2017-04-09, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Precis.

Jämförelse:
1. Kenth Ekeroth örfilade någon på fyllan på stan
2. Terrorist klyver 11-åring, mördar tre andra, lamslår hela innerstaden och sätter Sverige i krigsliknande tillstånd

...

Jag skulle rentav påstå att SD på sätt och vis kommer att vara immuna ett tag om det verkligen inte rör sig om något extremt grovt; alltså något i paritet med mord.
Samtidigt hör jag nu Morgan Johansson på TV4 från sossekongressen flagga för en ny skrivning i lagen till "en mer uppmjukad syn på anhöriginvandring". Så kanske har har jag fel. De blir ingen ovillkorlig kapitulation, uppenbarligen inte omedelbart i alla fall. Kanske kommer man aldrig att ändra på sig. De är helt enkelt för obotligt dumma. Så jag hade kanske fel i mitt förra inlägg. Inte helt oväntat i extremistsverige. Däremot kommer terrordådet åtminstone göra det svårare för PK-relativiseringar. Det går liksom inte att relativisera bort små bort små barn klyvna på mitten.
Senast redigerad av Fnysington 2017-04-09 kl. 12:06.
2017-04-09, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Fast det kommer att framstå som lågt och futtigt jämfört med Ebba, 11 år, delad på mitten. Det här kriget kan 7K inte vinna, deras enda chans att hålla SD stången (om det nu är möjligt) är en ovillkorlig kapitulation. Det är ju det här med ansvar som kommer bli den heta frågan de närmaste åren..

Det förutsätter dock att folk har sätt bilden, eller får reda på hur bilden ser ut. Något jag tror bara gäller en liten bråkdel av Sveriges befolkning och denna bild/bildbeskrivning kommer knappast att komma fram i MSM.
2017-04-09, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AberNein
En annan anledning till att konservatismen i samhället skulle kunna öka bland unga är ju förstås att vi har tagit emot ett större antal människor från samhällen som de facto är väldigt konservativa.
Jag tycker inte att de samhällena är konservativa. De är radikala. Hade de varit konservativa hade de liknat hur de var på 60-talet. Dvs friare och mer sekulariserade. Överdrifter är inte konservatism.
2017-04-09, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vidr23
Det förutsätter dock att folk har sätt bilden, eller får reda på hur bilden ser ut. Något jag tror bara gäller en liten bråkdel av Sveriges befolkning och denna bild/bildbeskrivning kommer knappast att komma fram i MSM.
De behöver inte nödvändigtvis se den, jag har inte sett den. Det räcker med att berätta den. Att vi alla gör det.
2017-04-09, 12:46
Medlem
Ebba,11 år delad på mitten är glömd av medianväljaren inom max en månad.
Denne är tillbaka i sin konsumtionsbubbla där endast tillrättalagda nyheter konsumeras,i bästa fall.
Let´s dance kommer att ha större inverkan på denne då.
Så funkar det i Sverige i allmänhet och Stockholm i synnerhet.
Tyvärr,för den livsföringen orsakar indirekt Drottninggator.
2017-04-09, 12:51
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobbenomimmi
Hoppas ni är beredda på att det inom snar framtid kommer blåsas upp en stor SD-skandal av svensk media för att byta fokus från terrordådet och stoppa SD:s ökning.
Just nu tycker jag mig se en kampanj där vreden skall vändas mot de som tagit bilder på offren & lagt ut på nätet. Om någon i SD-toppen (eller bara någon lokalpolitiker) gjort detta så kommer det att bli huvudspåret avseende damage control.
2017-04-09, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Ebba,11 år delad på mitten är glömd av medianväljaren inom max en månad.
Kanske. Dock kan Sd nå nära 50% utan medianväljaren. Social media kommer bli viktig i valrörelsen, så oavsett hur mycket media försöker mörklägga terrrorn kommer den ändå inte att glömmas.
2017-04-09, 13:56
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Samtidigt hör jag nu Morgan Johansson på TV4 från sossekongressen flagga för en ny skrivning i lagen till "en mer uppmjukad syn på anhöriginvandring".

Lugn!

Socialakrobaterna, med eller utan kongresser, är definitivt på fallrepet och med eller utan inkompetent S-vetsare!

Dagens mer betydande angelägenhet torde istället vara, hur stort opinionsunderstöd SD kan få inför 2018.

Reduceringen av stollerierna i samband med invandring och utvisningarnas genomförande bl a av terrorister kommer naturligtvis att påverkas avsevärt ändå, även om SD bara blir största parti...

Senast redigerad av Mac-Arthur 2017-04-09 kl. 14:00.
2017-04-09, 14:55
Medlem
Returpappers avatar
I varje fall blir de spännande att se om det givit Sd några extra procent. Alla andra partier försöker ta poäng på det som hänt väl medvetna om att de annars tappar. De kommer att försöka vrida hela saken 180 grader så att det är Sd, rasism och främlingsfientlighetens fel.
2017-04-09, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
I varje fall blir de spännande att se om det givit Sd några extra procent. Alla andra partier försöker ta poäng på det som hänt väl medvetna om att de annars tappar. De kommer att försöka vrida hela saken 180 grader så att det är Sd, rasism och främlingsfientlighetens fel.
Självklar, samtidigt vet vi utifrån erfarenhet att varje gång det blir debatt och polarisering så ökar SD ytterligare.
2017-04-09, 16:07
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Självklar, samtidigt vet vi utifrån erfarenhet att varje gång det blir debatt och polarisering så ökar SD ytterligare.
Ja, men bara om de övriga hoppar på SD i något avseende.
2017-04-09, 16:32
Medlem
Kebabfysikers avatar
Idag har sossarna beslutat att öka på massinvandringen igen och återinföra permanenta uppehållstillstånd och öka antalet kvotflyktingar osv. Partiledningens försök att hålla invandringsfanatikerna stången gick i stöpet och sossarna är numera överrens med Miljöpartiet om vad som bör göras. SD lär bli störst inom LO efter nästa val. Inte en chans att sossarna kommer kunna hämta hem invandringskritiker när dom nu kommer lägga om politiken till den som gällde 2014.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in