2017-04-11, 12:44
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det är nog så enkelt att de vill förhindra flyktingströmmarna. Undrar hur många barn som kommer att gå till sitt öde där? Blir det några YouTube-videor där eller kommer Trump och CIA/FBI att få dem censurerade?
Jo, så kan det vara. Ockupation av Nordkorea skulle bli en sjuhelvetes jävla kostnad. Den röda floden är ju ett mer praktiskt alternativ. Nordkoreanerna flyr kanske i huvvudsak till Ryssland.
2017-04-11, 12:46
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
JA om Assad inte använder kemiska vapen.

G7 och alla andra hökar kan säga vad de vill men Trump har inte gått ut och sagt att Assad måste bort med militära medel.

Är Assad smart så spelar han med Trump och hjälper Trump med IS.

French foreign minister says no agreement at G7 to broaden sanctions on Russia and Syria

Tillerson gör sitt jobb och Trump sitt.
Ser man på! Men att du får detta till något positivt för Trump övergår mitt förstånd.

Samtidigt på FOX: Trump admin in disarray.
2017-04-11, 12:47
Medlem
Tilerson: Our priority in Syria and Iraq is to defeat ISIS

Som sagt vad Trump och Tillerson vill är det som gäller.

Media och hökarna gråter ut just nu åt att Tillerson och Trump inte vill invadera Syrien.
2017-04-11, 12:50
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gwaha
Vilken deal? Attacken är av stora symboliska mått, men har en liten praktisk betydelse gällande Syriens försvarsförmåga.

Om man slår ut Syriens flygvapen kan USA styra kriget från luften lättare så egentligen har det ganska stor betydelse.
2017-04-11, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ser man på! Men att du får detta till något positivt för Trump övergår mitt förstånd.

Samtidigt på FOX: Trump admin in disarray.

Trump är ett geni:

1 Varnar Ryssarna 90 min innan.

2 Bombar Syrien och viasar handlingskraft, Amerikanerna runkar åt sin starke ledare och Trumps siffror ökar.

3 Trump gör hökarna glada.

4Trump och Tillerson går tillbaka till att Assad får stanna och IS är prio nummer 1.

5 Det gör Ryssarna glada.

Trump slår alla flugor i en smäll
2017-04-11, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Om man slår ut Syriens flygvapen kan USA styra kriget från luften lättare så egentligen har det ganska stor betydelse.
Den attackerade flygbasen var åter i bruk dagen efter attacken. Det var en 60$ miljoners fyrverkerishow, inget mer.
2017-04-11, 13:05
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Trump är ett geni:

1 Varnar Ryssarna 90 min innan.

2 Bombar Syrien och viasar handlingskraft, Amerikanerna runkar åt sin starke ledare och Trumps siffror ökar.

3 Trump gör hökarna glada.

4Trump och Tillerson går tillbaka till att Assad får stanna och IS är prio nummer 1.

5 Det gör Ryssarna glada.

Trump slår alla flugor i en smäll
Ja, som jag har sagt: han har veckan på sig annars ger jag upp. Nu som jag säger i en annan tråd, det finns aldrig några binära val. Världen är inte svart och vit, men jag borde ha dragit öronen åt mig när Gorka i kraftiga ordalag gick ut och deklarerade att Iran är den största sponsorn av statsterrorism. Som sagt, grabbarna i Iran är inga trevliga lirare men att någon bortser från att dagens islamistiska terrorism har ett ursprung i den sunnimuslimska fåran och finansieras i stora drag av Gulfstaterna med Saudi och Qatar i spetsen borde ha fått mig att reagera.

#MAGA is dying!
2017-04-11, 13:06
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Menar du att hela Syriens flygvapen slogs ut i attacken? Det kanske händer så småningom, men denna fjuttattack räcker knappast.
2017-04-11, 13:10
Medlem
G7 failed to agree on new sanctions against Russia

Tillerson: Fuck this i'm drilling oil in Russia
2017-04-11, 13:11
Medlem
HipToBeSquares avatar
[quote=arbetet|#MAGA is dying![/QUOTE]

Vad är MAGA för något?
2017-04-11, 13:12
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Vad är MAGA för något?
Make America Great Again!
2017-04-11, 13:26
Medlem
I-van-Toers avatar
Det finns en liten chans att skjuta fram tredje världskriget beroende på hur mötet mellan Tillerson och Lavrov går. Blir det en repris på mötet mellan Kerry och Lavrov som efter Ghouta 2013 så finns möjligheten. Lavrov är bra på att desarmera skarpa lägen och tala till förståndet och det sunda förnuftet. Jag ser detta som möjligt eftersom han lyckats tidigare. Världens framtid kommer att stå mellan raderna i det gemensamma uttalandet. Vi får se. Själva robotattacken mot flygbasen är egentligen den mindre viktiga delen, det är retoriken efter attacken från USA-administrationen som varit oroväckande. Jag tror dock att mötet kommer bli ett fiasko eftersom det var bestämt sedan tidigare. Samtidigt har båda de amerikanska jagarna varit beredda på avfyrning redan den 3 april, d v s innan "gasattacken" och uttalandet att 150,000 soldater ska korsa gränsen till Syrien innan den 1 juni talar sitt tydliga språk. Även tidigare åtgärder som att flytta kärnvapen från Incirlik är talande. Jag ger freden 20% chans.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in