Citat:
Varför skulle SS vara rökt vad det gäller musikkarriär? Förstår inte det resonemanget alls.
Han är en duktig musiker, bra mycket bättre än gemene instrumentägare i Sverige.
Han har efter Ghost en scen/turnévana som få besitter.
Lär vara ett och annat band som vill ha honom som producent eller få skivan mixad/mastrad.
Sist men inte minst, han har fått stor uppmärksamhet iom Ghost samt även en och annan kontakt i branschen.
Han är en duktig musiker, bra mycket bättre än gemene instrumentägare i Sverige.
Han har efter Ghost en scen/turnévana som få besitter.
Lär vara ett och annat band som vill ha honom som producent eller få skivan mixad/mastrad.
Sist men inte minst, han har fått stor uppmärksamhet iom Ghost samt även en och annan kontakt i branschen.
Var lite otydligt uttryckt av mig. Och jag håller med om vad du skriver här, det är så att SS är en duktig musiker (i Ghost har jag märkt det själv och samtidigt fått det bekräftat från källor). Poängen jag försökte etablera var att det allt mer och mer liknar en smutskastningskampanj mot både TF och Ghost. Sätter vi ihop stämningsansökans text, det öppna brevet och "bandet" Priest så ser det riktigt illa ut, enligt min mening. Stämningsansökan i sig kan jag inte se nåt fel med, den är ett sätt att pröva sakernas tillstånd inför domstol (om den nu är ärlig). Men resten. Det kommer inte att passera obemärkt i musiksverige, åtminstone delvis så kommer det att slå tillbaka hårt mot upphovspersonen. Hur ska SS kunna ingå i ett nytt seriöst band? Hur ska man lita på en person som fläker ut hela Ghost på ett bräde? Det var det jag menade. Sedan som sessionsmusiker och producent med mera är det nog inga problem.
Och någon förlikning är inte heller i sikte när man agerar på det sättet. Verkar misstänkt likt vara en kampanj. Jag kan iaf förstå att många tolkar det som en sådan. Personligen tycker jag att det är fult och, som någon tidigare skrev, utan fingertoppskänsla.

Jupp, jag är cynisk också.