Citat:
Cumbersnatch skrev
Ja, några dog trots varningarna. Hur det kan komma sig tänker jag inte spekulera i utan nöjer mig med att konstatera att det trots allt var 59 Tomahawk-missiler som regnade ner över ett relativt stort område och att utan varningar hade dödssiffran sannolikt varit mycket större.
Jag har nu läst Pentagons officiella uttalande i detalj och det framkommer där att det inte bara var förlust av rysk personals liv man ville undvika utan även syrisk. Därmed får jag rätta mig själv en aning då jag tidigare insinuerade att USA aktivt endast var ute efter att undvika ryska dödsoffer.
Så vi kan alltså konstatera att amerikanerna inte bara räknade med, utan även avsåg, att ryssarna skulle vidarebefordra varningen till syrierna. Därmed blir hela ditt inledande resonemang fullständigt irrelevant då det utgår från premisser som inte stämmer.
Det finns military de-confliction överenskommelser på plats mellan US militär och rysk militär, USA följde dom.
Syria War Death Toll Hits 321,000 With Further 145,000 Missing
The first three months of 2017 saw more than 250,000 additional Syrians register as refugees bringing the total to 5.1 million
Situationen i Syrien måste stabiliseras, så att flyktingarna kan återvända och så att man får stopp på dödandet.