2017-04-08, 17:53
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Jag tror det ligger mycket i den här lilla seriestrippen (eller vad man nu vill kalla den):

http://imgur.com/a/GSWAq

Vi är redan på #4 och #7 har också inträffat
Citera
2017-04-08, 17:58
Medlem
Hur många fler kan "välja att stanna i Sverige" efter avslag på sin asylansökan?
Samma sak vid Ikea-morden!
Hur motiverar lagstiftare att "man kan välja att stanna i Sverige" efter avslag?
Förstås inga som helst planer på förändring?
Reaktionerna efteråt:
100% Empati-teater
0% i åtgärder för att hindra repriser?
Citera
2017-04-08, 18:07
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 227
Hur många fler kan "välja att stanna i Sverige" efter avslag på sin asylansökan?
Hur motiverar lagstiftare att "man kan välja att stanna i Sverige" efter avslag?
Reaktionerna efteråt:
100% Empati-teater

Om det visar sig vara korrekt att den misstänkte dels är skyldig, dels har haft flera identiteter och dels uppehållit sig här i landet utan tillstånd, så kanske det äntligen kan riktas ett sökarljus åt detta håll och göras något genomgripande åt dessa förhållanden. I en demokratiskt rättsstat är sådan helt oacceptabelt, så då är det dags att återupprätta den demokratiska rättsstaten.
Citera
2017-04-08, 18:10
Medlem
AvaChloes avatar
Citat:
Reaktionerna efteråt:
100% Empati-teater

Det är omöjligt att säga hur regeringen kommer agera. Politiken är ett gissel och det är faktiskt inte svårt att förstå varför Donald Trump vann i USA.

Jag som vanlig svensk medborgare, känner mig oerhört trött och frustrerad på de invandrare som förstör och alltjämt förpestar vårt svenska samhälle.
Jag känner en stor patriotism för mitt land, min familj var bland de första som brukade jorden i Sverige. Jag är så svensk man kan bli och det är jag jävligt stolt över.
Min stolthet för mitt land medför också att jag känner en stor plikt att försvara vårt land.
Jag hoppas fler svenskar tänker detsamma.
Kommer göra allt för att dessa arabmän inte ska känna sig välkomna.
Citera
2017-04-08, 18:12
Medlem
Chris.Hansens avatar
Har någon politiker faktiskt talat klarspråk om det inträffade ännu eller är det fortfarande bara massa melodramatiska PK-floskler? Vart fan är Åkesson?
Citera
2017-04-08, 18:17
Medlem
Rhesus-Minuss avatar
Jag kan ge mig på en förutspåelse som jag är ganska lugn för att jag inte kommer att ha fel i.

Antalet nya ulandsinvånare som släpps in i Sverige 2017 kommer ej understiga 150.000

Förvisso tar jag då risken att de institutioner som redan nu fejkar och mörkar folkutbytet kommer att försöka trimma de offentliga siffrorna när väl bokslutet ska göras, men ändå.

Varken Svetsarn, Abnorm Klingon Blatte, eller svagbegåvade Annie Rööv kommer att ställa sig i riksdagens talarstol nu på måndag och torgföra tanken på att vi kanske ska ta och lugna oss med påfyllandet av getskändare.

You can take that to the bank.
Citera
2017-04-08, 18:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hansen
Har någon politiker faktiskt talat klarspråk om det inträffade ännu eller är det fortfarande bara massa melodramatiska PK-floskler? Vart fan är Åkesson?

Han talade i SR var precis lika mesig som alla de andra
Citera
2017-04-08, 18:22
Medlem
Chris.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Helldog-
Han talade i SR var precis lika mesig som alla de andra

Lyssnade precis, vet inte ifall man ska skratta eller gråta. Man önskar att han hade kunnat lära sig av Trump här och utnyttja stunden när folk är som mest upprörda för att säga vad de vill höra. Istället säger han bara exakt samma sak som alla andra för att visa hur mogen han är som inte tänker "utnyttja situationen för att vinna politiska poäng".
Citera
2017-04-08, 18:25
Medlem
Det behövs 1-2 attentat till för att det ska bli stora förändringar. Annars kör det på i samma spår. Antirasism demonstrationer och fortsatt massinvandring.
Citera
2017-04-08, 18:39
Medlem
Kebabfysikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhesus-Minus
Jag kan ge mig på en förutspåelse som jag är ganska lugn för att jag inte kommer att ha fel i.

Antalet nya ulandsinvånare som släpps in i Sverige 2017 kommer ej understiga 150.000

Förvisso tar jag då risken att de institutioner som redan nu fejkar och mörkar folkutbytet kommer att försöka trimma de offentliga siffrorna när väl bokslutet ska göras, men ändå.

Varken Svetsarn, Abnorm Klingon Blatte, eller svagbegåvade Annie Rööv kommer att ställa sig i riksdagens talarstol nu på måndag och torgföra tanken på att vi kanske ska ta och lugna oss med påfyllandet av getskändare.

You can take that to the bank.

Skulle gissa ungefär samma. Invällandet har knappast stoppats, det har bara ändrat karaktär. Nu är det familjer som ska försörjas av skattebetalarna.

Att se terrorattacken i relation till svensk invandringspolitik är såklart uteslutet.
Citera
2017-04-08, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvaChloe
1. Jag tror inte man ska dra för snabba slutsatser om hur politiken kommer formas efter det här.
Vet med säkra källor att vår regering har det här på högsta allvar. Det har de gjort ända sedan den massiva invandringen tog fart år 2015.

2. Problemet är att människor inte verkar kunna skilja på invandrare och invandrare. Istället för att dra alla över en kam, så måste man identifiera problemet och gå till botten med det. I vårt fall (och världens fall) så är det dessa "unga" arabmän som är det stora hotet. De är parasiter för alla samhällen.
De måste utrotas, punkt slut.

1. Ja, nu ja. Men de är fortfarande en regering som arbetar reaktivt på sånt som redan hänt, istället för att jobba proaktivt och förebygga något innan det händer. De hade öppen grind fram till 2015 och människor "vällde in" utan vidare, och konsekvenserna av detta var det inga förutom SD som kunde förutse. De övriga partierna idag talar på ett sätt som för bara 3-5 år sedan var fullständigt otänkbart eftersom de ansåg det vara "rasistisk smörja från SD". Idag är det rumsrent att tala om detta och nu vill alla 'ta credd' för sin restriktiva invandringspolitik, som om sossarna ägt denna fråga innan...
Att förutse konsekvenser av en handling är att tänka längre än näsan räcker, och det är tydligen för mycket begärt gentemot dagens politiker.

2. Sant. Men snälla du, använd inte begrepp som "utrotas" utan var saklig. Det är sån typ av aggressiv retorik som övriga riksdagspartier skrattar åt när de hänvisar till SD-are som inavlade, efterblivna och korkade lantisar. Om SD någonsin ska bli ett seriöst parti så måste fan retoriken skärpas till, både bland dess politiker och dess väljare.

Det är svårt för utomstående människor att försöka förstå sig på islam och muslimer, så det blir lite antingen eller. Antingen är man skeptisk mot alla och tänker att de i grunden fungerar på samma sätt och vill uppnå samma mål med sin religion, eller så tänker man att alla är harmlösa (signatur Socialdemokraterna/Vänstern/MP). Det gäller att kartlägga de som sympatiserar med IS och andra nätverk vilket är lite som att leta efter en nål i en höstack, eftersom det blir fler och fler muslimer i det här landet för varje år som går.

Problemet nu är att vi har stort antal återvändare från Syrien/Irak plus ett antal sympatisörer och det är svårt att kartlägga och hålla koll på dessa. Utöver dem så har vi de papperslösa som fått sin asylansökan avslagen men ändå spatserar gatorna (hur i helvete det är möjligt är något för sossarna att svara på). Att då fortsätta med massinvandring är ungefär det värsta man kan göra eftersom det skapar ett än mer okontrollerat kaos. Men då är vi återigen i en position som kräver att politikerna tänker proaktivt, vilket inga förutom SD gör idag. Det behövs en kraftigt begränsad invandring de kommande åren för att ta hand om problemen som vi redan har. Och att börja prata om att Sverige ska "ta sitt ansvar" och visa medmänsklighet... Det vore inte medmänskligt att släppa in folk i detta kaos. Dessutom har vi uppfyllt kvoten för invandring bland europeeiska länder flera gånger om. Dags för övriga europa att göra sitt.

Citat:
Reaktionerna efteråt:
100% Empati-teater

Det är typiskt regeringen, och typiskt Sverige. Inga hårda nypor utan bara tandlösa lagar och massa daltande.

Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hansen

Åkesson har uttalat sig men det finns ingen anledning för honom att strö salt i såren och säga "vad var det jag sa?". Han agerar professionellt och stadsmannamässigt i en svår tid. Och något annat än det hade varit kontraproduktivt.
Citera
2017-04-08, 19:00
Medlem
Våran invandringspolitik idag infattar ju att släppa in folk som stöder & är med i terrorgrupper. Helt oacceptabelt.

Finns bara ett parti för mig, SD. Då får vi även en talförande Statsminister som man inte behöver skämmas över.
Senast redigerad av bobaf3tt 2017-04-08 kl. 19:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in