Citat:
Ursprungligen postat av
Monotheist
Jag hoppas nästa platta blir svinbra! Däremot har jag tappat känslan för livebandet Ghost. Visst gastarna är livliga men t.ex solot på Year Zero har inte alls Persners känsla. Helt ok att han gör det till sitt eget men jag tycker inte det är lika bra. Hoppas allt blir väl till slut och att man (jag) kan acceptera att de gamla Linköpingskillarna är borta.
Ja, jag är själv väldigt, väldigt på för nästa album: totalt hyperintressant – trots att det ligger så långt fram i tiden, bara.
Scenspråket hos gitarristerna är naturligt nog inte detsamma. En del gillar "livligheten", andra inte. Större scen kräver dock större expression, antar jag (det här med Maiden är ingen lek, arenorna är gigantiska). Och de har blivit bättre även där, "livligheten" ser bättre ut. Men helt rätt: det viktiga är att det låter bra. Tycker inte heller gitarrerna (solon mm.) är riktigt lika bra – som jag skrivit tidigare. Alpha och Omega var bättre. Känslan, timing osv. Helt rätt som du skriver. Men det är en fantastisk show som helhet, ändå. Min önskan nu är att de håller fast vid befintlig trummis och basist, stenhårt.
Tror dock det blir svårt för många att acceptera att deras personliga favoriter är borta, går nog inte över i första taget. Det tar tid. Personligen är jag dock kvar, för mig handlar det om ett fantastiskt låtmaterial, själva konceptet Ghost och möjligheten till framtida framgångar.
Noterar även att Papa III- eran lider mot sitt slut. Bara några få konserter kvar. Sista gången att ta del av den bör vara Gröna Lund/Liseberg. Sedan blir det ny påve? Eller vad händer?
Jag lyssnar nu en del på Repugnant. Slås av hur bra det är. Förbisett av en större publik. Hoppas faktiskt att Ghost plockar upp en del musikaliskt härifrån och implementerar det på album #4.