Citat:
Hej!
Jag har precis börjat med FUT och har läst på en del, men har fortfarande lite frågor som jag hoppas kunna få svar på här!
-
1. Hur fungerar staff-delen? Är det viktigt att ha bra "personal" eller är det obetydligt?
2. Jag spelade "Weekend league" för första gången i helgen och slutade på 26 vinster om jag minns rätt, jag antog att man skulle få några priser(pack/coins) för detta men det har jag inte fått, dyker det upp snart eller har jag missuppfattat?
3. Har läst om att folk väntar med att öppna packs till vissa datum, vad beror det på?
4. Hur fungerar transfermarknaden? När och varför höjs och sänks priser på spelare?
5. Hur fungerar TOTW?
6. Vad är "draft"? (Som kostar 15 000 att spela)
Tack på förhand
!
Jag har precis börjat med FUT och har läst på en del, men har fortfarande lite frågor som jag hoppas kunna få svar på här!
-
1. Hur fungerar staff-delen? Är det viktigt att ha bra "personal" eller är det obetydligt?
2. Jag spelade "Weekend league" för första gången i helgen och slutade på 26 vinster om jag minns rätt, jag antog att man skulle få några priser(pack/coins) för detta men det har jag inte fått, dyker det upp snart eller har jag missuppfattat?
3. Har läst om att folk väntar med att öppna packs till vissa datum, vad beror det på?
4. Hur fungerar transfermarknaden? När och varför höjs och sänks priser på spelare?
5. Hur fungerar TOTW?
6. Vad är "draft"? (Som kostar 15 000 att spela)
Tack på förhand
!1. Staff delen är "boosts" på dina träningskort. Det vill säga de korten som har typ +15 i passningar os v. De gäller i 1 match, och har du en tränare med 15% på just passningar, så blir spelaren boostad med +15 +15%. Det är alltså inte jätteviktigt.
2. Priser kommer natten till torsdag.
3. Folk väntar med att öppna packs till ikväll kl 19 då team of the year släpps. De hoppas på att få någon av de spelarna.
4. Spelare höjs och sänks baserat på erfetrfrågan / tillgång. Precis som överallt. Om marknaden flyter över med spelare, så sänker folk priset på sin Aguero till exempel för att få honom såld. Eftersom det finns så många. Detta sker ofta när det kommer specialpaket av olika slag. Te x paket med 24 spelare och alla sällsynta.
5. Spelare som presterar bra under veckans gång får ett inform kort. Också kallat IF kort. Det är de korten med svart underdel. De är bättre än originalkortet.
6. Draft är ett spelmode som du får välja mellan typ 6 spelare på varje position tills du har ett lag. Sedan är det utslagsturnering och priser efter hur långt du kommer. Ditt lag blir helt random.
Lycka till!
bara att hoppas de var värt det, om EA trollar en i fut champions packsen igen eller om man kanske kan få någon skaplig spelare denna gång