Citat:
Ursprungligen postat av
grahnen
Någon som sitter på bra fungerande Custom Tactics och Spelarintruktioner till 41212(2) ? Tänkte testa den med detta lag:
https://www.futbin.com/17/squad/2922617
Byter in Bale mot Oscar. Sätter Bale som ST och Mertens som cam. Byter plats på Kante och Casemiro.
Har bytt till den formationen in-game lite sista när spelet låst sig. Har kört press back line på båda anfallarna, get inside på den snabbaste av dem. Stay back som hela backlinjen + CDM. Stay forward på cam. Inte ändrat något i CT utan fortsatt på den jag startade matchen med: 65 55 ORG 60 40 63 FRI 42 60 54 UND
Verkar funka ok ändå men vill se vad ni andra använder

Beror ju helt på spelstil så klart men uppifrån o ner kör jag så här: 70 - 50 - 60 - 40 -55 - 60 - 65 -45
Tycker man märker mest skillnad på press, aggressitivet och lagbredd. Personligen gillar jag o sätta hög press så jag kör lite över medel där. När det kommer till bredd så testade jag o köra högre bredd ett tag men jag gillar när spelarna ligger nära varandra så jag kan köra 1touch spel enklare. Om du spelar mer metodiskt o gillar o rulla runt mer så skulle jag ha högre bredd.
Organiserad, Fri och understöd kör jag. Återigen uppifrån o ner.
BTw: Undrar hur många det är som aldrig brytt sig om custom tactics o spelar med offsidefälla varje match. Väldigt skumt att det är standard o inte understöd.