Citat:
I övrigt så är tråden för att hitta rimliga teorier för varför detta skedde, och vilka som kan logga bakom och varför.
Tittar man på
tidigare händelser (9/11, 7/7, Oslo, Paris, Nice, Berlin etc) så pekar allt i min mening på fabricerade händelser utan dödsoffer. Det material som presenteras i media visar tecken på att vara fabricerat. Ta tex den här bilden på en av de misstänkta terroristerna
http://i.imgur.com/8yuejUL.jpg Påminner om bilden på Breivik i en bil. Personen ser ut att vara inklippt.
Media spelar alltså en central roll och högt uppsatta inom media är naturligtvis initierade. Men vad gäller "vanligt folk". Journalister, räddningspersonal etc. så tror jag inte någon är inblandad. Journalisterna får en uppgift - Skriv om det här. Intervjua det här vittnet (som ljuger mot betalning). Om du har befunnit dig på platsen, men inte känner igen bilderna du ser i media dagen efter med kroppar och skadade (eftersom dessa är fabricerade), vad gör du då? Går till tidningarna? Berättar för din chef och vänner. Vem tror dig? Hur ska det tolkas?
Att just inga verkliga offer finns är viktigt. Inte av omtanke utan för då går det att hålla locket på. Det känns mindre jobbigt för de som ljuger mot betalning och risken att anhöriga gräver försvinner.
Men man hävdar att människor dött. Då blir det jobbigare att ifrågasätta händelsen eftersom man kränker de anhöriga och beskyller människor för att ljuga om så allvarliga ting.
Varför?
Palmemordet (som jag inte tror skedde), 9/11 och Oslo/Utöya m.m. har kostat och kostar skattebetalarna enorma pengar i form av utredningskostnader, ersättning till efterlevande och annat. Sannolikt finns ingen vettig insyn i dessa verksamheter och vad som egentligen händer med tillsatta medel. Men det lovar jag ni aldrig kommer få se Janne Josefsson eller nån annan gräva i för det är en sk. no go zone för journalister.
Sen har vi dom psykologiska effekterna. Sverige står nu samlat kring sina politiker i rädsla. Hjälp oss. Begränsa våra fri och rättigheter så att inte sånt här kan hända igen. Ingen ägnar någon större tanke kring vad som pågår i Syrien just nu. Det är ju bara en massa ondskefulla muslimer som får på pumpen av Trump och Amerikanarna.
Stäng av TVn. Sluta att låta dom här lögnarna påverka er.