddningspersonal etc ...
Och när man tolkar så jävla fritt som ni gör (det räcker ju med att någon övat på någonting alls på andra sidan landet inom en vecka eller så) så blir det nog omöjligt att hitta någon "fri" dag...
Dessutom påstås at under 9-11 stoppade övningen militär närvaro, i de flesta andra scenarion så förklaras snabb närvaro med just övning..

Det är ju bara sorgligt att se hur ni försöker hitta förklaringar på sånt ni inte förstår. Världen är komplex, - väx upp och fatta att allt inte är orkestrerat av någon ond maktelit som ni kan skylla på..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-04-11 kl. 11:35.
Citera
2017-04-11, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Jag tycker han är ganska klockren i sina analyser. Rekommenderar att ni tittar på alla hans filmer.
Hur förklarar man att en skyltfönster krossades på motsatta sidan där lasbilen körde förbi?
https://www.youtube.com/watch?v=VXYe_wf68wI

Vad heter dina vänner? Vore toppen om dom kunde berätta här i tråden vad dom såg och kanske förklara problemen med bilderna.

Klockren! Inte märkligt att du skriver bland de galnaste konspirationsinläggen!

Ja, var ska man börja? Han hittar på "märkligheter" ur helt normala beteenden tex.

Vad skulle vara underligt med att ett antal journalister fanns i närheten av händelsen?
Vad skulle vara underligt med att man har en cykel tillhanda i en stad där cyklingen ökat massivt mkt på senare år.
Vad skulle vara märkligt med att en av krukorna Inte är påkörd? Sannolikt försökte attentatsmannen undvika dem.
Osv, osv.

Sammanfattningsvis läggs de flesta av dessa galna teorier fram av personer som aldrig i ngt sammanhang varit på platsen för incidenterna, inte har koll på hur platsen ser ut eller befolkas under normala dagar mm.

Nu förstår jag iofs mkt väl att du mfl sitter fast i skruvade tankebanor och det är ganska meningslöst att argumentera mot galenpannor.

Men det som framförs är enligt mig smaklöst!
Citera
2017-04-11, 12:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Haha det var ett mer än lovligt bakvänt resonemang. Om något alltid sker är det givetvis ingen slump längre. Andra sidan landet? Övningen var i Stockholm så ljug inte.

Källa på det vore intressant* - har efterfrågats tidigare flera gånger i tråden men ingen har kunnat svara hittills vad jag sett.. Vore ju kul med en källa på att det övades utomhus i innerstaden, istället för t.ex. - en sambandsövning via telefon i militärbaracker i Norrland...

"Andra sidan landet" gällde t.ex. för just 9-11...

* eller egentligen inte alls intressant - sambandet mellan övningar och attacker är ju en av de mest långsökta och korkade teorierna hittills, men eftersom du påstår saker så får du ändå träda fram med bevisen...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-04-11 kl. 12:09.
Citera
2017-04-11, 12:08
Medlem
Idittfejss avatar
Finns många anledningar att tro på denna konspiration, blir mörkrädd när man väl öppnar ögonen.

Kolla kvinnan som blir intervjua, uppenbart att hon kollar manus! VAKNA FÖR I HELVETE!
https://www.youtube.com/watch?v=xIr26RBFOME&t=228s
https://www.youtube.com/watch?v=LyJW9bIVDRE
https://www.youtube.com/watch?v=swJG0L5_oIo
Citera
2017-04-11, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegroidMongoloid
Islam kallas den makten. Titta hur det ser ut i deras hemländer, folkmord på kristna, terrordåd varje vecka osv. Klart det sticker i något otroligt i ögonen på dom att se otrogna här leva bra liv utan fara för sina liv.

Stod i AB att denna terrorist sökte asyl här för att han hävdar att han var efterlyst för terrorbrott i sitt hemland. Dvs. knappast en person som var främmande för sådana här dåd, kanske gjort det många ggr innan.

Tror knappast att själva islam är den makten. Men att de finns Så kallade muslimer inblandat ja, nen dessa muslimer som utför dåden är oftast hjärntvättade som barn, de lär sig hat som barn och är väldogt lätt manupulerade, det är dom som utför dåden. Medans en högre makt som får det att ske.

Saud arabien är ju kontrollerad av usa/isreal, radikala araber tar gärna emot pengar för att ha kvat sin makt. De ledare som är emot så kallad "illuminati" blir av med sin makt placering så som presidentskap. Exempel saddam hussein, muammar ghaddafi och nu assad.

Judarna har mest makt, (judarna även så kallad zionisterna) och inte judendommen eller islam. De kan ändra på vad vi tycker och tänker hur lätt som helst via media, vi har inget val vi vanliga människor, vi tror på det vi ser o h hör, vi tycker den källan är sann för vem ska annars ge oss riktiga nyheter?
Citera
2017-04-11, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idittfejs
Finns många anledningar att tro på denna konspiration, blir mörkrädd när man väl öppnar ögonen.

Kolla kvinnan som blir intervjua, uppenbart att hon kollar manus! VAKNA FÖR I HELVETE!
https://www.youtube.com/watch?v=xIr26RBFOME&t=228s
https://www.youtube.com/watch?v=LyJW9bIVDRE
https://www.youtube.com/watch?v=swJG0L5_oIo

Har du fåglar på loftet precis som killen som fixat sista klippet?
Om det inte vore för allvaret för de drabbade kunde man bortsett från all idioti.

1. Uppenbart att hon kollar på ngt annat, Ja. Kan vara precis vad som helst, ut genom ett fönster, på en skärm, tv etc. Skulle det kunna vara ett manus, nja, svårt att hinna läsa med den korta ögonrörelsen.

2. Här pratat vi långsökt, killen som producerat lär knappast anlitas av Scotland Yard.

3. Fåglar på loftet? Varför tar man av sig, varför tar man på sig? Oftast för man är varm eller kall!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in