2017-04-09, 14:25
Medlem
Kan någon förklara för mig?

Hur kan de ha en kärleksmanifestation för de omkomna offren när man står & predikar om att man inte accepterar några strängare gränser, som någon jävla vänsterpropaganda?

Nyp mig någon så jag vaknar från detta sjuka.
Citera
2017-04-09, 14:27
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Man hoppas ju att utvisningssörjan äntligen kommer att styras upp, men i PK-Sverige är ingenting givet...
Citera
2017-04-09, 14:27
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Ältas en del i tidningarna om att Sverige är skakat. Är vi så jävla skakade egentligen? Tycker man märker knappt något förutom medias trallande. Kanske är annorlunda i Stockholm.

Så denna hade också fått utvisningsbeslut. Samma som Ikeamördaren. Verkar som man blir tvungna att bura in alla som får utvisning tills det är dags. Lär dock inte bli fallet.
Citera
2017-04-09, 14:28
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Att GM visade sig vara en kaosimport som skulle utvisas är något som är avgörande för vem som vinner på dådet. Hade det varit ett terrordåd med en GM som tagit sig in i landet kort före dådet i akt och mening att begå gärningen hade S i egenskap av regerande parti kunna vinna på detta genom att agera som en trygg och enande faktor, som ofta sker vid traumatiska händelser i samhället. Nu var GM en uppenbar kaosimport vars närvaro i landet gjorts möjlig av regeringspartiernas oansvariga politik. Detta är något som även svårt pk-skadade medborgare kan observera och reagera på. Även om dådet inte kommer leda till en massiv väljarflykt till SD så kommer deras alternativ framstå som den givna motpolen till de partier som är ansvariga för att landet just nu är fullt av personer som är spegelbilder av den aktuella terroristen. Även gammelmedia kommer påverkas och de kommer bli tvungna att rapportera mer öppet om asylfiaskot för att kunna behålla det lilla av förtroende de har kvar.

Jag är kanske lite mer pessimist, men jag tror att den enda politiska handling vi kommer att se är en bred amnesti. Rent polisiärt kommer det inte gå att utvisa det stora antal som behövs, och därtill har vi aktivister inom media och förvaltning som kommer att kämpa emot utvisningar.

Min gissning är att det mediala spinnet rätt snart kommer att slå in på det spåret.
Citera
2017-04-09, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobaf3tt
Kan någon förklara för mig?

Hur kan de ha en kärleksmanifestation för de omkomna offren när man står & predikar om att man inte accepterar några strängare gränser, som någon jävla vänsterpropaganda?

Nyp mig någon så jag vaknar från detta sjuka.

Jag sitter här och tänker precis samma sak! Komiskt att Tv4 sa att man gått ut med att inga politiska ställningstaganden/reklam skulle få förekomma. Och direkt börjar man prata om invandring.

Det får mig att må illa bevittna detta. Det är ingen gest mot offren eller det som hänt. Detta är bara rädsla för "fel" politiska åsikter. Man är livrädd att man nu råkat väcka nationalismen i folket. Att folk skyltar med svenska flaggan måste man ta itu med direkt.
Senast redigerad av Roxyn 2017-04-09 kl. 14:40.
Citera
2017-04-09, 14:40
Medlem
loxas avatar
Ännu ett terrorbrott som inte skulle ha inträffat med en humanare flyktingpolitik.
Citera
2017-04-09, 14:40
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Om det är någon som tvekar på hur samhället kommer påverkas kan ni slå på svt eller tv4. INGENTING kommer hända. Nu kör man samma dravel som innan, samma dravel som hollande och tyskarna gjorde när dem utsattes. Mer tolerans. Mer öppenhet. Mer MUSLIMER. Mer terrorism. Snart är vi där igen med lemlästade 11 åringar och tillplattade hundar. Detta land är förlorat. Om man kan flytta. Om inte så utnyttja bidrag och andra samhällssytem så mycket ni bara kan och lev livet.

RIP
Citera
2017-04-09, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Jag sitter här och tänker precis samma sak! Komiskt att Tv4 sa att man gått ut med att inga politiska ställningstaganden/reklam skulle få förekomma. Och direkt börjar man prata om invandring.

Det får mig att må illa bevittna detta. Det är ingen gest mot offren eller det som hänt. Detta är bara rädsla för "fel" politiska åsikter.

Precis..
Absolut tänker man på offren som gick bort.
Men hur fan kan man gå ut med något sånt för att sedan direkt börjar den där killen (invandrare för övrigt) babbla om att han inte accepterar några strängare gränser för att det är ett öppet samhälle?
Citera
2017-04-09, 14:42
Medlem
Giggsys avatar
"Vi samlas på torget, sjunger några låtar och gör en fest av det här." Jävla idioter, fyfan vad pinsamt.
Citera
2017-04-09, 14:43
Medlem
Bennermanns avatar
Kärleksmanfestation tv-sänt nu. Verkar vara kapat av batikkärringar som vill ha "mer öppenhet". Att dom står och önskar sig mer död och elände finns det ingen reflektion över.

En protest mot pk som lett till dådet vore på sin plats, istället har dådet nu kapats för att kapitalisera på vurmandet för kulturmarxismen. Business as usual alltså i Absurdistan
Citera
2017-04-09, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Om det är någon som tvekar på hur samhället kommer påverkas kan ni slå på svt eller tv4. INGENTING kommer hända. Nu kör man samma dravel som innan, samma dravel som hollande och tyskarna gjorde när dem utsattes. Mer tolerans. Mer öppenhet. Mer MUSLIMER. Mer terrorism. Snart är vi där igen med lemlästade 11 åringar och tillplattade hundar. Detta land är förlorat. Om man kan flytta. Om inte så utnyttja bidrag och andra samhällssytem så mycket ni bara kan och lev livet.

RIP

Folk säger att de är stolta över att vara svensk. I detta nu skäms man.
Citera
2017-04-09, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bennermann
Kärleksmanfestation tv-sänt nu. Verkar vara kapat av batikkärringar som vill ha "mer öppenhet". Att dom står och önskar sig mer död och elände finns det ingen reflektion över.

En protest mot pk som lett till dådet vore på sin plats, istället har dådet nu kapats för att kapitalisera på vurmandet för kulturmarxismen. Business as usual alltså i Absurdistan

Ja, och förmodligen är det bara ett fåtal som drar den slutsatsen, men man kan ju hoppas att folk fattar vinkeln. "En ännu större applåd om ni älskar den här staden" som någon jävla hyllning, asså vafan är det här för sändning och vafan är det här för kärleksmanifestation? Det här är ett stort jävla skämt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in