2017-04-07, 02:02
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Du verkar ju vilja ha USA direkt involverade. Räcker det inte med de parter som redan är involverade eller vill du att det eskalerar och möjligtvis sprids och isf av vilken anledning? Religiös, att någon part är 'god/ond', eller annan?
Jag vill att Assad avsätts, vare sig det är med USA:s hjälp eller inte. Detta bygger på att jag tror att det tjänar väst på längre sikt geopolitiskt.
Citera
2017-04-07, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jag påstår inte att man kommer att lyckas vid en militär intervention.

Men situationen bland annat i Europa är så allvarlig pga flyktingströmmarna från Syrien att det inte går att blunda längre.

Någonting måste hända, situationen är ohållbar inte minst givet att hela Västeuropa mer eller mindre hålls gisslan av Turkiet i sammanhanget.

Mot ovanstående bakgrund skulle jag till och med förespråka ett svenskt deltagande i en koalition.
Tror du att flyktingströmmarna blir mindre om USA bombar bort Assad och islamisterna tar över?
Citera
2017-04-07, 02:10
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jag påstår inte att man kommer att lyckas vid en militär intervention.

Men situationen bland annat i Europa är så allvarlig pga flyktingströmmarna från Syrien att det inte går att blunda längre.

Någonting måste hända, situationen är ohållbar inte minst givet att hela Västeuropa mer eller mindre hålls gisslan av Turkiet i sammanhanget.

Mot ovanstående bakgrund skulle jag till och med förespråka ett svenskt deltagande i en koalition.
Sverige borde definitivt vara delaktigt i en koalition. Däremot kan det dock handla om ett ensidigt handlade av USA. Vi får vänta och se.
Citera
2017-04-07, 02:12
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Jag vill att Assad avsätts, vare sig det är med USA:s hjälp eller inte. Detta bygger på att jag tror att det tjänar väst på längre sikt geopolitiskt.
Ok, några följd frågor:

- Min oro då är av vem skall han efterträdas enligt dig?
- Hur vet vi att det kommer gynna någon geopolitiskt?
- Har USA/EUs insatser hittills tjänat väst geopolitiskt?
- Tror gör religiösa, är du religiös? (Jag är men försöker att undvika att blanda ihop det med rationellt tänkande om den värld vi lever i, vilket många verkar göra.)
- Och hur gynnas världen av att USA och Ryssland-Kina ställs mot varandra över ett ökenland som ingen vanlig människa ens besökt?
Senast redigerad av bludderbladder 2017-04-07 kl. 02:16.
Citera
2017-04-07, 02:13
Medlem
om ryssland ger efter är det lite udda eftersom de nyss utsatts för sionistisk terror. kanske de köper lite tid.

min gissning är att israhell försöker få buffertzon utan att lyckas. ryssland låter inte iran få bygga bas vid kusten nu. detta får blåsa över och allt återgår till hur det var innan falsk flaggen och golan tas om några veckor.

alla vet att detta är en falsk flagg. det är bara judarna som ljuger om det.
Citera
2017-04-07, 02:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baldarchin
det är sionisten trump och hans sionistgäng som skyddar israhell. Det är det hela detta handlar om. Vi ser nu att de vill ha en bufferzon och israhell vill inte ha en iransk bas vid kusten. sionisterna i vita huset är beredda att starta WW3 för detta verkar det som och ryssland kanske ger efter.

israhells militär är nu erkänt värdelös. de erkänner att de inte har en chans.

Ryssland och Turkiet har frimurare, om de var fria så skulle de inte ha sånt.
Citera
2017-04-07, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wieosgamers45
Ryssland och Turkiet har frimurare, om de var fria så skulle de inte ha sånt.

ej säker på att jag förstår vad du menar. men om du menar att ryssland ger efter eftersom sionisterna har inflytande där tror jag det är fel. det är mer troligt att ryssland vill ha slut på kriget och därför kan låta fittorna i israhell få vara lite bekväma. men iran kommer inte tillåta en buffertzon. iran har redan besegrat USA i irak en gång. men denna gång använder USA terrorister ist för soldater.

allt som sker nu handlar om att israhell är pissrädda för en attack. det är sionister i vita huset och de som vill ha krig med Assad är sionister allihopa. alla vet att detta är en falsk flagg. den som är för krig är sionist.
Citera
2017-04-07, 02:28
Medlem
okok1s avatar
Om det skulle leda till ett WW3 hur kommer det påverka oss?
Senast redigerad av okok1 2017-04-07 kl. 02:31.
Citera
2017-04-07, 02:29
Medlem
wwrs avatar
Citat:
det är sionisten trump och hans sionistgäng som skyddar israhell. Det är det hela detta handlar om. Vi ser nu att de vill ha en bufferzon och israhell vill inte ha en iransk bas vid kusten. sionisterna i vita huset är beredda att starta WW3 för detta verkar det som och ryssland kanske ger efter.

israhells militär är nu erkänt värdelös. de erkänner att de inte har en chans.

Trump sionist, Israels militär värdelös.
Hmmm. Jag håller nog inte riktigt med där.
Citera
2017-04-07, 02:36
Bannlyst
Citat:
ej säker på att jag förstår vad du menar. men om du menar att ryssland ger efter eftersom sionisterna har inflytande där tror jag det är fel. det är mer troligt att ryssland vill ha slut på kriget och därför kan låta fittorna i israhell få vara lite bekväma. men iran kommer inte tillåta en buffertzon. iran har redan besegrat USA i irak en gång. men denna gång använder USA terrorister ist för soldater.

allt som sker nu handlar om att israhell är pissrädda för en attack. det är sionister i vita huset och de som vill ha krig med Assad är sionister allihopa. alla vet att detta är en falsk flagg. den som är för krig är sionist.

Personligen tror jag inte att USA gör något, de kommer att stödja dessa sunni-rebeller. Sionisterna kapar samman ledningen i USA, får se vad som sker där innnan. Vi har vänster-sionister och höger-sionister. Israel är höger och de i USA är vänster. Men end goal är Zion.
Citera
2017-04-07, 02:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Om det skulle leda till ett WW3 hur kommer det påverka oss?

WW3 kommer aldrig, det vi har är krig mot mänskligheten som ingen verkar se.
Citera
2017-04-07, 02:53
Medlem
SoCos avatar
Sionisitiska etablissemanget iscensätter en falsk gasattack, Trump pressas att ta aktion mot Assadregeringens krigsbrott eftersom USA redan lovat att om det händer en till gasattack kommer det få vederböring.

Väljer Trump att gå in i Syrien sviker han sina väljare, backar han undan får han sig själv att se svag ut inför Ryssland. Israel drar självfallet nytta av det hela.

Det är svårt att dechiffrera vad som är sanning eller lögn men om man läser svenska nyhetskällor, som är extremt sionistiska, vill ha in USA i Syrien tyder det på att motsatsen är den rätta saken att göra.

https://wikileaks.org/clinton-emails/emailid/18328

https://web.archive.org/web/20130129213824/http://www.dailymail.co.uk/news/article-2270219/U-S-planned-launch-chemical-weapon-attack-Syria-blame-Assad.html (arkiverad Daily Mail källa som dem blev hotade över och tagits bort från deras officiella sida)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in