2017-04-08, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honungsgravling
Svenska män behandlar generellt sett inte kvinnor som skit. Är du dum i huvudet eller vad är problemet egentligen? Svenska män däremot behandlas ständigt som skit i massmedia av så kallade "feminister" och rasistiska värdegrundskommunister som skriker nedvärderande om "vita män" på kontinuerlig basis.

Du och dina infantila resonemang äcklar mig. Det enda "feministerna" [läs: de vänsterextrema värdegrundskommunisterna] lyckats åstadkomma i Sverige är att göra landets gator, simhallar och musikfestivaler otrygga för kvinnor och samhällets könsbalans farligt skev genom att importera 10-tusentals på 10-tusentals unga män från patriarkalt efterblivna klansamhällen i Mellanöstern och Nordafrika.

I mars förra året kände sig polisen i Östersund tvungen att gå ut offentligt och varna stadens kvinnor från att gå ut ensamma på stadens gator efter en serie av våldtäktsförsök och sexuella trakasserier utförda av nyanlända män från Mellanöstern! Två flickor som blev antastade vid en busshållplats, men lyckligtvis räddade av förbipasserande, var 10 år gamla! Är det ett sunt samhälle där 10-åriga flickor inte ens kan stå vid en busshållplats utan att riskera att bli sexuellt trakasserade av välfärdsmigranter från världens mest efterblivna rövhål till länder?!

"Feministerna" hördes förstås inte av efter denna händelse. Ja, om de inte gnydde lite tyst om hur hemskt det var att polisen gick ut och varnade kvinnorna i Östersund för denna äckeltsunami av våldtäktsmigranter.

I endast lilla Rotherham, Storbritannien våldtogs 1400 unga brittiska flickor av pakistanska våldtäktsligor under en flerårsperiod medan myndigheterna stod bredvid handlingsförlamade och tittade på, rädda för att bli kallade "islamofober" och "rasister". Vilka är det som brukar skrika om "islamofober" och "rasister". De så kallade "feministerna"! [läs: de vänsterextrema värdegrundskommunistiska pappskallarna som inte bryr sig ett skit om vare sig svenska eller utländska kvinnor]. Och de var dödstysta efteråt! Det enda de bryr sig om är sina egna jävla i-landsproblem på Södermalm!

Du är en jävla äcklig ärkeidiot!

Varför skäller du ut Rick? och feminsiter? är ju knappast han eller feminism som står för sexuella trakasserier mot kvinnor och barn i världen.

jag fattar verkligen inte hur sånna som du resonerar. Människan har ett enormt problem med olika former av hat, våld och förtryck, där det hat och förtryck som riktas mot kvinnor är en, kanske den största.
Men här sitter du alltså och skäller ut feminism, en av de få verksamma politiska ideologierna mot detta.

Fattar du ens hur blåst detta framstår som?
2017-04-08, 10:22
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honungsgravling
Svenska män däremot behandlas ständigt som skit i massmedia av så kallade "feminister" och rasistiska värdegrundskommunister som skriker nedvärderande om "vita män" på kontinuerlig basis.

Du och dina infantila resonemang äcklar mig
.

"Vita män" som grupp har i den värsta slaskmedian och från extremistiska feminister på något för mig helt outgrundligt och givetvis helt extremt motsägelsefullt sätt blivit ett legitimt mål ja, men detta är inget utbrett fenomen och saknar stöd i de breda folklagrerna, problemet där skulle jag säga inte är dom få extremisterna utan problemet är att för alldeles för få riktiga och tongivande jämlikhetsivrare säger emot. Men det kan du gå och gråta om i någon annan tråd bättre lämpad för att behandla ämnet, är säker på att det finns rätt många att välja på.

Det fetade: Kollade just igenom min lista på citerade inlägg och upptäckte till min förvåning (nåja ) att du trots det aldrig har bemött ett endaste inlägg från mig . (Räknar inte in inlägget som jag nu svarar dig på eftersom du helt uppenbart inte riktigt läste vad det var som jag faktiskt skrev. Räknar inte heller in ditt första inlägg då det bara var två frågor). Det jag menar är alltså att jag blir lite nyfiken på varför du inte svarar på mina (ja plural) infantila resonemang? Det borde ju vara hur lätt som helst för en smarting som dig att fullständigt krossa det infantila innehållet i mina inlägg?
Om inte hjärnan din har exploderat av ilska ännu så kan du PMa mig om du vill ha fler OT-svar.

Tillbaka till Topic: Stor del av förklaringen till frågorna i TS är ju för att många inte orkar diskutera när man bemöts av en viss typ av inlägg i överflöd, hela inlägget som jag nu bara citerar en del utav är ju ett nästan perfekt skolboksexempel på detta, killen har inte läst vad det är man faktiskt skrivit, han drar iväg waay of topic och kastar dessutom in en jävla massa personpåhopp. Det jag säger är inte nödvändigtvis att antifeministerna argumenterar sämre för sin sak än vad feministerna gör, men inlägg av den typen jag just citerar hittar man i 99 fall av 100 hos antifeministerna, och inte ens i det 100:e fallet så blir inläggen så jävla infantila.

.
Senast redigerad av TheRickiestRick 2017-04-08 kl. 11:21.
2017-04-08, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Tack. Och ja absolut så, om fler feminister pallade sitta här så hade detta forum blivit klart intressantare.
Men det är lite av en metadiskussion. Feminism finns för att vissa män ser på och behandlar kvinnor som skit, den dagen du inte har x antal snubbar på FB som konstant uppvisar detta, så har du förmodligen heller ingen politisk scen med så mycket feminism kvar.
För all del, men du kan vända på det perspektivet också. Det är lättare att se grandet....
2017-04-08, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mentat57
För all del, men du kan vända på det perspektivet också. Det är lättare att se grandet....
Fast nej du kan inte vända på det resonemanget, saker kommer i en viss ordning eller hur?
Har inte existerat något matriarkat eller förtryck mot män från kvinnor för män att "revoltera" mot.
Ingen bibel där ex. antal tanter suttit och plitat att: Mannen tige i församlingen/ kvinnan är mannens överhuvud/ Mannen är frestaren, världens ondska och bla bla...
Inga kvinnliga filosofer/ vetenskapskvinnor som lagt pannan i djupa veck och deklarerat att mannen är en ofullständig kvinna, ett barn!, kan inte tänka, en "hysteriker" ( eller förlåt "testiteriker") förgiftad av ångorna från sin pung.

Inget förbud för just män att rösta, äga, ha egen ekonomi, få lov studera, bestämma över sitt eget underliv, liv och om, när och med vem han ska gifta sig med etc.

Right?
Senast redigerad av Merapi 2017-04-08 kl. 11:19.
2017-04-08, 12:32
Medlem
Citat:
Fast nej du kan inte vända på det resonemanget, saker kommer i en viss ordning eller hur?
Har inte existerat något matriarkat eller förtryck mot män från kvinnor för män att "revoltera" mot.
Ingen bibel där ex. antal tanter suttit och plitat att: Mannen tige i församlingen/ kvinnan är mannens överhuvud/ Mannen är frestaren, världens ondska och bla bla...
Inga kvinnliga filosofer/ vetenskapskvinnor som lagt pannan i djupa veck och deklarerat att mannen är en ofullständig kvinna, ett barn!, kan inte tänka, en "hysteriker" ( eller förlåt "testiteriker") förgiftad av ångorna från sin pung.

Inget förbud för just män att rösta, äga, ha egen ekonomi, få lov studera, bestämma över sitt eget underliv, liv och om, när och med vem han ska gifta sig med etc.

Right?
Vad jag menade var att lika väl som du på Flashback kan hitta de mest rabiata antifeminister, som under Flashbacks regler dessutom kan uttrycka sig osedvanligt grovt, kan du också annorstädes hitta extrema feminister där det har slagit över från jämställdhet till sexism. Lika väl som du har en lista över historiska oförrätter mot kvinnor ovan kunde jag ha läst litet innantill i (F!):s partiprogram.

Att slå varandra i huvudet med galenskaper från var sitt håll känns dock inte konstruktivt. Min poäng var bara att lika väl som "Feminism finns för att vissa män ser på och behandlar kvinnor som skit" så kan man skapa antifeminister genom de sexistiska övertrampen åt andra hållet. Vi har nog alltid lättare att se det som riktar sig mot den grupp vi själva identifierar oss med.
2017-04-08, 12:37
Medlem
Citat:
Fattar du ens hur blåst detta framstår som?

Du är forumets mest efterblivna postare.

Läs på om Dunning-Kruger-effekten.

Du är för dum för att förstå att du är dum i huvudet.
2017-04-08, 12:42
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Så länge du finns, så finns det något att kämpa emot.
"För de allra flesta av oss är faktiskt inte just vita, heterosexuella, medelålders män utan människor", sa vår vice statsminister och partiledare för partiet du röstar på.

Snacka om vidrigt.

Kämpa på du, fascist.
2017-04-08, 12:55
Medlem
Citat:
Vad jag menade var att lika väl som du på Flashback kan hitta de mest rabiata antifeminister, som under Flashbacks regler dessutom kan uttrycka sig osedvanligt grovt, kan du också annorstädes hitta extrema feminister där det har slagit över från jämställdhet till sexism. Lika väl som du har en lista över historiska oförrätter mot kvinnor ovan kunde jag ha läst litet innantill i (F!):s partiprogram.

Att slå varandra i huvudet med galenskaper från var sitt håll känns dock inte konstruktivt. Min poäng var bara att lika väl som "Feminism finns för att vissa män ser på och behandlar kvinnor som skit" så kan man skapa antifeminister genom de sexistiska övertrampen åt andra hållet. Vi har nog alltid lättare att se det som riktar sig mot den grupp vi själva identifierar oss med.

Ja, men gör då detta, läs lite innantill i F!:s partiprogram och presentera för mig och övriga denna "sexism" du/ ni pratar om.

Fast har man "skapat" antifeminism i modern tid egentigen? Den har väl snarast bara levt vidare?
Samma åsikter som jag presenterade ovan, kring hur mentalt handikappde kivnnor är, hur "man" ska ha rätt ha åsikter om/ kontrollera kvinnors sexualitet etc. återfinner du ju, fast i modernare tappning konstant på detta forum.

Jag har suttit här i oändliga diskussioner med div "gentlemen" kring "runtknullande" kvinnor/ kvinnor som knullar svarta och bruna män! etc. etc.

Du har trådar som avhandlar hur värdelösa man antar att kvinnor ska vara på matematik/ rösta/ vara politiker/ vara poliser/ brandmän/ ha hobbies/ kunna diskutera med etc. i det oändliga.

Antifeminism i sin grundläggande form är kivnnohat/ kivnnoförakt rätt upp och ner.

Sen har du idag en ny plattform för samhällsdebatt som direkt går att översätta till "sociala medier"/ internet och som är ny. Den är som att ta skvallret runt div. fikabord upp till en offentlig nivå och den ser därför ut som den gör. Där haglar personpåhopp, idioti, folk som inte tänker före de öppnar käften detta mixat med vissa gruppers underförstådda språkbruk som återigen andra inte fattar etc.

Men detta kan du knappast anklaga just feminismen för, eller hur? Feminister är verkligen inte värre (utan förmodligen lite bättre) än andra ideologier och åsikter som strös ut på sociala medier.
2017-04-08, 13:05
Medlem
Citat:
Ja, men gör då detta, läs lite innantill i F!:s partiprogram och presentera för mig och övriga denna "sexism" du/ ni pratar om.

Fast har man "skapat" antifeminism i modern tid egentigen? Den har väl snarast bara levt vidare?
Samma åsikter som jag presenterade ovan, kring hur mentalt handikappde kivnnor är, hur "man" ska ha rätt ha åsikter om/ kontrollera kvinnors sexualitet etc. återfinner du ju, fast i modernare tappning konstant på detta forum.

Jag har suttit här i oändliga diskussioner med div "gentlemen" kring "runtknullande" kvinnor/ kvinnor som knullar svarta och bruna män! etc. etc.

Du har trådar som avhandlar hur värdelösa man antar att kvinnor ska vara på matematik/ rösta/ vara politiker/ vara poliser/ brandmän/ ha hobbies/ kunna diskutera med etc. i det oändliga.

Antifeminism i sin grundläggande form är kivnnohat/ kivnnoförakt rätt upp och ner.

Sen har du idag en ny plattform för samhällsdebatt som direkt går att översätta till "sociala medier"/ internet och som är ny. Den är som att ta skvallret runt div. fikabord upp till en offentlig nivå och den ser därför ut som den gör. Där haglar personpåhopp, idioti, folk som inte tänker före de öppnar käften detta mixat med vissa gruppers underförstådda språkbruk som återigen andra inte fattar etc.

Men detta kan du knappast anklaga just feminismen för, eller hur? Feminister är verkligen inte värre (utan förmodligen lite bättre) än andra ideologier och åsikter som strös ut på sociala medier.
Jag förnekar på intet sätt att det förekommer diverse kvinnohat. Det jag påpekar är att det också förekommer en hel del manshat, bland krafter som kallar sig feministiska. Mer seriösa feminister måste rimligtvis se detta som ett problem, att begreppet därmed solkas.

Försöker du påstå att du inte kan se att det finns två sidor av myntet?
2017-04-08, 13:20
Medlem
Citat:
Jag förnekar på intet sätt att det förekommer diverse kvinnohat. Det jag påpekar är att det också förekommer en hel del manshat, bland krafter som kallar sig feministiska. Mer seriösa feminister måste rimligtvis se detta som ett problem, att begreppet därmed solkas.

Försöker du påstå att du inte kan se att det finns två sidor av myntet?
Jorå jag kan fövisso se 2 sidor av myntet. Men jag klarar också se det enorma glappet mellan dessa två.

Kvinnohat = tusenårig tradition, inbyggt i vår kultur, i andras kulturer, i våra religioner, språk, politik, kulturarv och samhällssystem, utfall: hundra tusentals kvinnomord världen över pga deras kön, våld, sexuellt våld, stympningar, aktiv politisk och sexuellt förtyck och allmän misogyni ( ex. det du ser på detta forum).

manshat = asförbannde kvinnor i div. social och offentlig media

Uj uj uj... bäst vi fokuserar på manshatet eller hur? Känns ju mest angeläget.

Förbjud social media, privatpersoners möjlighet att höras för en allmänhet, och det synliga manshatet i form av ex. Zara Larsson twitter skulle direkt försvinna.
Senast redigerad av Merapi 2017-04-08 kl. 13:24.
2017-04-08, 13:38
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:

Right?
Saker kommer bara i en viss ordning i ideologier, kära vän.
Om sakernas ordning inte går att ifrågasätta borde man dra öronen åt sig.
Vill du inte veta en mans perspektiv, så kommer du ifrågasätta alla försök, oavsett hur de är formulerade att se världen som den är, och inte bara från det feministiska perspektivet.

Se exempelvis Karen Straughan, där hon säger varför hon inte är feminist här.

Du är en fri tänkande människa. Du kommer må bra av detta i längden. Kanske inte direkt, för du kommer ha fler frågor än svar, men se den då igen bara.

Säg till om du höll med mer än inte. Men se hela först.
2017-04-08, 13:40
Medlem
Citat:
Jorå jag kan fövisso se 2 sidor av myntet. Men jag klarar också se det enorma glappet mellan dessa två.

Kvinnohat = tusenårig tradition, inbyggt i vår kultur, i andras kulturer, i våra religioner, språk, politik, kulturarv och samhällssystem, utfall: hundra tusentals kvinnomord världen över pga deras kön, våld, sexuellt våld, stympningar, aktiv politisk och sexuellt förtyck och allmän misogyni ( ex. det du ser på detta forum).

manshat = asförbannde kvinnor i div. social och offentlig media

Uj uj uj... bäst vi fokuserar på manshatet eller hur? Känns ju mest angeläget.

Förbjud social media, privatpersoners möjlighet att höras för en allmänhet, och det synliga manshatet i form av ex. Zara Larsson twitter skulle direkt försvinna.
Vad som hände för tusen, eller ens 100, år sedan kan vi inte göra något åt. Det vi kan påverka är dagens situation. Notera gärna att jag inte sade något om att vi skulle fokusera på manshatet - tvärtom försöker jag påpeka att båda sidor gör sig skyldiga till övertramp.

Jag vore tacksam om du undvek att få mig att ångra mitt ursprungliga inlägg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in