2017-04-07, 00:06
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag tror att bilder och video på "gasattacken" är förfalskade. Jag tror i alla fall att alla kan hålla med om att man kan prestera samma bilder genom att be några personer lägga sig ned, spola vatten på dem etc.

Men nu har man t.o.m. fått press på Trump mha dessa bilder. Medias makt är enorm.
Du menar att oberoende och agendaneutrala white helmets och andra al-qaidaaffilierade skulle få för sig att snickra ihop fejkade bevis? Det värsta jag hört.

https://www.youtube.com/watch?v=3HCFol7g-FU
Citera
2017-04-07, 00:06
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Är det verkligen regeringen som kommit med denna tes? Enligt Al masdar är det "army sources" som förslagit att gasen skulle ha kommit från bombningarna av vapenförråd. Från regeringshåll har man enbart uttalat att man inte använder kemiska vapen såvitt jag sett.

Jag kan ha fel, men vill gärna se en källa på det du hävdar.

Edit: Muallem ska ha sagt att målet för bombningarna ska ha varit Al nusras kemvapenfabriker, och slutsatser verkar ha dragits ur det. Dock nämner han också att kemvapen och/eller material för framställning av dylika importeras från Irak och Turkiet.
Utrikesministern gick ut med det idag.

http://syria.liveuamap.com/en/2017/6-april-almuallim-the-target-was-a-chemical-weapon-depot
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2017-04-07 kl. 00:08.
Citera
2017-04-07, 00:07
Medlem
Citat:
Jag tror att bilder och video på "gasattacken" är förfalskade. Jag tror i alla fall att alla kan hålla med om att man kan prestera samma bilder genom att be några personer lägga sig ned, spola vatten på dem etc.

Men nu har man t.o.m. fått press på Trump mha dessa bilder. Medias makt är enorm.

Det kan man inte heller utesluta men de sjuka individer som agerar bakom USA har nog inget emot att öka trovärdigheten genom att sprida lite gift på riktigt. Att de då är sjuka ser man inte minst på alla sjuka teorier de har om hur "Assad tänker".
Citera
2017-04-07, 00:08
Medlem
Mooskys avatar
Citat:

Ja, och läkare samt obduktionerna är påhittade va? Läkare utan gränser och all underrättelse samt Turkiet som vårdat dom här offren, och det är media US går på då dom väljer sitt krig. Hahhahahaha- hahahah. Ja, du sa någon Einsten?
Citera
2017-04-07, 00:10
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dervin
De vet att de inte har fällt några bomber med gas i och när de då försöker hitta en förklaring på hur det kunnat ske så har man framfört denna teori. Och visst kan det vara så men det troligaste är att terroristerna på marken helt enkelt har spridit det alldeles efter en bombattack.

De ryska och syriska talesmännen inser säkert också att det är så här det är men de vill inte sprida något som låter som konspirationsteorier och därför så hävdar de att de kanske av misstag har bombat ett förråd med kemvapen.
Har du stöd för ditt första stycke? Var det så att det är en teori från deras sida eller försöker du bara hitta på saker?
Citera
2017-04-07, 00:10
Medlem
bernad_laws avatar
McCain tells it like it is:

Citat:
"Frankly, I don't give a damn,” Sen. McCain said when asked how he expected Russia to react if the US were to bomb Syrian airfields.
https://twitter.com/LoopEmma/status/850097784816586752

Bra, Putin kommer rymma med svansen mellan benen så det är inget att bekymra sig för!
Citera
2017-04-07, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ja, och läkare samt obduktionerna är påhittade va? Läkare utan gränser och all underrättelse samt Turkiet som vårdat dom här offren, och det är media US går på då dom väljer sitt krig. Hahhahahaha- hahahah. Ja, du sa någon Einsten?

Ja, för att turkiska läkare som Erdogan själv har handplockat efter alla jäkla utrensningar är ju trovärdiga

det är som när Hopes. hänvisar till Bilal Abdul Kareem

Ge dig. Ge bara upp.

Citera
2017-04-07, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky

Som sagt var så är man nog tillräckligt sjuka för att faktiskt sprida giftet bland barn just för att uppnå precis de politiska fördelar man nu har uppnått.
Citera
2017-04-07, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law

Bra, Putin kommer rymma med svansen mellan benen så det är inget att bekymra sig för!

Precis som i Ukraina va..?

Raka av skägget och kom in i matchen nu va
Citera
2017-04-07, 00:15
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Israel har tidigare bombat vapenkonvojer till Hezbollah. Det har funnits en s.k. överenskommelse mellan Ryssland och Israel. En israelisk intervention förutsätter att USA slår mot Assad. Det är vad jag tror.
Tack!
Hmm denna konflikt är infekterad och nu verkar det som nu Donald supportrarna ska försöka reparera även denna tråd. Jag drar mig ur men kanske återkommer med fler dumma frågor och hoppas på bra svar, Tack alla! Jag ska försöka läsa på ämnet mera!
Citera
2017-04-07, 00:16
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law

Lol, jag drog nästan en suck av lättnad

Har McCain någonsin haft rätt i sina spådomar?
Citera
2017-04-07, 00:18
Medlem
Det finns ingen anledning för den syriska regimen att använda stridsgas mot rebellerna. Vad vi bevittnar är en false-flag för att eskalera kriget och försvara Saudiska/Israeliska intressen samt att möjliggöra för en framtida pipeline från Qatar in till Europa. Helt sanslöst att det finns folk som tror att Assad ligger bakom gasbombningarna.

Ron Paul talar klarspråk:

http://www.zerohedge.com/news/2017-04-06/ron-paul-zero-chance-assad-behind-chemical-weapons-attack-syria-likely-false-flag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in