2017-04-09, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det har varit stora protestmarscher över hela USA, mot US Tomahawk bombningen av Shayrat Airbase.
Många plakat har varit "No War On Syria" och "White Helmets Are Terrorist".
Sådana här protestmarscher brukar få stor politisk effekt och har en förmåga att växa.

När Obama bombade 7 länder under sin tid som president så framställdes det som rätt. När Trump nu forsätter på den inslagna vägen så kommer protesterna som ett brev på posten. Trump gick i fällan och detta kan bli början på slutet för honom. Precis som globalisterna vill.
Citera
2017-04-09, 11:54
Medlem
humanlifes avatar
Härligt att se att amerikaner protesterar mot USA:s angrepp på Syrien. Igår var det protester i London.
Det behövs massor av sådana här protester.

Protests Continue in US over Washington's Military Order against Syria
http://en.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13960120000404
Citera
2017-04-09, 11:56
Medlem
Stora protester?

Ett tiotal personer enligt artikeln kan väl knappast klassas som stora
Citera
2017-04-09, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EarlTurner
100%-iga bevis? Än så länge har det ju inte ens kommit några 1%-iga "bevis", eller hur?

SVT och annan fake news-media runtom i Västvärlden tycker att man skapar ett "bevis" för någonting genom att man skriver att "de flesta bedömare anser" eller "enligt världssamfundet" (dvs de judiskt styrda länderna i Västvärlden och deras marionetter) eller "källor inom CIA och FBI uppger" före ett påstående. Om man skriver så innan någonting, så blir påståendet sant...

Sant. Jag ville bara vara tydlig kopplat till de svaga indicier som okritiskt presenteras i media. Hela Syrienkonflikten har varit nedlusad med lögner i medierna från 2011 och framåt.
Citera
2017-04-09, 11:58
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Vilket väl är det du och Mia-Rovy gör nu när blir alldeles blöta i byxorna av att Trump ställt sig på Saudis sida? Anledningen till bombningen var ju dessutom inte evidensbaserat utan att Trump blev ledsen och arg när han såg döda barn...
Jag skiter fullständigt i vad Saudi vill. Men good for them om de håller med, antar jag?

Att bryta mot internationell lag och gasa ihjäl civilbefolkning bör aldrig accepteras, och därför tycker jag att det är rätt att det fick sitt pris. Från och med att det hände så hade hänt så fick Syrien en bounty på sig, och det blev berättigat och fritt för vilket land som helst att utföra en attack. Glädjande nog så blev det USA.

Attacken var dessutom inte oproportionerlig. Man attackerade väldigt lämpliga mål sett till brottet. Syriens flygvapen användes för attacken, så då fick man betala med sitt flygvapen. Klockrent.
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-04-09 kl. 12:04.
Citera
2017-04-09, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det har varit stora protestmarscher över hela USA, mot US Tomahawk bombningen av Shayrat Airbase.
Många plakat har varit "No War On Syria" och "White Helmets Are Terrorist".
Sådana här protestmarscher brukar få stor politisk effekt och har en förmåga att växa.

Ta det lugnt större protester runt om i världen mot galningen Assad:

London

https://www.youtube.com/watch?v=NuZKHMTQX1w

Några Amerikanska kommunister är inget att bry sig om, de protesterade när deras egna land blev attackerat 2001.
Citera
2017-04-09, 12:04
Medlem
humanlifes avatar
SAA öppnar eld mot ett amerikanskt plan. I USA:s angrepp tidigare dödades även civila.
Citat:
Syria Opens Fire at US Aircraft near Border with Turkey Following Washington's Recent Aggression

TEHRAN (FNA)- Well-informed sources in Northern Syrian reported that the Syrian Army troops have opened heavy fire at an American reconnaissance plane in Northern Hasaka, forcing the US plane to leave the country's airspace.

The sources said that the intense fire of the special forces forced an American reconnaissance plane to leave the region after approaching the army troops' positions in Qamishli border city.
Meanwhile, a military source confirmed the report, stressing that the US reconnaissance aircraft was flying over the Syrian Army Base in Qamishli and distanced itself from the region after it came under fire.

Local officials confirmed on Friday that several civilians were killed and several more were wounded in the US raid on a Syrian airfield in Homs province.

http://en.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13960120000378
Citera
2017-04-09, 12:10
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Stora protester?

Ett tiotal personer enligt artikeln kan väl knappast klassas som stora
Jag tycker att det är dumt att hacka på folk som är på samma sida. Men jag har kanske fel om din ståndpunkt?
Det planeras demonstrationer på ett 50-tal platser i USA.
Citera
2017-04-09, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Jag tycker att det är dumt att hacka på folk som är på samma sida. Men jag har kanske fel om din ståndpunkt?
Det planeras demonstrationer på oett 50-tal platser i USA.

Hoppas någon drar igång detta i stockholma, gbg och Malmö med. Jag stödde trump och vann även pengar på han. Men det han håller på med nu är inte bra, ännu en sionist marionett.
Citera
2017-04-09, 12:16
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazino
Hoppas någon drar igång detta i stockholma, gbg och Malmö med. Jag stödde trump och vann även pengar på han. Men det han håller på med nu är inte bra, ännu en sionist marionett.
Ja, det skulle vara bra, jag ställer upp genast.
Trump har tyvärr lyckats lura många, bra att du insett fakta nu!
Citera
2017-04-09, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegernataren
Det går nu rykten om att en amerikansk pansarstyrka korsat gränsen mot Syrien. Strax innan hade en gränspostering sprängts i luften:
https://twitter.com/thewarmonitor?lang=sv

Är dock en aning skeptisk till dessa rykten då jag tvivlar på att USA skulle anfall Syrien med endast 20 stridsvagnar...

Visserligen kan säkert en amerikans styrka av 20 stridsvagnar smula sönder allt syriskt motstånd, men de skulle vara sårbara för ryska luftangrepp.
Här har du förklaringen:

https://www.almasdarnews.com/article/us-jordanian-forces-break-syria-rescue-rebels-surrounded-isis
Citera
2017-04-09, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Det planeras demonstrationer på ett 50-tal platser i USA.

Jag hackar inte

Jag ser gärna att man inte vinklar och förstorar upp händelser för att gynna sin sida

Vilken är min ståndpunkt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in