2017-05-11, 18:49
Medlem
Borde inte alla storlags supportrar enas om att bojkotta bortamatcherna med AFC och säga åt sina supportervänner i Mälardalen att bojkotta matcherna så att AFC inte får mer än snubben som leder AFCs supporterklubb och hans kompisar på matcherna.
Citera
2017-05-11, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ondskefull
säger inte så mycket mer än att vsk är bra på jippo. Förra året hade ni 3309 i snitt efter de två första matcherna och sedan bar det utför, och snittet på hemmamatcherna efter sommaruppehållet låg på 1005 åskådare.

Så snart de xtra medgångarna som svepts med av hypen kring vnl-pengarna lessnat (vilket bör vara om högst ett par omgångar till om Brage och de andra ångar på) är det nog tillbaka på mer normala 1408 mot toppkonkurrenterna...

10 procent av övergångssumman i sommar också blir ju mer pengar än VSK haft på väldigt länge.

Går det som vanligt med VSK och det blir mittenkamp blir det publiksiffror runt 1000.

Oavsett så kommer VSK att komma i topp i publikligan i div 1. Efter första matchen skulle publiksnittet bli tillräckligt för att hamna topp sex i div 1 norra förra säsongen. Som siffran var efter andra matchen lär det vara topp tre
Citera
2017-05-12, 07:46
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Borde inte alla storlags supportrar enas om att bojkotta bortamatcherna med AFC och säga åt sina supportervänner i Mälardalen att bojkotta matcherna så att AFC inte får mer än snubben som leder AFCs supporterklubb och hans kompisar på matcherna.

Det snackas ju (väldigt) löst om det i våra kretsar men så länge det inte blir en gemensam sak med alla dom större supporterskarorna iaf så blir det tämligen verkningslöst.
Dock tycker jag vi ska köra ett "tvångströje"-tifo där eftersom Ryssholm anser att vi är mentalsjuka.
Citera
2017-05-12, 09:49
Medlem
1907.Skanes avatar
Jag tycker att det är alldeles för mycket samarbete och respekt olika supportergrupper emellan. Det var så mycket roligare förr.
Citera
2017-05-12, 10:25
Medlem
He is risen
Citera
2017-05-12, 10:27
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1907.Skane
Jag tycker att det är alldeles för mycket samarbete och respekt olika supportergrupper emellan. Det var så mycket roligare förr.

Det beror ju HELT på vad som menas med "samarbete och respekt".
Att alla supportergrupper går ihop och arbetar för att förbättra situationen för oss fans är det givetvis bara bra och där är det en styrka att vi supportrar är eniga över klubbgränserna. Det väger ju tyngre att t.ex. Änglarna, Bajen Fans, Black Army och MFF Support går ihop och kräver förbättrade bortasektioner än om varje enskild supporterförening gör det.

Sedan tycker jag ju det blir otroligt konstigt när man har vänskapsband mellan supportergrupper till den nivå att folk ställer sig i varandras klackar när man tillhör samma serie etc. Att det finns vänskapsband med utländska supportergrupperingar är där en annan sak.

Sedan tycker jag det är trevligt att man kan träffa folk från olika supportergäng och snacka innan matcher etc, det finns ju faktiskt trevligt folk i alla olika lags supporterled.
Citera
2017-05-12, 11:39
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TazT
He is risen
indeed
Citera
2017-05-12, 12:39
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74

MFF Support uppmanar till bojkott bortamatchen mot afc.
Citera
2017-05-12, 13:30
Medlem
nygards avatar
Jag vet inte riktigt vad jag tycker om uppmaningen till bojkott. Jag förstår syftet och jag kan se poängen med att markera på det här sättet. Dilemmat för mig är att jag inte vill att spelarna ska drabbas.

Kan tänka mig att det kommer vara ganska kluven stämning kring det här. Man kan ju faktiskt avsky allt vad afc är och står för, men ändå vilja sätta sitt eget lag i främsta rummet.
Citera
2017-05-12, 13:56
Medlem
elguanteletes avatar
Tycker personligen Malmö går rätt väg, önskar vi hade gjort likadant. Den där fittan förtjänar inte en jävla spänn.
Citera
2017-05-12, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Jag vet inte riktigt vad jag tycker om uppmaningen till bojkott. Jag förstår syftet och jag kan se poängen med att markera på det här sättet. Dilemmat för mig är att jag inte vill att spelarna ska drabbas.

Kan tänka mig att det kommer vara ganska kluven stämning kring det här. Man kan ju faktiskt avsky allt vad afc är och står för, men ändå vilja sätta sitt eget lag i främsta rummet.

Ultimata trollandet mot AFC vore om alla supporterklubbar tog kontakt med de boende i husen runt arenan och hyrde deras balkonger och hade banderoller hängande längs husväggen
Citera
2017-05-12, 17:38
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard

Jag tycker nog mest att det är fel för spelarnas skull. De förtjänar alltid supporten oavsett om det genererar en liten summa till Ryssholm.

Visa på hemmamatcherna vad ni tycker om AFC på ett värdigt sätt, alltså inget våld mot AFC:s supportrar om det nu kommer några.

Stötta hemmalaget så att AFC förstår vad det innebär att ha riktiga supportrar.

Varför gör inte SvFF något åt Ryssholms manipulationen av 51% regeln?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in