2017-04-09, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Det är nog för att du har en själv?

---

Missade Bajens tifo. Finns det länkat här?

Faktiskt inte, Stockholm born and raised liksom

Vårt Tifo:
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/17880035_1591950934178963_8401433229831879278_o.jp g?oh=f2f02aec421cf6f51b92498035034d6b&oe=59588EDF
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/17854816_1591950844178972_4769108703834829493_o.jp g?oh=e3e92446963088d8e315ae67600a4ea5&oe=5950A2B6
Citera
2017-04-10, 03:49
Medlem
AlfaRomeo159s avatar
Ingen kan väl säga att Bajens tifo var fult eller dåligt... Visst, inget speciellt hantverk, men ändå ett schysst hemmapremiär tifo enligt mig. Om det är någon gång man ska passa på att ha ett sådant typ av tifo, enkelt men över hela arenan, så är det just på en hemmapremiär när det nästan bara är hemmasupportrar. Det blir ju jäkligt mäktigt! Sen skulle man ju gärna kunnat komplettera det med något extra på norra läktaren, typ en OH, bengaler, rök eller vad som helst för att ge lite mer liv till tifot.

Tycker alla Stockholmsklubbar hade riktigt nice premiärtifon, fast alla var fina på olika sätt. Nu är väl jag lite färgad, men tycker nog ändå AIKs var snyggast rent estetiskt, snygga färgkombinationer, rök och flaggor. Lite gula bengaler utspridda hade satt pricken över i:et! DIFs tifo hade väl mest arbete bakom sig, men resultatet blev väl inte hundraprocentigt, detaljerna kunder varit bättra om man ska tänka på sådana petitesser som händer, ansiktsdrag osv. Men fint budskap, och när man bara ser det först utan att analysera för mycket är det verkligen snyggt. Bajens har jag redan kommenterat, mer mäktigt en snyggt. Som sagt, alla var fina fast på olika sätt.
Citera
2017-04-10, 06:29
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av showtime
Fniss

Hörde att det var SM i dialekt på tattarnas läktare idag.
https://twitter.com/R_Fredriksson/status/851006055735799808

"Tunnelbanorna glider in, då kommer alla blåaränder. Landsortstågen rullar in och då kommer bajen, det säger väl det mesta."

"Tattarnas"...?

Och med "tunnelbana" förstås Roslagsbanan samt Swebus från Köping och Laxå va?

--

Apropå rekord så var det nog flest någonsin på marschen idag. Tyvärr verkar inte polisen lämna ut sina uppskattningssiffror längre men att vi var 20 000 känns inte orimligt. Halvskapligt på läktarna, brukar inte vara någon höjdarstämning på premiärer. Trevlig ny växelramsa mellan tre sektioner vilket kommer bli maffigt i lite hetare matcher. Vääääldigt tyst minut också - värdigt!
Citera
2017-04-10, 06:47
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
"Tattarnas"...?

Och med "tunnelbana" förstås Roslagsbanan samt Swebus från Köping och Laxå va?

--

Apropå rekord så var det nog flest någonsin på marschen idag. Tyvärr verkar inte polisen lämna ut sina uppskattningssiffror längre men att vi var 20 000 känns inte orimligt. Halvskapligt på läktarna, brukar inte vara någon höjdarstämning på premiärer. Trevlig ny växelramsa mellan tre sektioner vilket kommer bli maffigt i lite hetare matcher. Vääääldigt tyst minut också - värdigt!
Hur var känslan kring marschen? Pratades ju i en del bajenkanaler om att alla uppmanades gå i marschen, Bajen eller inte, som en solidaritetsgrej. Märktes det av?

Noterade att ni hade en ny ramsa men cmore ändrade ljudet konstant, vad sjöngs?
Citera
2017-04-10, 07:10
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Hur var känslan kring marschen? Pratades ju i en del bajenkanaler om att alla uppmanades gå i marschen, Bajen eller inte, som en solidaritetsgrej. Märktes det av?

Noterade att ni hade en ny ramsa men cmore ändrade ljudet konstant, vad sjöngs?

Det var mindre testosteron än vanligt skulle jag säga. Även om det alltid brukar vara såväl gammal som ung i marschen så kan det vara en lite aggressiv stämning, inte minst efter att Gnaget stormade för några år sedan. Igår var det väldigt få rånarluvor och näst intill 0 bangers. Marschen var dessutom inte så uppstyrd och utan frontbanderoll. Föredrar att ha det lite mer spontant och oordnat, känns mer Bajen.

Jag såg ingen med andra lagfärger.

Ramsan var väldigt simplistisk: gröna - vita - Hammarby. Vettetusan hur man länkar till rätt tidpunkt via mobilen, men 6.44 in: https://youtu.be/bDL8wyg1aBY
Citera
2017-04-10, 08:05
Medlem
Var riktigt bra stämning igår i inledningen av matchen, den bästa stämningen vi haft på rymdskeppet på ett väldigt bra tag.

Synd med det tidiga baklängesmålet för det utbytte den grymma stämningen i mer irritation och stress. Hade det varit vi som fått det tidiga ledningsmålet hade det nog blivit en av de bästa inramningarna vi haft på skitarenan vill jag tro.

Tifot var simpelt men vackert.
Citera
2017-04-10, 08:44
Medlem
Salorms avatar
Tar emot att säga det, men jag gillade bajens tifo. Enkelt i all sin prakt och ett av få lag med en så stor arena som kan få till det.
4 dalahästar av 5 möjliga på den.
Citera
2017-04-10, 08:54
Medlem
snurresnigels avatar
Jag tycker att dom flesta tifon blir rätt shysta bara för att man involverar sittplats. Men samtidigt tycker jag att det saknades något mer än bara ark. Svag 3 av 5 om man ska sätta det på en skala.
Hade t.ex. varit snyggare och mer inlevelse om det hade varit blandat med småflaggor som detta.
Senast redigerad av snurresnigel 2017-04-10 kl. 09:02.
Citera
2017-04-10, 10:51
Medlem
plousandss avatar
Tifot var ändå okej, första gången i Allsvenskan med ett 360' tifo?
Länka gärna om nån varit innan.

Det hela blev som en grönvit skål, men kändes lite off att inte han nån form av motiv eller ens rök efteråt.

Vad hände med marschbanderollen?
Citera
2017-04-10, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plousands
Tifot var ändå okej, första gången i Allsvenskan med ett 360' tifo?
Länka gärna om nån varit innan.

Det hela blev som en grönvit skål, men kändes lite off att inte han nån form av motiv eller ens rök efteråt.

Vad hände med marschbanderollen?
Man valde att inte köra med någon i år. Måste förövrigt vara största marschen någonsin. Med marginal.
Citera
2017-04-10, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
De ledande profilerna i UB har gjort mycket för bajen men nu börjar de närma sig 40 år och det är dags för ett generationsskifte med en ny mentalitet

Varför ska man lägga ner UB och starta en ny ultrasgrupp? Vad är du för tomte?
Citera
2017-04-10, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Man valde att inte köra med någon i år. Måste förövrigt vara största marschen någonsin. Med marginal.
Jag tyckte marschen var glesare än någonsin och fick då intrycket av att det var färre folk än tidigare år men det kan ha varit för att marschen började gå 20 minuter innan planerad start.

Jag stod själv rätt långt fram och har inte sett några bilder från tåget men antar att det var väldigt långt då det inte var lika packat åtminstone där jag gick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in