Citat:
Ursprungligen postat av
Xenonen
"Målets bana var känd liksom alla data kring vilken typ av missil som var på väg. Något som kanske inte kommer att vara fallet om Nordkorea en dag skulle avfyra en av sina missiler mot USA."
Nej, men om du följt dessa tester skall du finna att träffsäkerheten varit låg hela tiden trots att man ibland fuskat grovt för att få testen att se bra ut. Detta under helt ideala förhållanden.
https://www.mda.mil/news/17news0003.html
"During the test, an ICBM-class target was launched from the Reagan Test Site on Kwajalein Atoll in the Republic of the Marshall Islands. Multiple sensors provided target acquisition and tracking data to the Command, Control, Battle Management and Communication (C2BMC) system. The Sea-Based X-band radar, positioned in the Pacific Ocean, also acquired and tracked the target. The GMD system received the target tracking data and developed a fire control solution to intercept the target."
Vet inte vart DN får sina uppgifter från men jag litar mer på ursprungskällan, klart, det kan ju vara lögn, men det har du inget bevis för.
Edit: Dock får man väl tänka på att det knappast skickas EN missil om det skulle hända något, frågan är väl att
även om den har bra träffsäkerhet, har USA tillräckligt många för att skjuta ned ett dussintal samtidigt utan problem? En har jag inga tvivel om att den skulle skjutas ned, ett dussintal eller fler är jag skeptisk mot.