2017-01-09, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massari-
Hej!

Jag har precis börjat med FUT och har läst på en del, men har fortfarande lite frågor som jag hoppas kunna få svar på här!

-
1. Hur fungerar staff-delen? Är det viktigt att ha bra "personal" eller är det obetydligt?
2. Jag spelade "Weekend league" för första gången i helgen och slutade på 26 vinster om jag minns rätt, jag antog att man skulle få några priser(pack/coins) för detta men det har jag inte fått, dyker det upp snart eller har jag missuppfattat?
3. Har läst om att folk väntar med att öppna packs till vissa datum, vad beror det på?
4. Hur fungerar transfermarknaden? När och varför höjs och sänks priser på spelare?
5. Hur fungerar TOTW?
6. Vad är "draft"? (Som kostar 15 000 att spela)

Tack på förhand !

1. Staff delen är "boosts" på dina träningskort. Det vill säga de korten som har typ +15 i passningar os v. De gäller i 1 match, och har du en tränare med 15% på just passningar, så blir spelaren boostad med +15 +15%. Det är alltså inte jätteviktigt.

2. Priser kommer natten till torsdag.

3. Folk väntar med att öppna packs till ikväll kl 19 då team of the year släpps. De hoppas på att få någon av de spelarna.

4. Spelare höjs och sänks baserat på erfetrfrågan / tillgång. Precis som överallt. Om marknaden flyter över med spelare, så sänker folk priset på sin Aguero till exempel för att få honom såld. Eftersom det finns så många. Detta sker ofta när det kommer specialpaket av olika slag. Te x paket med 24 spelare och alla sällsynta.

5. Spelare som presterar bra under veckans gång får ett inform kort. Också kallat IF kort. Det är de korten med svart underdel. De är bättre än originalkortet.

6. Draft är ett spelmode som du får välja mellan typ 6 spelare på varje position tills du har ett lag. Sedan är det utslagsturnering och priser efter hur långt du kommer. Ditt lag blir helt random.

Lycka till!
Citera
2017-01-09, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krismikk
1. Staff delen är "boosts" på dina träningskort. Det vill säga de korten som har typ +15 i passningar os v. De gäller i 1 match, och har du en tränare med 15% på just passningar, så blir spelaren boostad med +15 +15%. Det är alltså inte jätteviktigt.

2. Priser kommer natten till torsdag.

3. Folk väntar med att öppna packs till ikväll kl 19 då team of the year släpps. De hoppas på att få någon av de spelarna.

4. Spelare höjs och sänks baserat på erfetrfrågan / tillgång. Precis som överallt. Om marknaden flyter över med spelare, så sänker folk priset på sin Aguero till exempel för att få honom såld. Eftersom det finns så många. Detta sker ofta när det kommer specialpaket av olika slag. Te x paket med 24 spelare och alla sällsynta.

5. Spelare som presterar bra under veckans gång får ett inform kort. Också kallat IF kort. Det är de korten med svart underdel. De är bättre än originalkortet.

6. Draft är ett spelmode som du får välja mellan typ 6 spelare på varje position tills du har ett lag. Sedan är det utslagsturnering och priser efter hur långt du kommer. Ditt lag blir helt random.

Lycka till!

Tack så mycket för det snabba svaret! Då har man genast lite mer koll.

Passar på att fråga hur man bäst tjänar coins? Är det spela matcher som gäller, eller är det viktigare att "trade'a" aktivt och rätt? Finns det t.ex coins att hämta i offline-matcherna eller draftdelen?

Och kan min polare logga in på sitt FUT hos mig på min konsol och mitt spel?
Senast redigerad av Massari- 2017-01-09 kl. 10:56.
Citera
2017-01-09, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massari-
Tack så mycket för det snabba svaret! Då har man genast lite mer koll.

Passar på att fråga hur man bäst tjänar coins? Är det spela matcher som gäller, eller är det viktigare att "trade'a" aktivt och rätt? Finns det t.ex coins att hämta i offline-matcherna eller draftdelen?

Och kan min polare logga in på sitt FUT hos mig på min konsol och mitt spel?

Du kan ju tradea om du e bra på det och tycker det är kul, men annars går det att få ihop coins ganska lätt genom att spela på detta fifa. Jag har 1,1 mille coins nu och har bara spelat och inte köpt fifa points, sen beror det ju på hur mycket pack luck man har i rewardsen ifrån weekend league
Citera
2017-01-09, 11:03
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Är så sjukt glad att jag inte lagt några pengar på öppna packs i detta fifa 17, på fifa 16 la jag absurda summor och var beroende av spelet. Nu är det roligare att spela ,dock jävligt svettigt fortfarande ,lirade min första weekend League nu i helgen aldrig testat innan men fy helsike va svettigt! lyckades ta 21 segrar, hur fungerar det är jag direkt kvalificerad för nästa helg igen eller behöver jag kvala på nytt?

Hur fungerar weekend League monthly Awards hur mkt bör man ha spelat för att få hyfsade pack?

Glenn
Citera
2017-01-09, 11:04
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warseven
Vad tror ni om MOV-korten? Har ett par stk kvar som jag inte använder längre, sälja nu eller hålla på dom ut TOTY ifall det kommer som krav i SBC?

Jag tror att sista tåget vad gällde att använda Movember i SBC gick under daily futmas SBC. Men med tanke på prisdroppen som pågår skulle jag väntat och sett till på måndag om en vecka med att dumpa dem.
Citera
2017-01-09, 11:11
Medlem
Jag skulle behöva starta om Ultimate Team från början. En total återställning alltså. Hur går man tillväga då? Någon som vet?
Citera
2017-01-09, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jag tror att sista tåget vad gällde att använda Movember i SBC gick under daily futmas SBC. Men med tanke på prisdroppen som pågår skulle jag väntat och sett till på måndag om en vecka med att dumpa dem.

Ja precis, tänker också lite så. Tack!
Citera
2017-01-09, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alwaysaround
Jag skulle behöva starta om Ultimate Team från början. En total återställning alltså. Hur går man tillväga då? Någon som vet?
Gå längst till höger i menyerna när du är inne på ditt Ultimate Team, där finns ett alternativ som heter "radera klubb".
Citera
2017-01-09, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sluggern375
Gå längst till höger i menyerna när du är inne på ditt Ultimate Team, där finns ett alternativ som heter "radera klubb".

Då raderar man bara den klubb man just har, det återställs inte. Så när man sedan startar en ny klubb står tränarutmaningarna som utförda redan tex.
Citera
2017-01-09, 12:31
Medlem
NilssooonSs avatar
Bara så jag förstått det rätt.. En inbytt spelare får alltid 6,25 i kemi när laget har 100 sammanlagt? Även om spelaren som byts ut exempelvis har 2 kemi?
Citera
2017-01-09, 12:31
Medlem
Lotavoss avatar
Tappade 100 k på mitt lag bara att hoppas de var värt det, om EA trollar en i fut champions packsen igen eller om man kanske kan få någon skaplig spelare denna gång
Citera
2017-01-09, 12:42
Medlem
Klagar lite igen och behöver goda råd.
Jag spelar på PS4 och det är så otroligt segt och är inte ens kul att spela, spelarna reagerar inte när man trycker på knapparna etc.
Jag har Comhem och deras "bästa" internet , har aldrig gillat Comhem men alla andra spel flyter på ok utom FIFA 17.

Jag vet att många runt om i världen upplever samma sak, det jag undrar är hur det är på X Box one, hur upplever ni spelet ni som spelar på X Box one?
Laggar det lika mycket där ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in