2017-11-09, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neukenindekeuken
https://www.youtube.com/watch?v=Isz58lUdAfM

Skulle gärna vilja veta vad dom säger i denna komedi, hela denhär filmen är fylld av abu-hajaar's(om någon kommer ihåg den guld filmen).
Snubben som skriker kommandon med as härlig röst och är helt vimsig är ju pricken över i också.
Väldigt bra och vackert slut på denna film, 9 av 10 getter i betyg skulle jag ge den

Haha förlåt men hahaha, det är alltid uppskattat med komedi mitt i all tragedi. Varför skriker Daesh-araberna som kärringar i klippet och vad säger dom?
Citera
2017-11-09, 11:57
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otukt
Lögn och rysk propaganda. Coalitionen har tagit död på fler isis enbart i Syrien än vad ryssarna gjort. Och då har coalitionen slaktat isis i irak med. Ryssarna har inget att vinna och vill nog bara få slut på det hela och sluta spendera pengar. De har aldrig kommit med vettiga ideer om uppgörelser i syrien konflikten. Putin är där enbart för att tuppa sig mot nato, USA och västliga fria demokratier.
Vi som har följt konflikten i Syrien via olika media och inte bara via västmedia har en helt annan uppfattning om Rysslands agerande i Syrien. När kriget började försökte Ryssland få tillstånd samtal och det gjorde man länge. När Assad anklagades för kem-attacken i Damaskus (som det senare har visat sig att Hillary medverkade i) och USA hotade med bomber, lyckades Ryssland medla fram en annan lösning. Syrien fick avveckla alla sina kemvapen.

Obama började ändå bomba och påstod att man angrep IS, vilket man gjorde i mycket liten utsträckning. Obama förstörde syrisk infrastruktur och har så gjort i flera år. IS oljehandel lät man fortgå.
När Ryssland började bomba i Syrien (var det 2015?) slog man också ut IS' oljehandel på ett litet kick.
Ryssland har också agerat väldigt skickligt i förhandlingar med USA, de tvingade till slut in USA i ett hörn eftersom de aldrig uppfyllde vad de lovat.

Ryssland har drivit en kampanj för vapenvila och massor av grupper har lagt ned sina vapen och ingår sedan dess i förhandlingarna i Astana. Mitt under kriget har över 1000 orter anslutit sig till vapenvilan, det har naturligtvis sparat många, många liv. Detta ser jag som en mycket hedervärd aktion från Ryssland och Syrien.
Ryssland har också sett till att många belägrade områden fått hjälpsändningar.
Ryssland har gett USA flygförbud över allt större områden i Syrien.

Anklagelser från Väst har Ryssland antingen själva utrett eller ställt krav på gemensamma utredningar. Och det har visat sig att så gott som alla anklagelser om krigsbrott, kemattacker mm har saknat grund. Media fortsätter helt skamlöst med sina anklagelser, trots att bevisen inte existerar.

Så jag tycker allt att Ryssland har agerat alldeles utmärkt i Syrien, de är skickliga förhandlare, de har värnat civila i största möjliga utsträckning. Syrien är på väg att vinna över Västs terrorister till stor del tack vare stödet från Ryssland.
Och detta kommer att betyda mycket för folken i Mellanöstern. USA:s inflytande kommer att minska rejält, det betyder mer fred, färre flyktingar.

Jag är glatt överraskad över Rysslands roll i Syrien, från mig blir det med beröm godkänt!
Senast redigerad av humanlife 2017-11-09 kl. 12:14.
Citera
2017-11-09, 12:57
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otukt
Lögn och rysk propaganda. Coalitionen har tagit död på fler isis enbart i Syrien än vad ryssarna gjort. Och då har coalitionen slaktat isis i irak med. Ryssarna har inget att vinna och vill nog bara få slut på det hela och sluta spendera pengar. De har aldrig kommit med vettiga ideer om uppgörelser i syrien konflikten. Putin är där enbart för att tuppa sig mot nato, USA och västliga fria demokratier.

USA bombade Daesh i 14 månader med riktigt dåligt resultat eftersom Daesh expanderade under den tiden.

Ryssland startar sin bombkampanj 14 månader efter USA, nu idag 2 år senare är "kalifatet" mer eller mindre utrotat. Jag behöver inte säga mer.
Senast redigerad av Chris1991 2017-11-09 kl. 13:00.
Citera
2017-11-09, 13:25
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chris1991
USA bombade Daesh i 14 månader med riktigt dåligt resultat eftersom Daesh expanderade under den tiden.

Ryssland startar sin bombkampanj 14 månader efter USA, nu idag 2 år senare är "kalifatet" mer eller mindre utrotat. Jag behöver inte säga mer.
Vem försöker du lura?

IS förlorade mark på viss håll och vann över mark på andra. Att påstå att IS expanderade under hela perioden då USA bombat IS är ju en väldigt dålig lögn.

http://www.businessinsider.com/how-much-territory-has-isis-lost-2016-10?r=US&IR=T&IR=T

Majoriteten av områden som IS förlorade var i områden där USA opererade och inte tack vare den ryska regimen. Faktum är att Ryssland kom in med fokus på rebellerna och satte IS som en låg prioritet. Detta framgår av var de ryska flygattackerna skedde.

Om någon har bidragit minst till IS:s förfall så är det den ryska och syriska regimen, som ju sket i IS tills Aleppo föll till regimen. Detta trots att världen betraktat IS som globalt det största hotet. Ganska ohederligt att då påstå IS expanderat under tiden när dina vänner i Kreml och Damaskus satt och skalade potatis i Aleppo och andra områden där IS fanns.
Citera
2017-11-09, 14:07
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neukenindekeuken
https://www.youtube.com/watch?v=Isz58lUdAfM

Skulle gärna vilja veta vad dom säger i denna komedi, hela denhär filmen är fylld av abu-hajaar's(om någon kommer ihåg den guld filmen).
Snubben som skriker kommandon med as härlig röst och är helt vimsig är ju pricken över i också.
Väldigt bra och vackert slut på denna film, 9 av 10 getter i betyg skulle jag ge den

Här finns en textad version (engelska) som gör det hela ännu vimsigare.
(FB) Filmer från oroligheterna i Syrien, Libyen, Bahrain, Egypten o.s.v /mod

Här är en variant av samma eldstrid fast sedd från kurd/Peshmerasidan.
(FB) Filmer från oroligheterna i Syrien, Libyen, Bahrain, Egypten o.s.v /mod
Citera
2017-11-09, 15:26
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Vem försöker du lura?

IS förlorade mark på viss håll och vann över mark på andra. Att påstå att IS expanderade under hela perioden då USA bombat IS är ju en väldigt dålig lögn.

http://www.businessinsider.com/how-much-territory-has-isis-lost-2016-10?r=US&IR=T&IR=T

Majoriteten av områden som IS förlorade var i områden där USA opererade och inte tack vare den ryska regimen. Faktum är att Ryssland kom in med fokus på rebellerna och satte IS som en låg prioritet. Detta framgår av var de ryska flygattackerna skedde.

Om någon har bidragit minst till IS:s förfall så är det den ryska och syriska regimen, som ju sket i IS tills Aleppo föll till regimen. Detta trots att världen betraktat IS som globalt det största hotet. Ganska ohederligt att då påstå IS expanderat under tiden när dina vänner i Kreml och Damaskus satt och skalade potatis i Aleppo och andra områden där IS fanns.

Vad yrar du om? När USA började bomba tog det fortfarande flera veckor innan kurderna lyckades pressa ut Daesh ur Ayn Al-Arab och flera månader innan man befriat dom omkringliggande byarna.

Samtidigt intog Daesh Palmyra och andra städer. Så det är ett faktum att Daesh expanderade under tiden USA bombade vare sig du vill tro på det eller inte.

Ryssland o andra sidan gav sig på Daeshs olja direkt, något USA hade glömt bort helt under 14 månader. Ryssarna slog också ut Daeshs vapen depåer och annan viktig militär infrastruktur. Bara det i sig gjorde Daesh mycket svagare, och som bieffekt blev det lättare för kurderna att avancera på sin front.
Citera
2017-11-09, 15:43
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Diplomati är just det, att kommunicera stater emellan. När representanter från SD bestämt understryker att Sverige inte är en del av det amerikanska systemet så för de ett diplomatiskt förhållningssätt. De ger garantier till syrierna om landets förhållningssätt i olika diplomatiska frågor, och detta skapar problem för regeringen som möjligtvis har en helt annan inställning.
En parallel kommunikationskanal skapas mellan Syriska och Svenska politiker som inte följer landets riktningslinjer utgivna av regeringen och deras representanter.
De har ju inget statligt bemyndigande, vilket alla inblandade är medvetna om. Därmed är det ej diplomati.
Citera
2017-11-09, 15:53
Medlem
Hogdals avatar
Det börjar bli dags att sammanfatta denna över 3000 sidor långa tråd. Al bukamal är färdigt och det som återstår av daesh är små spillror. Nästa steg är att ta hand om Östra Ghouta och mot gränsen till Israel innan trupperna samlas för den stora operationen mot Idlib.

Man kan konstatera att vinnarna är Ryssland och Assad, och att USA har uppträtt utan en ordentlig game-plan. USA har sprungit omkring som yra höns och satsat på fel häst. Man avslutar med att hjälpa kurderna vilka politiskt är i princip lika anti-amerikanska som Assadtrogna.

Övriga intressanta händelser som stundar är infångandet av Al Baghdadi, och en viss högprofilerad svensk som inte synts till på ett tag.

Kurderna har försökt skaffa sig en förhandlingsposition genom att ockupera stora ytor, varav betydliga inte befolkas av kurder. Oljefälten som man fångat är också i syfte att kunna förhandla med centralmakten. Av det tror jag inte det blir mycket. Efter Idlib står kurderna på tur, och utan amerikanskt understöd kommer man inte att stå pall. Det är inte omöjligt att ytterligare en ohelig allians, mellan Turkiet och Irak/Syrien, bildas om kurderna ställer krav på självstyre. Kurderna står mot en sådan självklart chanslösa.
Citera
2017-11-09, 15:53
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
De har ju inget statligt bemyndigande, vilket alla inblandade är medvetna om. Därmed är det ej diplomati.

Inte i dess renaste form nej, men det är ett diplomatiskt förhållningssätt.
Hade de åkt som Röda Korset, Näringslivet eller Palmes internationella center så hade saken varit annorlunda, här pratar vi om ett aktivt riksdagsparti.
Det är en gråzon helt klart, det kan jag hålla med om. Sakfrågan är dock vilken skada de gjort.
Citera
2017-11-09, 16:20
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Inte i dess renaste form nej, men det är ett diplomatiskt förhållningssätt.
Hade de åkt som Röda Korset, Näringslivet eller Palmes internationella center så hade saken varit annorlunda, här pratar vi om ett aktivt riksdagsparti.
Det är en gråzon helt klart, det kan jag hålla med om. Sakfrågan är dock vilken skada de gjort.
Riksdagsledamöter brukar åka runt och träffa folk, både statliga tjänstemän och parlamentsledamöter, utan att de beskylls för att bedriva egen diplomati. Varför snöar du in på det där?
Citera
2017-11-09, 16:44
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Ryssarna har tagit kål på mer IS terrorister än vad hela USA koalitionen har gjort. Ryssland är herren på täppan i denna konflikt, en maktfaktor att räkna med i framtiden. När den ryska björnen anfaller skiter alla på sig, inklusive amerikanen.

Tveklöst är det så, när Ryssland gav sig in kriget, efter förfrågan från Damascus vilket enligt Internationella lagar är hur är hur det ska gå till, så vände det. Brukar höra att "Ryssarna tog kol på fler ISIS terrorister på en vecka än USA & Allies gjort under alla år, ever" och de är nog fan inte helt omöjligt att det är sant.

Men givetvis ska SAA, Hezbollah och iran har all tänkbar kudos för hur de kämpade mot den mest sinnesjuka invasion av ett land jag tror den här planeten någonsin har skådat!

SouthFront Analysis: Two years of Russian Intervention in Syria
Citera
2017-11-09, 17:04
Medlem
Arbetarbroders avatar
Några synpunkter:
Citat:
och att USA har uppträtt utan en ordentlig game-plan. USA har sprungit omkring som yra höns och satsat på fel häst. Man avslutar med att hjälpa kurderna vilka politiskt är i princip lika anti-amerikanska som Assadtrogna.
Jag förstår vad du menar, och hur de upplevs så, men man ska komma ihåg vad som driver "Amerikanerna" - Oljeledningar i all ära men de är sekudärt vad de kan plundra, detta är ett krig om landområden enligt YinonPlan - de område som judarna tycker Gud har lovat dem.
Vänligen se: https://i.imgsafe.org/47/478be3f68b.jpeg

"Men USA är ju inte judar" ..de är dom inte, inte mer en 2% men man behöver inte vara jude för vara sionist.

Citat:
Övriga intressanta händelser som stundar är infångandet av Al Baghdadi, och en viss högprofilerad svensk som inte synts till på ett tag.
Baghadhi (Simon Elliot, som hans riktiga namn är, hans roll som Big Bad Baghadi körde han bara en (1) enda gång, i en tom Moské i Mosul som Daesh sprängde när ockupationen av staden föll)
Han dog sin sjunde död för inte så länge sen. Jag antog de skulle de pensionera honom. Speciellt när man ser hur de lanserar HAMZA bin Laden som nästa kommande Boogeyman.
Men har de kommit uppgifter att han lever den här gången också?

Citat:
Kurderna har försökt skaffa sig en förhandlingsposition genom att ockupera stora ytor, varav betydliga inte befolkas av kurder. Oljefälten som man fångat är också i syfte att kunna förhandla med centralmakten. Av det tror jag inte det blir mycket. Efter Idlib står kurderna på tur, och utan amerikanskt understöd kommer man inte att stå pall. Det är inte omöjligt att ytterligare en ohelig allians, mellan Turkiet och Irak/Syrien, bildas om kurderna ställer krav på självstyre. Kurderna står mot en sådan självklart chanslösa.
Kurder.. Jag visste inte mycket om den bara för en månad sedan. Men nu undrar jag va kurder egentligen är för pack? Strategic-Cultures artikel 16 oktober och försöket att ta över Iraqs oljefält och ett nytt krig var ett wakeup call.
Slutade ju gott trots allt: GeopoliticAlert.com/Kurdish Dream Meets Reality
Senast redigerad av Arbetarbroder 2017-11-09 kl. 17:08. Anledning: stavfel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in