Citat:
Ursprungligen postat av
ArneIII
Ser att ni varit inne på detta redan men kan någon bekräfta att jag ränker rätt här.
Alla kartor med grafik över händelsen jag sett
visar att han kört från Adolf Fredriks Kyrkogatan direkt in på Drottninggatan.
Men den är enkelriktad och lastbilen måste stått med förarhytten mot Sveavägen.
Alltså måste han kört ut upp på Holländargatan, längst med Adolf Fredriks kyrka, två kvarter upp till närmsta gata han kan köra in på, som är Kammakargatan. Där såg jag också en intervju med en kvinna som såg lastbilen igår.
Är inte denna runda runt kvarteret viktig att visa i grafiken eller var det bara något man missade i början eller har jag förstått fel? Man kanske uppdaterar grafiken nu iofs.
Känns så omständligt att sno en lastbil där man måste köra, en med lastbil, så komplicerad och trång väg liten omväg bland vanlig trafik i ett par minuter.
Repriserar del av tidigare inlägg, ang hur han körde:
Ang färdväg: han tog lastbilen vid restaurangen (orkar ej kolla upp alla gatunamn) och körde gatan fram en bit och sen vänster norrut, sen vänster mot Dr-gatan och vänster in på den, efter en bit tvingades han svänga av (pga väghinder), och tog vänster, sedan höger ner mot gatan där han tog lastbilen, sedan höger (mot färdriktningen) på den tills han åter kom till Dr-gatan, tog då vänster ner på den, gasade mot Åhlenshållet..
(detta enl Expr, om jag fattat rätt)