Citat:
Ursprungligen postat av
clutchshooter
Jag har inte skrivit att det inte var Assad som attackerade, var får du det ifrån? Jag tror du missar poängen med mitt inlägg.
Vi vet att rebellerna har kemvapenanläggningar, så hur lätt är det inte för dom att attackera civila med kemvapen och sedan får regeringen skulden istället? Förstår du vad jag menar?
Vad är det som är så svårt att förstå? Läs nedan noga.
Först och främst var det sarin, som mest sannolikt, användes och inte enbart klorin. Rebellerna har inte tillgång till sarin. Om Turkiet bistått med det får väl Ryssland och Assadregimen belägga det, men de har nu inte påstått det heller (lol), varför teorin är idiotiskt och ogrundad.
Därutöver har regimen gått ut med att giftgasen är på grund av en attack
mot rebellernas kemvapenförråd. Detta innebär att rebellerna inte kunde ha valt tidpunkten att iscensätta något.
Det vore bättre om Assadregimen höll käften och inte sa något, men genom att påstå att man attackerade kemvapenanläggning blev det enklare att avvisa det.
Förresten, jag minns att Ryssland filmade IS-konvojer som åkte in till Turkiet. Vad stoppar de från att visa detsamma här?
Var attackerna i al-Latimniah också kemvapendepåar som bombades där över 70 skadades i en giftgasattack flera dagar innan attacken i Khan Sheikoun?