2017-04-05, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Kan det vara Görslövs kyrka som syns i bakgrunden?
Kör man (via google maps) på Trelleborgsvägen ,kommer man fram till "111 Trelleborgsvägen" där det är ett fallfärdigt hus och en dunge, som jag fattat media bla (smålänningen) så har där tidigare varit någon form av skog där dom hittade kroppen kanske huset och dungen är borta nu?

En del skog på platsen har säkert huggits ned. Min gissning är att kroppen kommit dit innan man började schakta på platsen, och ev. då i den skog som tidigare fanns på platsen. Men det motsägs ju eventuellt av rykte i tråden. Om kroppen grävts ner exakt där den hittats vet man ju inte heller.

Byggstart torde varit någon gång under hösten okt/nov kanske senare.

https://staffanstorp.se/2016/09/28/byggstart-nordana-by/

"Inom kort påbörjar Älmby Entreprenad AB entreprenaden för anläggande av gator och VA-ledningar inom det nya bostadsområdet Nordanå by Duvemåla som exploateras av Trivselhus.

I entreprenaden ska lokalgator och gång-/cykelvägar anläggas, samt ledningsarbeten för vatten och avlopp utföras. Även dagvattendamm ska anläggas inom området."
Citera
2017-04-05, 20:19
Medlem
Evaristos avatar
Här är plankartan över nybyggnationen i området. http://kartweb.staffanstorp.se/Dokument/Detaljplaner/N/N_1.pdf
Citera
2017-04-05, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PekkaPojkka
Tackar!

Nysvenskar med andra ord?
Inte förvånande, men brukar dom pyssla så mycket med att gömma/stycka? Tycker mest dom pysslat med knall fall och löpa. Och då tänker jag inte på senaste tidens skjutningar...
Några som verkligen fått kroppar att "försvinna" är ju 1% klubbarna. nåja... ska bli intressant.

EDIT: Såg nu att namnet på MGM var svenskt, Hittade honom på facebook också.
Måste säga att det blev genast ännu mer intressant. Han ser inte alls ut som den typen, Och Svennebanan som har ihjäl två kända kriminella "Blattar". Inte sådär jätte vanligt... Låter som en tung doldis? Eller så bara saknar han spärrar?

Ja håller med. Och som någon annan spekulerat i, i de aktuella trådarna, kan han ha begått andra mord tidigare också? Han verkar ju "bra" på sin sak, att undanröja kriminella. Och om du tittar igenom hans vänkrets på FB kan du se att där verkar finnas en del 1%are med. Om jag ska vara ärlig tror jag inte han saknar spärrar helt och hållet, eftersom han verkar ha både barn/fru/hund även om de inte lever som en typisk svensk kärnfamilj får jag lite känslan av att han bara verkar ge sig på kriminella element och (såna som gett sig in i leken) inte helt vanliga, icke-kriminella oskyldiga personer. Men som sagt..Om vi vet att han låg bakom ett försvinnande 2011, då ska NH ha varit ca 46 år, vem är det som säger att han började med sina kidnappningar först då? Kan han ha legat bakom andra försvinnanden tidigare som man inte känner till? Och jag håller med dig..Det gör det hela mer intressant, för det är inte varje dag man hör om en svensk som plockat bort 2 kriminella personer varav den ena tillhörande en känd kriminell kurd-släkt.

Jag tycker det är intressant att man har hittat NHs fingeravtryck i den blodiga bilen, på platser där det varit blod. Och att bilen hittas först efter två månader med den försvunnes tillhörigheter i. Lite som att NH medvetet velat att polisen skulle finna de sakerna för att leka med polisen. Annars tror jag inte han skulle vara så dum att han medvetet lät bli att undanröja bevisen också genom att t.ex. sätta bilen i brand. Jag tror han ville att sakerna skulle hittas. Förövrigt tror jag inte han har varit ensam, i något av brotten har han nog fått hjälp. Ska bli intressant att se om han blir fälld för grov misshandel och människorov.
Citera
2017-04-06, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LineroKillen046
Ja håller med. Och som någon annan spekulerat i, i de aktuella trådarna, kan han ha begått andra mord tidigare också? Han verkar ju "bra" på sin sak, att undanröja kriminella. Och om du tittar igenom hans vänkrets på FB kan du se att där verkar finnas en del 1%are med. Om jag ska vara ärlig tror jag inte han saknar spärrar helt och hållet, eftersom han verkar ha både barn/fru/hund även om de inte lever som en typisk svensk kärnfamilj får jag lite känslan av att han bara verkar ge sig på kriminella element och (såna som gett sig in i leken) inte helt vanliga, icke-kriminella oskyldiga personer. Men som sagt..Om vi vet att han låg bakom ett försvinnande 2011, då ska NH ha varit ca 46 år, vem är det som säger att han började med sina kidnappningar först då? Kan han ha legat bakom andra försvinnanden tidigare som man inte känner till? Och jag håller med dig..Det gör det hela mer intressant, för det är inte varje dag man hör om en svensk som plockat bort 2 kriminella personer varav den ena tillhörande en känd kriminell kurd-släkt.

Jag tycker det är intressant att man har hittat NHs fingeravtryck i den blodiga bilen, på platser där det varit blod. Och att bilen hittas först efter två månader med den försvunnes tillhörigheter i. Lite som att NH medvetet velat att polisen skulle finna de sakerna för att leka med polisen. Annars tror jag inte han skulle vara så dum att han medvetet lät bli att undanröja bevisen också genom att t.ex. sätta bilen i brand. Jag tror han ville att sakerna skulle hittas. Förövrigt tror jag inte han har varit ensam, i något av brotten har han nog fått hjälp. Ska bli intressant att se om han blir fälld för grov misshandel och människorov.
Han kanske är killen man ringer? Fast jag köper dock inte din teori om att medvetet lämna bevisning. Om han medvetet lämnat bevis så tror inte jag det är för en katt/råtta lek utan för att han helt enkelt själv varit medveten om att det inte skulle räcka i en rättegång.

Men ja, nog har den killen MYCKET mer i bagaget. (förutsatt att han är skyldig)
Behöver inte vara fler mord/försvinnande. Men andra grova brott. Min visst fan är oddsen stora för det. Om det försvunnit fler i hans kretsar så är ju oddsen större att han är inblandad än att han inte skulle vara det. Men helt klart en intressant typ och intressanta fall... Han faller lite ur mängden faktiskt. Svennebanan brukar mest gräva ner sina fruar, inte kriminella

När jag skriver "saknar spärrar" menar jag inte att han är helt sinneslös och gör saker utan att tänka. Men han verkar ju inte vara rädd, Enligt vad jag har förstått har ju dessa två BO varit kända kriminella, iaf en av dom. Och det har ju inte varit svårt att få honom som MGM, samt att han faktiskt gjort om det, i så fall.. (förutsatt att han är skyldig) Rätt kyligt.

Hittade inga 1% där... kanske hittade jag fel kille? Skickar PM till dig. Så kan vi fortsätta där.
Citera
2017-04-06, 13:02
Medlem
uppmarksamhetbehovs avatar
har det kollats upp hur gammalt liket är?
Citera
2017-04-07, 06:07
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uppmarksamhetbehov
Arbetet med att identifiera kroppen pågår fortfarande. https://polisen.se/Skane/Aktuellt/Handelser/Skane/2017-04-05-1338-Morddrap-Staffanstorp/
Citera
2017-04-07, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uppmarksamhetbehov
Någon skrev tidigare i tråden att en källa sagt att den var max 2-3 månader gammal.
Nu framkom det inte hur insatt denna "källa" var.
Finns ju en hel del som talar emot att den skulle vara det... Grävmaskinisten skulle ju se om någon grävt där nyligen. Sen är det ju Tjäle i marken den tiden, kanske inte så djup i skåne men ändå.
Om nu kroppen inte är förmultnad (kanske därför personen sagt så) så kan det ju vara så att den grävts ner på sensommaren/hösten och blivit nerfryst under vintern. Kanske... Bara spekulationer. Men för mig är det fel årstid att gräva ner en person i. Så jag köper inte riktigt att den skulle blivit nergrävd i januari/februari. I synnerhet inte om platsen var ogrävd innan... Fast det kanske framkommit i tråden.

Men en polispolare eller vad det nu kan vara är knappast kompetent nog att bedöma en kroppsdels ålder genom att se den på det viset full i jord och skit. Finns ju orsaker till att sådana bedömningar tar tid. Bortsett från CSI där dom bedömer det plus/minus någon timme genom att titta på den i 1 minut.
Citera
2017-04-07, 22:26
Medlem
Hamsterbolls avatar
Fick detta PM:

Hej

Jag kan inte posta i tråden.
Granarna skövlades bort för säkert 2 år sedan. Där kroppen hittades finns alltså inga granar kvar längre och har inte funnit på nåt år.
Som någon skrev i tråden så stämmer det att kroppen inte var hel. På plats fick jag reda på att huvudet saknades. Kroppen har inte legat där så länge

Mvh
S
Citera
2017-04-08, 19:15
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Fick detta PM:

Hej

Jag kan inte posta i tråden.
Granarna skövlades bort för säkert 2 år sedan. Där kroppen hittades finns alltså inga granar kvar längre och har inte funnit på nåt år.
Som någon skrev i tråden så stämmer det att kroppen inte var hel. På plats fick jag reda på att huvudet saknades. Kroppen har inte legat där så länge

Mvh
S

Det var jag som skrev häromdagen angående att det var bara en torso man hittat och att den inte legat där mer än 2-3 mån.. Min källa är en mkt pålitlig person vars syskon är polis. Hur denna polis vet detta vet inte jag, antaligen varit på plats när den hittades?
Citera
2017-04-10, 10:00
Medlem
M h t att det är Skåne och den stora flyktingvågen som pågått kan det ju faktiskt röra sig om en person som är okänd för myndigheterna och inte anmäld saknad. Det har väl förekommit tidigare, illegala migranter som dött och vars identitet man inte kunnat fastställa öht?

Men det får vi väl se. Ovanstående kan ju vara anledningen till att det ev inte passar med nåt känt försvinnande.

Sen är jag lite konfys över valet av plats. Trelleborgsvägen som går förbi är ju inte helt otrafikerad och fältet ifråga ligger ju fullt synligt från en handfull befintliga hus. SKåne är tätbefolkat, men nog borde man kunna hitta ett bättre ställe att gömma liket? Upptäcktsrisken känns uppenbar.
Citera
2017-04-10, 15:39
Moderator
pudelluss avatar
Det var alltså någonstans på fältet mellan de två skyltarna Skanska som upptäckten gjordes?
https://goo.gl/maps/qL3D9ZB67hE2 streetview från ungefär mittemellan skyltarna

https://goo.gl/KsD16v karta, vita "triangeln" söder om järnvägskorsningen

Varför byggs det hus där ute?
Citera
2017-04-10, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Varför byggs det hus där ute?

För att det är en liten trevlig by och där finns plats till fler. Jag färdas ofta igenom och brukar tänka att här skulle man bo.

Det finns lite blå/vita polisband kvar i norra delen av området, kanske bortglömt, alla andra avspärrningsband är borta och poliserna vaktar inte heller längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in