2017-04-08, 16:35
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Jag har ingen aning om vad det är för kontrakt, men snacket om att kontraktet ska gå ut kommer varje FIFA.

Om jag förstått det rätt så kvittar det vad för avtal EA har med microsoft sålänge Sony inte nappar på eas deal.

Fattar inte EA riktigt har dem inte tillräckligt med cash, giriga som fan! bara ge folket legender. Jag vill ha Maradona Tjockis Ronaldo och Anders Limpar. Ska det va så mkt begärt.
Citera
2017-04-08, 17:14
Medlem
eshkoshkas avatar
Har typ 30 sidor med guldspelare som bara ligger. Skulle kunna göra lite SBC's och tänker främst på den då man får två rare guldspelare (?) men även andra om jag kan.

Vissa av er har ju rätt bra koll på det här. Vilka spelare bör man spara? Premier league, bundesliga, serie a? Ni förstår.
Citera
2017-04-08, 17:23
Medlem
Fortsätter att konsekvent vägra fyrbackslinje och kör just nu med denna setup.

http://www.futhead.com/17/squads/5655422/

Planen är att uppgradera Torres till SBC-kortet som känns ruggigt prisvärt just nu. Jag behöver bara dra in ca 40 000 för att nå dit så länge priserna är på den nivå de är nu.

Funderar även på att uppgradera backsidan men måste som sagt ha en spansk back som vänster CB. Är det värt att skaffa Ramos på den positionen?

Var för övrigt orolig för att Castro är för långsam (vilket han iofs är) men speed är inte en kvalitet jag lever på och Castro gör sina mål då han bryter in från kanten. Har ännu inte missat en straff med honom heller.
Citera
2017-04-08, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Har typ 30 sidor med guldspelare som bara ligger. Skulle kunna göra lite SBC's och tänker främst på den då man får två rare guldspelare (?) men även andra om jag kan.

Vissa av er har ju rätt bra koll på det här. Vilka spelare bör man spara? Premier league, bundesliga, serie a? Ni förstår.

Bundesliga bör du spara iaf då det kommer att komma en ligaSBC för bundesliga.
Citera
2017-04-08, 20:08
Medlem
FUT-vänner!

Jag har 1,3 millar (Xbox) att spendera på mitt lag men har NOLL fantasi för tillfället.

Kan ni hjälpa mig? Gillar formationerna 4321, 41212 (2) och 4312.

Har SBC Suarez som jag gillar att lira med, dock inget måste i startelvan!

Tacksam över lite inspiration!

https://www.futbin.com/17/squad/2968380 tankar på detta lag?
Senast redigerad av Algowns 2017-04-08 kl. 21:02.
Citera
2017-04-08, 20:13
Medlem
EnLitenFryss avatar
När får man belöningspaketet för att ha löst birthday Sbc?

Kollade själv...

"The extra rewards will be distributed after the event ends and before April 14th"... vad är det att vänta på? Segt.
Citera
2017-04-08, 20:33
Medlem
Sturridge uppe på 250k redan, gött
Citera
2017-04-08, 22:14
Medlem
Någon som sitter på bra fungerande Custom Tactics och Spelarintruktioner till 41212(2) ? Tänkte testa den med detta lag: https://www.futbin.com/17/squad/2922617

Byter in Bale mot Oscar. Sätter Bale som ST och Mertens som cam. Byter plats på Kante och Casemiro.

Har bytt till den formationen in-game lite sista när spelet låst sig. Har kört press back line på båda anfallarna, get inside på den snabbaste av dem. Stay back som hela backlinjen + CDM. Stay forward på cam. Inte ändrat något i CT utan fortsatt på den jag startade matchen med: 65 55 ORG 60 40 63 FRI 42 60 54 UND

Verkar funka ok ändå men vill se vad ni andra använder
Citera
2017-04-08, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Någon som sitter på bra fungerande Custom Tactics och Spelarintruktioner till 41212(2) ? Tänkte testa den med detta lag: https://www.futbin.com/17/squad/2922617

Byter in Bale mot Oscar. Sätter Bale som ST och Mertens som cam. Byter plats på Kante och Casemiro.

Har bytt till den formationen in-game lite sista när spelet låst sig. Har kört press back line på båda anfallarna, get inside på den snabbaste av dem. Stay back som hela backlinjen + CDM. Stay forward på cam. Inte ändrat något i CT utan fortsatt på den jag startade matchen med: 65 55 ORG 60 40 63 FRI 42 60 54 UND

Verkar funka ok ändå men vill se vad ni andra använder

Beror ju helt på spelstil så klart men uppifrån o ner kör jag så här: 70 - 50 - 60 - 40 -55 - 60 - 65 -45

Tycker man märker mest skillnad på press, aggressitivet och lagbredd. Personligen gillar jag o sätta hög press så jag kör lite över medel där. När det kommer till bredd så testade jag o köra högre bredd ett tag men jag gillar när spelarna ligger nära varandra så jag kan köra 1touch spel enklare. Om du spelar mer metodiskt o gillar o rulla runt mer så skulle jag ha högre bredd.

Organiserad, Fri och understöd kör jag. Återigen uppifrån o ner.

BTw: Undrar hur många det är som aldrig brytt sig om custom tactics o spelar med offsidefälla varje match. Väldigt skumt att det är standard o inte understöd.
Senast redigerad av hjeaeee 2017-04-08 kl. 22:35.
Citera
2017-04-09, 01:30
Medlem
Piggelin-Jonass avatar
Kom återigen bara till guld 2, är besviken... Finns det några här som konternueligt når elite? Hur gör ni?

Har ni för övrigt tips på vilka custom tactics man ska köra? Jag kör alltid 4-3-3 med paceiga wingers, och lirar väldigt mycket på kontring.
Citera
2017-04-09, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggelin-Jonas
Kom återigen bara till guld 2, är besviken... Finns det några här som konternueligt når elite? Hur gör ni?

Har ni för övrigt tips på vilka custom tactics man ska köra? Jag kör alltid 4-3-3 med paceiga wingers, och lirar väldigt mycket på kontring.

För det första är inte fifa ett spel där du kör ditt spel och vinner. Kör 41212 narrow eller 4321 ultra Def och kontra. Custom tactics är inte relevant. If you cant beat them, join them.
Citera
2017-04-09, 02:06
Medlem
Piggelin-Jonass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rdinho
För det första är inte fifa ett spel där du kör ditt spel och vinner. Kör 41212 narrow eller 4321 ultra Def och kontra. Custom tactics är inte relevant. If you cant beat them, join them.

Funkar den formationen tror du trots att jag gillar att pace-hora på kanten, för att sedan kanske dra en berbaspin eller R1 + X pass och slå in den på en touch? Blir nog att testa detta, tack för tipset
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in