2017-04-09, 02:17
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggelin-Jonas
Kom återigen bara till guld 2, är besviken... Finns det några här som konternueligt når elite? Hur gör ni?

Har ni för övrigt tips på vilka custom tactics man ska köra? Jag kör alltid 4-3-3 med paceiga wingers, och lirar väldigt mycket på kontring.

Första gången jag gått in i WL med ett lag med 86 i rating , känner själv att jag blivit bättre senaste tiden men inledningen nu av denna WL totalt åt helsike, helt overkliga mål man släppt in och frilägen man missat. Inledde med 5 segrar på 15 matcher vilket är under min normala nivå . Kände fuck it provar en hel bronsbänk fick ner ratingen till 81. Bara segrar sedan dess 7 raka. Kan va värt ett försök.
Citera
2017-04-09, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
Första gången jag gått in i WL med ett lag med 86 i rating , känner själv att jag blivit bättre senaste tiden men inledningen nu av denna WL totalt åt helsike, helt overkliga mål man släppt in och frilägen man missat. Inledde med 5 segrar på 15 matcher vilket är under min normala nivå . Kände fuck it provar en hel bronsbänk fick ner ratingen till 81. Bara segrar sedan dess 7 raka. Kan va värt ett försök.

Haha alltså helt ärligt så känns det som det ligger nåt i det där. Brukar inte klaga vanligtvis på att jag får saker emot mig(förutom när det gäller den här satans delayen, då klagar jag) men har kört med 88 rating lag den här helgen o det KÄNNS som om mycket studsar o sånt går emot mig.

Btw en jävligt viktig sak är nog att hålla sig lugn oavsett, inte som jag o typ totalt ragea när motståndaren gör 1-1 på en hörna efter att han varit totalt utspelad haha
Senast redigerad av hjeaeee 2017-04-09 kl. 02:30.
Citera
2017-04-09, 02:39
Medlem
Mrwomanizers avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av hjeaeee
Haha alltså helt ärligt så känns det som det ligger nåt i det där. Brukar inte klaga vanligtvis på att jag får saker emot mig(förutom när det gäller den här satans delayen, då klagar jag) men har kört med 88 rating lag den här helgen o det KÄNNS som om mycket studsar o sånt går emot mig.

Btw en jävligt viktig sak är nog att hålla sig lugn oavsett, inte som jag o typ totalt ragea när motståndaren gör 1-1 på en hörna efter att han varit totalt utspelad haha

Detta är en otroligt gammal teori. Och som jag förstått det så stämmer teorin.Du vill nerfa ditt lag så gott du kan. Att springa in med en skillad bänk är otroligt riskabelt.
Att ha ett gäng bronsspelare med en supersub har tydligen en tendens att lyckas bättre.

Sen ska man inte heller föringa den mänskliga turen. Ibland har man den med sig och ibland har man den rakt emot sig.
Det jag vet är just som tidigare talare nämnde, är att man ska hålla lugnet. Samt att man inte behöver ändra på fär mycket pga att 3 matcher gått piss.
Senast redigerad av Mrwomanizer 2017-04-09 kl. 02:46.
Citera
2017-04-09, 02:46
Medlem
Mrwomanizers avatar
Citat:

Citat:

Detta är en otroligt gammal teori. Och som jag förstått det så stämmer teorin.Du vill nerfa ditt lag så gott du kan. Att springa in med en skillad bänk är otroligt riskabelt.
Att ha ett gäng bronsspelare med en supersub har tydligen en tendens att lyckas bättre.

Sen ska man inte heller föringa den mänskliga turen. Ibland har man den med sig och ibland har man den rakt emot sig.
Det jag vet är just som tidigare talare nämnde, är att man ska hålla lugnet. Samt att man inte behöver ändra på fär mycket pga att 3 matcher gått piss.
Citera
2017-04-09, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrwomanizer

Har väl aldrig blivit bekräftat att det stämmer men väldigt många proffspelare spelar med bronsbänk bara för att. Mer än 3 bra subs känns onödigt iaf, går ju inte att göra fler ändå.
Citera
2017-04-09, 03:05
Medlem
Mrwomanizers avatar
Citat:
Har väl aldrig blivit bekräftat att det stämmer men väldigt många proffspelare spelar med bronsbänk bara för att. Mer än 3 bra subs känns onödigt iaf, går ju inte att göra fler ändå.

Mja, det har du juh rätt i, går inte att göra mer än 3 byten. Dock så vet du inte alltid vilka positioner du behöver byta

Angående att proffsen kör med bronsbänkar. Varför gör de det? Om det ändå inte spelar någon roll?
Nu ställer jag frågor som är intressanta att höra teorier om. Jag vet inget och kommer inte heller påstå att jag gör det.
Däremot så är det märkligt att proffsen kär med nerfade bänkar i onödan.
Citera
2017-04-09, 03:32
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:

Ja precis känner likadant, största skillnaden känner jag sen skiftet ligger i att när jag bryter en passning eller tacklar hans spelare så stutsar bollen inte bara rakt tillbaka till hans lag utan man kan erövra och bygga sitt spel, sen också rörligheten hos mina spelare ..jag lirar suarez villa och iniesta och ibland kändes dem som blytunga andy carroll lirare så fort dem skulle vända med boll nära straffområdet och alla form av offesiva löpningar tog 2 sek längre tid en vanligt...kanske sitter det i mitt huvud kan va placebo hela skiten, men om proffspelarna kör bronsbänk så måste det ju ligga något i det.
Citera
2017-04-09, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrwomanizer
Mja, det har du juh rätt i, går inte att göra mer än 3 byten. Dock så vet du inte alltid vilka positioner du behöver byta

Angående att proffsen kör med bronsbänkar. Varför gör de det? Om det ändå inte spelar någon roll?
Nu ställer jag frågor som är intressanta att höra teorier om. Jag vet inget och kommer inte heller påstå att jag gör det.
Däremot så är det märkligt att proffsen kär med nerfade bänkar i onödan.

Behöver ju aldrig byta backarna eller keepern, ifall man inte får rött kort men då får man skylla sig själv kan jag tycka :P

Nä asså menade bara att det inte är officiellt bekräftat att det verkligen gör skillnad. Personligen har jag ingen aning men kommer börja med det nu, kan ju knappast skada iaf. Vet att Gorilla tror på det 100 %(han tycker han får mindre bullshit ju lägre hans rating är typ. Tror hans max är 84 just nu.) Tass o andra sidan tror jag kör bronsbänk bara för att vara på den säkra sidan ifall det ligger nåt i det där.
Citera
2017-04-09, 04:54
Medlem
Herculandes avatar
Varför är det så otroligt jobbigare/bättre motståndare på nätterna jämfört med på dagen???
Citera
2017-04-09, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herculande
Varför är det så otroligt jobbigare/bättre motståndare på nätterna jämfört med på dagen???

Satan vad jag håller med dig. Har tänkt ta upp det innan. Kanske för att det naturligt är äldre folk som spelar då? Enda anledningen jag kunde komma på.. varför nu äldre skulle vara bättre dock, det vettefan.
Citera
2017-04-09, 07:13
Medlem
Angående bronsbänk och spelet i weekend league.
Jag är som jag skrivit tidigare en högst medioker FIFA-17 spelare. Spelar just nu i division 3-2. Skrapar ihop som bäst 14 poäng i div 2 som sämst 9. Från division 3 går jag raka vägen upp i 8 ggr av 10. WL har jag endast lyckats ta mig till 2 ggr. Då jag jobbar varannan helg och har familj med dotter på 2,5 år så är min tid oftast begränsad till de kvällar jag är ledig och resterande del av familjen somnat vid 22/23-01.

Men jag kör varannan match med 2 lag med med 86 och 87 i rating, där jag har motsvarande 11 på bänken. Min första WL startade med 3 vinster sedan en streak på 10 raka förluster. Nådde till slut 14 vinster (guld) med ca 3-4 matcher kvar. Likadant var scenariot andra ggn jag spelade WL. Jag tror mer på att du matchas mot ett motstånd som ska passa dig, dvs efter 3 vinster möter jag fler med 3 vinster och efter 3-10 så matchas jag mot någon som oxå har sämre resultatrad. Har provat bronsbänk i fåtal matcher när jag var i div 4, men upplever absolut ingen skillnad bara att inte ha spelare att kasta in på den plats jag vill beroende på matchutvecklingen.

Kan känna samma sak i divisionsspelet. Ena gången jag loggar in kan jag ha en resultatrad på 5-1-1 metans kvällen efter ha kräftgång med 2-0-4 för att sedan ha en bättre streak tredje kvällen jag spelar. För mig känns det som jag matchas mot bättre motståndare om jag vinner och mot sämre om jag förlorar...
Citera
2017-04-09, 07:38
Medlem
EnLitenFryss avatar
5 segrar i WL så långt! Har iofs 30 matcher kvar att spela, vilket aldrig kommer hända

Instämmer i diskussionen om matchning. Jag började WL bra med några segrar, sen raka förluster och har mött mänskligare motstånd hittills. Jag förstår EA ifall de vill göra alla matcher så jämna som möjligt - men ibland känner jag för en lätt match, och ibland vore det nyttigt att möta en spelare som är klasser bättre än mig själv. I WL förstår jag matchningen, men i tex WL-kvalet eller friendly tycker jag du ska kunna möta allt från elite till div 10.

Visst händer det att jag sätter fem bollar men det beror mest på att motståndaren ligger under och blottar sig för kontringar, inte att jag är överlägsen.

Funderar lite på investeringar. Bundesliga såklart men kan vara hypat då alla vet att det kommer snart. IF vetetusan. Alla Birthdaykort verkar ha ökat sen de försvann ur paket, så det kanske är lite sent. Var sugen på Blasczykowski (stavning) men är nog sent ute, upp 2-3k sen igår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in