Ingen kan väl säga att Bajens tifo var fult eller dåligt... Visst, inget speciellt hantverk, men ändå ett schysst hemmapremiär tifo enligt mig. Om det är någon gång man ska passa på att ha ett sådant typ av tifo, enkelt men över hela arenan, så är det just på en hemmapremiär när det nästan bara är hemmasupportrar. Det blir ju jäkligt mäktigt! Sen skulle man ju gärna kunnat komplettera det med något extra på norra läktaren, typ en OH, bengaler, rök eller vad som helst för att ge lite mer liv till tifot.
Tycker alla Stockholmsklubbar hade riktigt nice premiärtifon, fast alla var fina på olika sätt. Nu är väl jag lite färgad, men tycker nog ändå AIKs var snyggast rent estetiskt, snygga färgkombinationer, rök och flaggor. Lite gula bengaler utspridda hade satt pricken över i:et! DIFs tifo hade väl mest arbete bakom sig, men resultatet blev väl inte hundraprocentigt, detaljerna kunder varit bättra om man ska tänka på sådana petitesser som händer, ansiktsdrag osv. Men fint budskap, och när man bara ser det först utan att analysera för mycket är det verkligen snyggt. Bajens har jag redan kommenterat, mer mäktigt en snyggt. Som sagt, alla var fina fast på olika sätt.