2017-04-06, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sattyg
jo men den struntsumman borde väl nåt bolag kunna punga ut (per medlem? eller totalt?), och sen inkasserar de snabbt iaf via skivor och merch och dylikt.
Är ju 800 blås i värsta fall.. eller 200 laxar (50 per snubbe? haha, vad täcker det?)

Måste ju minst ha varit en knäpp på näsan på TF likväl som penga-faktorn.
Ja, oavsett vad så straffas han ryktesvägen men sitter samtidigt på guldkalven. Och hur det utmäts kanske vi får se i en stämning från TF sida? En s.k. lex Zlatan. Vem vet.

Svårt att säga pengamässigt, men förhoppningsvis blir båda parter "nöjda" och kan fortsätta med sitt.
Citera
2017-04-06, 22:32
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Les Binks
Om jag tolkar stämningen rätt är nyckeln termen "enkelt bolag". När någon slutar lämnar denne det enkla bolaget. De som är käranden är de som ingick i det enkla bolaget i december 2016 när diskussionerna mellan advokaterna nådde vägs ände.
Absolut, men kan det verkligen vara så "enkelt" och utan något skrivet? Då är det ju bara för TF att skrynkla ihop stämningen och neka, eller?
Citera
2017-04-06, 22:36
Medlem
Marmoths avatar
Hörni alla, en fråga....jag har inte följt utländsk media egentligen men blir allt detta lika stort utanför denna FB-grupp eller hur ser det ut?

TFs nya gäng finns ju i mängder nu på youtube och de recensioner jag har sett har varit OK.

Är det redan överspelat innan det blev mer liksom?
Citera
2017-04-06, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iCunt
Bra fråga. De yppar på 200tkr eller vad som anses skäligt så plus/minus någonstans därikring kanske? Tror summan är mer symbolisk, då den delat på fyra är relativt liten. De kanske är nöjda med att påvisa behandlingen och få ut siffrorna från bolagen.
200000:- är vad dom vill att Tf ska få böta om han vägrar ta fram sina bolags siffror och har inget med vad övriga medlemmar begär av Tf
Citera
2017-04-06, 22:44
Medlem
MissPrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Hörni alla, en fråga....jag har inte följt utländsk media egentligen men blir allt detta lika stort utanför denna FB-grupp eller hur ser det ut?

TFs nya gäng finns ju i mängder nu på youtube och de recensioner jag har sett har varit OK.

Är det redan överspelat innan det blev mer liksom?

The articles I have read say the same as the Coren, and cite it as a source of information.
But I also read that MP was one of the plaintiffs (and he is not) and that the lawsuit had been withdrawn (which is also not true). I think Google translate has been an enemy of these "journalists"
Citera
2017-04-06, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av omnesinterficere
200000:- är vad dom vill att Tf ska få böta om han vägrar ta fram sina bolags siffror och har inget med vad övriga medlemmar begär av Tf

Äntligen någon som begriper något.
Googla på "vite" om ni inte fattar.
De pengarna är bara böter.
Citera
2017-04-06, 22:50
Medlem
Marmoths avatar
Här är det svårt att se:

https://www.youtube.com/watch?v=8pIM-aV4kWQ

Men här finns väl en keyboard-gast med:

https://www.youtube.com/watch?v=B-HBqwFf8mk

Vem?
Citera
2017-04-06, 22:51
Medlem
Rebali179s avatar
Här är hela det öppna brev som medlemmarna i Ghost har skrivit.

Citera
Medlem
Jaernregns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monotheist
Nu har jag inte lusläst hela stämningstjosan, men visst är det så att Linton Rubino inte nämns som medlem? Inte så långt jag läst dårå...

Är inte "Linton Rubino" MP:s synonym? Så som "A Nameless Ghoul" är synonym för TF?
Citera
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakbanan
Äntligen någon som begriper något.
Googla på "vite" om ni inte fattar.
De pengarna är bara böter.
Så ja, tack!
Citera
2017-04-06, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Så, om jag vill ha en sansad ton utan påhopp så är jag "polis"? Hade väl, om så, kunna anmäla en del av era inlägg? Bättre?

Pete Blakk har en ÅSIKT som han får ha här inne men att angripa hans person är ju bara så ruskigt barnsligt och i mina ögon en väldigt tydlig indikation på att man saknar vettiga argument.

Jag ligger lite mitt i och har hela tiden sagt "vänta och se" tills fakta kommer och än så länge har vi EN sidan av saken så jag väntar lite till. Jag har vidare lite svårt att greppa varför ni blir så oerhört upprörda över allt detta? Låt oss för sakens skulle säga att TF är en elak och snål jäkel.......så vadå? Känner du dig drabbad så skicka stöd till SS och de andra och sluta lyssna på Ghost. Enkelt!

Ha det gott och snälla, kan vi gå vidare nu utan "polis" eller något mer om någon person? Kanske, med bra ton, hålla oss till ämnet?

//Konstapel Marmoth
Ingen som är upprörd. Pete hade en åsikt och fick svar och han garvade över det.

Du håller god ton och försöker vara diplomatisk, men känner att du ofta vill dra i handbromsen så fort något inte är faktabaserat gentemot TF. Säg att en person tycker att det lutar åt ett håll, klart den vet att det inte behöver stämma på molekylnivå, men likväl baseras känslan på detta och man väljer att posta. Du säger dig vara mitti och det är fine, men knäck pekpinnen en gång för alla.
Citera
2017-04-06, 22:54
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissPrim
The articles I have read say the same as the Coren, and cite it as a source of information.
But I also read that MP was one of the plaintiffs (and he is not) and that the lawsuit had been withdrawn (which is also not true). I think Google translate has been an enemy of these "journalists"
Undrar mer också vad fans runt om i världen känner, d v s bryr de sig lika mycket som "oss" om vem som finns under respektive mask?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in