2017-04-12, 04:22
Medlem
Det tycks påverka (S) på så sätt att de vill återgå till öppna gränser policyn, om man ska tro den här länken: (FB) Socialdemokraterna öppnar för ett återinförande av öppna gränser enligt nyheter idag och börja dela ut permanenta uppehållstillstånd till höger och vänster och återinföra det tidigare systemet med Europas mest frikostiga anhöriginvandring. Snacka om att gräva sin egen grav om dessa uppgifter stämmer.
Citera
2017-04-12, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Det fetade står i direkt kontrast till påstådd kompetens.

Din tolkning av "naiv" blir inte mer sann för att du skriver med versaler.
Vojne vojne
Citera
2017-04-12, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Det fetade står i direkt kontrast till påstådd kompetens.

Din tolkning av "naiv" blir inte mer sann för att du skriver med versaler.
Varför fokusera på grammatiken här ?
Citera
2017-04-12, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Det som är provocerande med alla dessa icke-lösningar är att det är så fruktansvärt enkelt att se att det inte fungerar så skribenten till dessa verk sysslar uppenbarligen med rent strunt. Titta bara på London, en av de mest övervakade städerna som finns och en stad som dessutom har erfarenhet av terrordåd sedan 60-talet. Trots detta skedde det senaste terrordådet så kort tid som en ynka månad sedan (mars 2017).
Klart övervakningskameror med fler säkerhetslösningar fungerar men inte till 100%. Vill någon dåre göra ett dåd så kan man inte gardera sig mot det fullständigt. Fungerande samhällen och solidaritet med folk som har det svårt världen över minskar dock risken för terrordåd. Tänk på det innan ni låter hatet flöda.
Citera
2017-04-12, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
I den utsträckning terror har något "syfte" alls, så är det enbart att tvinga staten att förtrycka de egna medborgarna. Något annat åstadkommer man nämligen inte. Någonsin. Det spelar ingen roll vilka siffror man tar till, terror kommer alltid vara mindre farligt än att kliva ur sängen på morgonen, och gör man jämförelsen med att färdas i trafiken...

Fast terroristerna skiter ju i vad du tycker. De vill bara döda, de vill inte uppnå något.

Citat:
Här tror jag att du är förblindad av ditt eget hat. Läs mitt inlägg igen. Jag skriver "hämnd". Inte rättfärdigt vedergällande, inte att man är ett oskyldigt offer för omständigheter, ingenting förmildrande. Det handlar däremot om den egna utgångspunkten, motiveringen för varför man gör något. Och det är i mina ögon betydligt mer troligt att man vill hämnas för någon oförrätt, inbillad eller verklig, än att man är en av kalifatets krigare på heligt uppdrag.

Resten av ditt inlägg har föga med mitt att göra, men jag kan säga så här mycket. Vi har religionsfrihet i Sverige, och det tycker jag vi ska fortsätta med. Det innebär också att ingen annan kan vara ansvarig för vad grannen har för konstiga övertygelser. Låt inte din islam-fobi förblinda dig för allt vansinne den svenska kyrkan gärna håller på med. Personligen är jag av åsikten att alla kyrkor borde raseras, utom möjligen ett extremt fåtal som kan bevaras som kulturhistoriska byggnadsverk, men inte längre ska fylla någon religiös funktion. Det kommer naturligtvis inte heller hända, svenska kyrkan är en av Sveriges rikaste, och mest inflytelserika mark och fastighetsägare. Men en människas tro borde vara mellan denna människan, och det den tro på endast. Men om alla kyrkor rivs, så har vi inget problem med varken kyrkans, livetsords, eller moskens dörrknackare. Kyrka som kyrka.

Kan vi inte införa pippilångstrumpfrihet eller spökfrihet också då?

Religionsfrihet innebär att religion finns på bordet i beslutsfattandet. Då kan vi lika gärna ha spöket laban där också.
Citera
2017-04-12, 10:03
Medlem
Gullegubbens avatar
Om etniska svenskar av rädsla för islamistisk terrorism ansluter sig till islam för att skydda sig mot islamistiskt våld, betyder det att ge efter för terrorismen eller att bekämpa terrorismen?

Att bekämpa islamism verkar anses att ge efter terrorism, så att ansluta sig till islam måste i så fall innebära att bekämpa terrorism och att inte ge efter för den.

Så många frågor.
Citera
2017-04-12, 10:23
Medlem
Enydrions avatar
Man undrar ju hur länge till man kommer att gå med dagisbarn i stora grupper tätt samman med reflexvästar på, innan det blir kontraproduktivt för att skydda barnen?

Tråkig framtid jag misstänker att vi har framför oss...
Citera
2017-04-12, 10:47
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Man undrar ju hur länge till man kommer att gå med dagisbarn i stora grupper tätt samman med reflexvästar på, innan det blir kontraproduktivt för att skydda barnen?

Tråkig framtid jag misstänker att vi har framför oss...

Det är kontraproduktivt för terrorister, som har en tydlig politisk målsättning, att ha barn som mål för sina attacker, då det väcker mer vrede än skräck hos befolkningen.

Men muslimska terrorister kanske inte är så intresserade av det... eftersom de *föraktar* och ser ned på civilbefolkningen i Västvärlden = de otrogna.
Citera
2017-04-12, 11:06
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det är kontraproduktivt för terrorister, som har en tydlig politisk målsättning, att ha barn som mål för sina attacker, då det väcker mer vrede än skräck hos befolkningen.

Men muslimska terrorister kanske inte är så intresserade av det... eftersom de *föraktar* och ser ned på civilbefolkningen i Västvärlden = de otrogna.

Ja, möjligt, har ibland funderat på sprängningar av flygplan, när man skärpte kontrollen på flygplatserna, så la jag märke till att det var enorma folksamlingar precis före kontrollerna, så hade man sprängt en bomb där så hade väl lika många strukit med som om man sprängt ett flygplan...

Men det är väl mer spekulativt med att spränga ett plan i luften...
Citera
2017-04-12, 11:29
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Ja, möjligt, har ibland funderat på sprängningar av flygplan, när man skärpte kontrollen på flygplatserna, så la jag märke till att det var enorma folksamlingar precis före kontrollerna, så hade man sprängt en bomb där så hade väl lika många strukit med som om man sprängt ett flygplan...

Men det är väl mer spekulativt med att spränga ett plan i luften...
Spekulativt?
Citera
2017-04-12, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Spekulativt?

Spektakulärt menar han säkert?
Citera
2017-04-12, 12:58
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Spekulativt?

Spektakulärt, ursäkta fick nån sorts kortslutning...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in