Citat:
Ursprungligen postat av
kjellkritisk
Fantastisk hur avsaknad av eller händelse av bevisar tesen false flag.
Det finns inga bilder/klipp av lasbilen bevis för false flag
Det finns bilder/klipp, förberett false flag
Polisen agerar inte snabbt, false flag
Polisen agerar snabbt, förberett false flag
Sedan är det personer som påstår att ordet terrorbrott användes 15-20 minuter efter händelse, jaha i vilka medier då och vid vilken tidpunkt, alltså klockslag. Efter en halvtimme skulle Löfven uttaladt sig, samma här vilka medier gjordes det och vid vilket klockslag.
Sedan detta med skottlossning, nej det har inte skett, inga vittnen vad jag har sett eller hört påstår att det faktiskt skedde skottlossning. Någon säger sig, här, ha hört en kraftig bang, no shit i Stockholm, där det byggs om, ligger stålplattor över vägar där man brutit upp asfalten mm som kan generera bangar.
Någon antydde att eftersom journalister intervjuvade andra journalister är det något fuffens, återigen, no shit i Stockholm! Är olk så obildade att man inte vet att alla större mediaföretag finns i stockholm. Ja journalister som varit i krigsområden är utbildade att hantera säkerhet HLR mm. Alltså om ett par journalister fanns på platsen, en av Stockholms gator med väldigt mycket folk, är inget konstigt.
Nä false flag personer sitter fortfarande och fegar bakom sina tangentbord utan att tänka utan papegojar andras lika korkade personers babbel utan fakta, stöd eller relevans!
Angående skottlossningen.
Ett av de intervjuade vittnena berättade att han känt Krutlukt.
Det blev jag frågande till, för när jag såg intervjun hade jag inte hört något om någon skottlossning.
Men sen i efterhand har de uppgifterna dykt upp på flera ställen.
Enligt polisen så skulle det väl ha funnits någon form av hemmabygge ombord på lastbilen?
Dvs någon slags sprängladdning som gärningsmannen tydligen Brände sig på.
Låter inte det lite som stubin då?
Och stubin luktar ofta krut, iaf om det är fyrverkeripjäs inblandad.
Hade det alltså kunnat vara en krut-stubin som orsakade lukten av krut på kraschplatsen?
Och ... just det ja, om nu skottlossning rapporterades, tillsammans med krutlukter, hade det verkligen varit så omöjligt att det var mindre "smällare" som terroristen kastade omkrign sig när han flydde - för att skrämma folk?
Det hade ju kunnat misstas för skottlossning, eller hur.
Det hade ju t.o.m. kunnat vara kraftigare hemmagjorda smällare. Som terroristen trodde skulle kunna göra lite större skada?
---
Angående "False Flag" så förstår jag inte det behovet som vissa verkar ha att Hela tiden, Alltid ropa Fale Flag så fort något händer.
Inte bara åt terroristhandlingar, utan t.o.m. åt stormar ...
Det blir ju lite som att ropa på vargen till slut, ingen bryr sig (men visst, det kan ju också vara en medveten strategi, för att få folket att sluta misstänka i de fall då det verkligen var en sådan ...).
Som tex nu med den syriska gasattacken.
Och vad hände ...?
Jo, mycket riktigt riktades inga misstankar - trots att Trump är den allra mest granskade och hatade president i typ Mannaminne.
Och så dök denna Super-Chans upp att faktiskt kunna fälla honom för något Konkret (han bröt mot folkrätten, ett flagrant fall).
Utan bekräftade bevis startade han krig, bombade ett annat land.
Det var t.o.m. Mer Tydligt än Irak.