2017-04-10, 22:57
Medlem
Inhalators avatar
Träffade en karl som menade att det var Trump som planerat attacken för att styra fokus från Syrien.
Citera
2017-04-11, 00:06
Medlem
2mass avatar
Det finns vissa som tror allt är false flag, crisis actors osv vilket ju är helt världsfrånvänt. Det är en blandning av båda. Terrorister finns, och de gör attacker då och då. Dom allra flesta attacker är en blandning av äkthet och crisis actors.
Det känns dock som att denna attack kan vara en renodlad false flag. Men troligast är det en blandning.
Citera
2017-04-11, 00:13
Medlem
Terroristövningen sägs utföras varje år. Hur var det när den där pajasen smällde sig själv i luften? Var det övning innan då med?
Citera
2017-04-11, 00:31
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pikkiki
Jag har precis nu läst i en utländsk tidning om det här med övningen .
Övningen i New york
Övningen i London 2006
Övningen i Madrid
CIA chef på besök i Paris två dagar innan attack
övningen i Stockholm

Putin hade ett möte under veckan med säkerhets chefer . Hans uttalande efter mötet: 95 procent av alla terrorattacker genomförs av CIA . Journalister frågade om det är lite överdrivet men han förnekade och sa att det är sanningen

Källa?
Citera
2017-04-11, 01:26
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Digitally.Imported
En sak som jag tycker är väldigt mysko är att attacker som denna alltid sker på en fredag eller lördag. Jag tänker tillbaka på ett antal tidigare attacker som skett under samma omständigheter.

Sen bör attackerna ske på fredagar? Iom kulturella/religiösa orsaker. Jag kan inte orsaken till att attackerna oftare sker på fredagar men någon kan säkert fylla i..
Citera
2017-04-11, 02:10
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Sen bör attackerna ske på fredagar? Iom kulturella/religiösa orsaker. Jag kan inte orsaken till att attackerna oftare sker på fredagar men någon kan säkert fylla i..

Fler måltavlor, folk är inte på väg direkt hem utan strosar löst och ledigt omkring på gator och torg.

Oavsett om det är ett iscensatt eller verkligt terrorattentat har man också störst medialt genomslag på en Fredag.

Det är dock ett väldigt suspekt sammanträffande att flera uppmärksammade terrorattacker skall ha skett medan polis, militär eller räddningstjänst har bedrivit anti-terrorövningar och snabbt som attan kan slussas till platsen inför rullande kameror.
Senast redigerad av Bleppe_Bf 2017-04-11 kl. 02:20.
Citera
2017-04-11, 02:38
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Fler måltavlor, folk är inte på väg direkt hem utan strosar löst och ledigt omkring på gator och torg.

Oavsett om det är ett iscensatt eller verkligt terrorattentat har man också störst medialt genomslag på en Fredag.

Det är dock ett väldigt suspekt sammanträffande att flera uppmärksammade terrorattacker skall ha skett medan polis, militär eller räddningstjänst har bedrivit anti-terrorövningar och snabbt som attan kan slussas till platsen inför rullande kameror.
Var även vi inom sjukvården, ambulansverksamheten och brandkåren inblandade i den här jättekonspirationen?
Jävla trams.
Citera
2017-04-11, 02:43
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alive
Jag har från säkra källor fått reda på stt Löfven själv körde lastbilen. Tycker bara det är så konstigt att han tar så stora risker. De flesta skulle ju känna igen honom på stan. Men tydligen så hade de en hemlig passage från Åhlens där de kunde föra honom i säkerhet utan att han blev avslöjad. Det var säkert därför han körde in lastbilen så långt i Åhlenshuset så man inte skulle se när han flydde! Förövrigt så tror jag verkligen ni är något på spåret här! Bra jobbat!
Respektlöst dravel.

Respektlöst mot de som var på plats och blev påkörda. Respektlöst mot de som förlorade anhöriga (bland annat en 11-årig flicka), respektlöst mot oss som faktiskt arbetade med att ta hand om skadade och chockade människor.
Sluta sprid idiotiska lögner.
Citera
2017-04-11, 03:24
Bannlyst
Varför sker fejkattackerna från Cía på fredagar?
Svar: Många arbetar i autonoma fristående grupper för globalister med börsnoterade företag
Börsnoterade företag stänger på fredagar
De som vet vad som kommer hända dvs ägarna kan kamma hem genom i god tid satsa på oro eller trygghet up&down på börsen utan att konkurrenterna fattar ett skit.
Börserna stänger på fredagarna och kan sen svänga kraftigt till öppningen på måndag
Eliten Bankiererna globalisterna kan då ha spelat på hävstångsprincipen att börsen har stigit eller sjunkit
Därför kan motverkande taktik som staten o media gör att lugna ner vara ett sätt för svenska ägare att inte förlora pengar när cia med dess globalister trollar oss
Fattar ni inte får ni givetvis ställa mig fler frågor-och jag ska förklara för de som inte begriper.
Jag anser att detta med fredagar och börsen stärker terrorierna att det är fejkattacker
Ex på fejk de senaste årtionden som påverkat börserna där skurkar som Bush o Rotschild har kammat hem.
2 Världskriget och historiebeskrivningen av hur det gick till är 95% falsk.
11/9
Usama Bin Laden (fejkmordet och fejkkastningen av honom i sjön)
Usa är inget mer än ett stort företag som tar vad de kommer över. Hetsen att hela tiden ha mer har gjort att man lämnat moral och etik. Man litar inte på fn utan tycker egentligen att det här med o dela är fel därav har man alltid en agenda ett skugg-Fn med en motsatt agenda än det enade o sammarbetande som vi tror. Likadant med amerikanska staten. Man har en snäll ytlig hederlig yttre konstitution-men en brutal ekonomisk kommerssiell företagsliknandedjävulståg som går över alla broar om moral och gränser. Man mördar statsmänn o byter ut ledare för egen vinning snor åt sig olja och vill ha en global kontroll.

Jag tror sammanfattningsvis att fejkattackerna är ett modern sätt att spela på börsen för eliten.
De trollar världen och folken för att håva in.

Ett exempel på karteller inom eliten är att sparräntorna inte stiger att inga svenskar eller andra Europeer får några vinster på börserna. Det är bara bankerna som är skyddade av staten som tjänar på utlåning av ständigt inflöde av nya icke kompatibla nya medborgare stigande huspriser dyrare mat inflation etc.
Det var deras köpta politiker som fixade så svenska pengar pensionspengar hamnade på börsen genom det nya pensionsystemet nu går det alltid dåligt man fejkar kvartalsrapporter håller nere stegringen och sänker kronan på olika sätt för att sno vår pensionspengar. Svenskarnas pensionspengar går rakt ner i dessa globalistbankirers krokiga fickor. Man trollar hela banksystemet
Ett annat trolleri är massinvandringen -det är ett annat affärsknep som de använder mot hela västvärlden nu. Israelvänlig mossad/Rotschildmedia i Sverige gör allt för att båten inte ska välta spelar med och fyller sina ekor fulla med svenska pengar och skickar dem till Rootschilds banker.

De superkommersiella företag orkar inte vänta på tråkiga kvartalsrapporter nej de skapar terrorattacker och gör gigantiska vinster.-Häng med du också bli rik i kubik

De som ligger bakom "olyckan" i Sthm är antagligen cia folk anställda inom militär/vapen Säk. Därför mycket fokuseras på poliser i kraftiga uniformer i medier med extra skydd nya vapen nya sikten mer elektronik övervakning. Med enorma hyllningar av fejkopiniosundersökningar från Novus och svenska krokiga tidningar spelar med.
Ni kan ju kolla dessa amerikans/israeliska företag på börsen hur de har gått de senaste veckan
Bra tips för småspararen Nej jag skämtar inte.

Ps idagens media hävdar de att Putin kände till gasattacken innan vi gjorde det. Man känner igen resonemanget från mordet på Olof Palme då hävdades det att ryssarna visste om det innan också.

Slutsats man projicerar-I själva verket talar detta om att det var och är motståndarna cia/Usa som visste om mordet på Op i förväg-Samt det var Cia som visste om gasattacken i Syrien i förväg -Det är så de jobbar se mitt resonemang om börsen mm ovan. Ha en bra dag.

Ps man skyller gärna på muslimerna och hoppas på mer krig mellan oss så man säljer mer vapen mer rädsla mer övervakning-Precis som de krokiga rustade hitler trots att deras rasfränder grillades i ugnarna fortsatte man göda Hitler med metall järnvägasutbyggnad vapen bilar teknologi.
Även under Nurnbergrättegångarna styrde man vilka som skulle åtalas o hängas-det blev en fars där vi än idag ser familjerna bush o rotschild inte fått stå till svars för upplyftandet av hitler och åtroffandet av kapital o ekonomisk makt som de idag styr världen med via sina sjuka nätverk skull&bones frimurarna.
Senast redigerad av janostortan 2017-04-11 kl. 04:13.
Citera
2017-04-11, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Digitally.Imported
En sak som jag tycker är väldigt mysko är att attacker som denna alltid sker på en fredag eller lördag. Jag tänker tillbaka på ett antal tidigare attacker som skett under samma omständigheter.

Sjölv tror jag det har med val att göra.

Terror i usa, val

terror i frankrike, snart val

terror nu i sverige, snart val.

Och efter varje terror så blir oväntade siffror i valen. som ex i usa och sveriges SD.

ungefär 1år innan val för varje terror brott.
Du vinner lätt röster genom att skylla på ett folk, och samtidogt skapa orsaker och propaganda som bevisa på "vi har rätt, se här".
Senast redigerad av SmalloSmisk 2017-04-11 kl. 03:39.
Citera
2017-04-11, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catch22
De flesta islamistiska terrordåden sker på fredagar då det är någon sorts "holy-day" kommer inte ihåg vart jag läst det, men antagligen därför.

Fredagen är som en kristen söndag. Helig dag.
Citera
2017-04-11, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christallqhulaaa
hur kunde föraren ramma in bilen i butiken och komma undan oskadd utan nån sett var han tog vägen?

Troligen folk i panik och chock, folk springer därifrån mannen hoppar ut och går någonstans bland folk massan.

Dock fick ju någon syn på honom i tunnelbanan. Och sedan i märsta tror jag det var?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in