2017-04-07, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Du får det att låta som att det bara finns två alternativ. Att polarisera ett problem eller lösningen på ett problem, får ju enbart effekten att man slutar leta efter den bästa lösningen. Is-terror har inte syftet att inskränka friheten i samhället.
I den utsträckning terror har något "syfte" alls, så är det enbart att tvinga staten att förtrycka de egna medborgarna. Något annat åstadkommer man nämligen inte. Någonsin. Det spelar ingen roll vilka siffror man tar till, terror kommer alltid vara mindre farligt än att kliva ur sängen på morgonen, och gör man jämförelsen med att färdas i trafiken...

Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Jag vet inte vad du tror finns för vinst i att dra på gärningsmannen en offerkofta.
Här tror jag att du är förblindad av ditt eget hat. Läs mitt inlägg igen. Jag skriver "hämnd". Inte rättfärdigt vedergällande, inte att man är ett oskyldigt offer för omständigheter, ingenting förmildrande. Det handlar däremot om den egna utgångspunkten, motiveringen för varför man gör något. Och det är i mina ögon betydligt mer troligt att man vill hämnas för någon oförrätt, inbillad eller verklig, än att man är en av kalifatets krigare på heligt uppdrag.

Resten av ditt inlägg har föga med mitt att göra, men jag kan säga så här mycket. Vi har religionsfrihet i Sverige, och det tycker jag vi ska fortsätta med. Det innebär också att ingen annan kan vara ansvarig för vad grannen har för konstiga övertygelser. Låt inte din islam-fobi förblinda dig för allt vansinne den svenska kyrkan gärna håller på med. Personligen är jag av åsikten att alla kyrkor borde raseras, utom möjligen ett extremt fåtal som kan bevaras som kulturhistoriska byggnadsverk, men inte längre ska fylla någon religiös funktion. Det kommer naturligtvis inte heller hända, svenska kyrkan är en av Sveriges rikaste, och mest inflytelserika mark och fastighetsägare. Men en människas tro borde vara mellan denna människan, och det den tro på endast. Men om alla kyrkor rivs, så har vi inget problem med varken kyrkans, livetsords, eller moskens dörrknackare. Kyrka som kyrka.
Citera
2017-04-07, 21:25
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Hoppsan, så det är inte religiösa fanatiker som ställer till det som fan?
Islamiska Staten är väl Nationalister om några?
Sedan så brukar sådana där jävla jönsar försöka stärka sig med att bröa om Kungen, Gud och Nationen men det förändrar ju inte ett dugg. Dom är och förblir omogna Nationalister och dom har faktiskt skitat ner fanan med sitt ynkliga beteende.
Citera
2017-04-07, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Risig
Förmodligen ingenting. Mer bidrag till invandrarna kanske, mer gulligull. På tv4 pratar man redan om att vi inte ska reagera alls, bara fortsätta som vanligt. Dom har inte ens hunnit torka bort blodet än.

Man ska göra precis tvärtemot vad tv4 vill!!

Fortsätta som vanligt.......???

Och det har funkat bra i London, Paris osv....?

Nej tvärtom!!!!

Härmed uppmanar jag alla att BOJKOTTA allt innanför tullarna!

Åk inte in till stan, handla inte i stan, gå inte på krogen, cafeér, restauranger....
Besök inga museér eller biografer,. Låt teatersalongerna gapa tomma.

Gör storstäderna så tomma att politikerna blir nerringna och nersprungna av ilskna näringsidkare.

Money talks.

Gör livet så obekvämt som möjligt för de som är skyldiga för detta och för potentiella förövare.

Livet i Sverige ska inte bli sig likt längre.

Man har pissat på vår godhet en gång för mycket nu. DET ÄR NOG NU!!!!!
Senast redigerad av karanan 2017-04-07 kl. 21:40.
Citera
2017-04-07, 21:41
Medlem
CaptainNemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungensGrabbar
Troligtvis så får man folk att inse att problemet är att vi inte importerar tillräckligt många pensionsräddare som kommer från fredens, och godhetens religion.

Jag förutser att Alice Bha ställer upp på en intervju i en vacker duett med Kawesa eller Lövén, i tex SVT, där man förespråkar kärlek, värdegrundsarbete och rättigheter.

Jag kan givetvis ha fel, men detta är för mig det mest troliga.
Att regeringspartierna kommer att propagera för mer kramar och mer acceptans av invandringen är självklart. Dock kommer detta att bli den sista spiken i Sossarnas kista, de kommer inte att få majoritet någon gång igen. Fi aka Feministerna lär inte komma in i riksdagen med sitt krav på fri invandring. Det finns en reservation dock och den är ifall Dan Eliasson blandar sig i Polisens utredning och vinklar det till att det är en enskild galning.
Citera
2017-04-07, 21:45
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HitlersAnus
J
Jag kollade lite på SVTs liverapportering (jag skäms) och något jag slogs av var hur alla var fullständigt överens om att vi ska acceptera detta och fortsätta som vanligt. Plötsligt har terrorattacker blivit som bilolyckor i Europa. Något som är tragiskt, men något man får acceptera. Enligt mig helt jävla sjukt.

Visst kan man tycka det är sjukt (och det är sjukt) men i grund och botten handlar det om ideologi - och ideologin övertriumfar antalet dödsoffer. Vänsterliberalismen (höger/vänster) har genom historien sammantaget skördat mer offer än någon annan ideologi i världshistorien, men inget av detta har fått dom att "vakna upp", funderat vad de sysslat med, ställt in sig i en folkdomstol och tagit sina välförtjänta straff. Ett terrorbrott i Stockholm lär inte stoppa dem denna gången heller.

Reaktionerna på det här, och den utvecklingen vi ser, är typiska för en materialistisk ideologi som mäter tillvaron ovetenskapligt. Eftersom alla är lika skall alla också ha det lika uselt. Misär är det nya "svarta" när vi en gång levde som kungar i världens bästa land.

Så fortsätter deras brott mot mänskligheten.

Citat:
Utöver det finns ju mängder av andra åtgärder man kan införa. Exempelvis att inte låta personer med giltiga pass stanna en enda sekund till i Sverige och att ge långa fängelsestraff till de som hjälper dem att uppehålla sig här. Att ta bort medborgarskapet på alla terrorister som åkt till Syrien etc.

Det finns mängder av saker som behöver ställas till rätta för att komma till bukt med problemen. Inget av dem kan vara några halvmesyrer. Det andas för mycket batikhäxa, kärring och "Facebookhjärta" över det mesta i Sverige idag. Vi behöver manligt och resolut utvisa alla som överhuvudtaget inte har några giltiga skäl att vara här, kraftigt inskärpta bidrag över hela linjen för att stimulera återutflyttning, givetvis omedelbar utvisning av brottslingar, anhörigutvisningar är självklara. De gamla européerna, som var mycket klokare än vi och levde i verkligheten, förstod att straffa över hela linjen eftersom risken med problem från anhöriga förelåg. Det finns goda skäl att implementera ett sådant tänkande igen då klanmentaliteten är djupt rotad bland allt kaos som invasionspolitiken bestått av.

Citat:
En sak till, det känns hemskt att skriva, men den här attacken var för liten. Om det dött fler kanske opinionen hade svängt mer. Men det är faktiskt ändå tveksamt. Vi lever trots allt i världens mest självhatande, feminina,
nedtryckta, pinsamma land.

Vi får se hur många offren blir. Som jag skrev i medier och journalistik verkar det som att lögnmedier arbetar för högtryck med att dämpa siffrorna medan det finns klara indicier på fler offer. Men givetvis har antalet offer (och graden av attacken) betydelse för hur reaktionen blir. Åtminstone inom den delen av folket som inte är frälst åt något håll.
Senast redigerad av NS_14 2017-04-07 kl. 21:48.
Citera
2017-04-07, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Man ska göra precis tvärtemot vad tv4 vill!!

Fortsätta som vanligt.......???

Och det har funkat bra i London, Paris osv....?

Nej tvärtom!!!!

Härmed uppmanar jag alla att BOJKOTTA allt innanför tullarna!

Åk inte in till stan, handla inte i stan, gå inte på krogen, cafeér, restauranger....
Besök inga museér eller biografer,. Låt teatersalongerna gapa tomma.

Gör storstäderna så tomma att politikerna blir nerringna och nersprungna av ilskna näringsidkare.

Money talks.

Gör livet så obekvämt som möjligt för de som är skyldiga för detta och för potentiella förövare.

Livet i Sverige ska inte bli sig likt längre.

Man har pissat på vår godhet en gång för mycket nu. DET ÄR NOG NU!!!!!

Jag är med dig.
Citera
2017-04-07, 21:47
Medlem
Tittar man på Tyskland och Frankrike har det oftast inte hänt någonting efter liknande terrordåd. I de få fall något händer är det regeringspartiet som ökar i opinionsundersökningarna. Samma sak kommer givetvis att ske i Sverige. Antingen sker ingenting eller så ökar socialdemokraterna och miljöpartiet. Landet har precis blivit utsatt för ett terrordåd och befolkningen svarar med att ge ett ännu starkare stöd till den politik som ligger bakom denna utveckling. Givetvis kommer detta att resultera i att det sker ännu fler terrordåd. Precis som i Frankrike och Tyskland.
Citera
2017-04-07, 21:48
Medlem
KungensGrabbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Svenskar är hjärndöda.

Ge det max två veckor så är det hela glömt. Fokus kommer ligga på "det ökande muslimhatet i samhället".

När en mor och hennes son blev brutalt knivmördade på IKEA av en asylsökande svartskalle tog det vad, ett par dagar innan allt var lugnt.
NB!
Du är skrämmande nära sanningen i ditt inlägg
Citera
2017-04-07, 21:50
Avstängd
BizarreReverends avatar
Jisses vad Statsministern låter övertygande,och hans Svengelska förträffligt bra😒

Detta illdåd kommer givetvis drabba dom närmast sörjande hårdast. 08 kommer nog lägga detta bakom sig efter att Sossar,Mp + andra Stolpskotten med Media tjatat hål i huvudet och bortförklarat GM/Organisationens dåd. Ute bland den vanliga befolkningen,kommer man att rynka på näsan ännu mer och inte glömma offren.
Citera
2017-04-07, 21:51
Moderator
OYs avatar
Känns tryggt att polisen har koll på vem som försöker lämna landet men har noll koll på vem som reser in.

Ett handlingsförlamat rättsväsende och en underdimensionerad poliskår kryddat med naiva politiker kommer att ge mycket negativa effekter på samhället.

Resurser går till terroristbekämpning, hur det påverkar vardagsskjutningarna och alla andra brott kan en femåring räkna ut.
Citera
2017-04-07, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brota
Tittar man på Tyskland och Frankrike har det oftast inte hänt någonting efter liknande terrordåd. I de få fall något händer är det regeringspartiet som ökar i opinionsundersökningarna. Samma sak kommer givetvis att ske i Sverige. Antingen sker ingenting eller så ökar socialdemokraterna och miljöpartiet. Landet har precis blivit utsatt för ett terrordåd och befolkningen svarar med att ge ett ännu starkare stöd till den politik som ligger bakom denna utveckling. Givetvis kommer detta att resultera i att det sker ännu fler terrordåd. Precis som i Frankrike och Tyskland.
Ja det har ju själva röstat på sjuklövern. Att de själva är ansvariga för situationen vill majoriteten inte erkänna för sig själva. Det skulle ju kännas allt för jobbigt. Så allt kommer rulla på som vanligt. Kanske.
Citera
2017-04-07, 21:55
Avstängd
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Känns tryggt att polisen har koll på vem som försöker lämna landet men har noll koll på vem som reser in.

Ett handlingsförlamat rättsväsende och en underdimensionerad poliskår kryddat med naiva politiker kommer att ge mycket negativa effekter på samhället.

Resurser går till terroristbekämpning, hur det påverkar vardagsskjutningarna och alla andra brott kan en femåring räkna ut.

Det är ju som sagt,ett spel för Galleriet när Politikerna säger sig ha gjort en "hjälteinsats". Inget kommer att förändras,om Svensken inte vaknar nu och tar ut näven ur fickan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in