Citat:
Ursprungligen postat av
billygibbons
Vilka möjliga scenarion och orsakssamband kan inträffa nu när USA attackerade al-Assad? Hur kan detta påverka bubblan i Sverige? Jag har väldigt dålig koll på nationalekonomi över huvud taget men jag antar att det finns en mängd olika händelser som kan rubba Sveriges ekonomi nu när bostadsmarknaden är så känslig. Stor oro i världsläget brukar alltid spegla av sig mot ekonomin. Vad tror ni?
Det är en väldigt klurig fråga eftersom det är svårt att vet vad som är spel för galleriet.
Syriska sidan verkar ha släppt gas på al qaida. Så USA svara med att bomba en flygplats kontrollerad av syriska regeringen. Vilket gör att Ryssarna protesterar högljutt.
Trump har behövt försvara sig intensivt mot anklagelser om att vara en rysk docka. Denna bombning mot ryssarnas allierade är väldigt bra för Trump ur den synvinkeln. Om Trump verkligen är en rysk docka så kan Putin mycket väl ha bombat al qaida för att ge Trump en möjlighet att verka kraftfull mot ryska intressen. Utan att för den delen egentligen skada Ryssland eftersom det är Syrien som blir bombad.
Detta är givetvis endast lösa spekulationer men belyser ändå hur lite vi egentligen vet om det politiska rävspelet.
Rent konkret så kommer jag sälja mina Ryssfonder när jag kommer hem.