2017-01-22, 10:23
Medlem
Såg ni senaste Det Okända tv4
Där sa Terry till husägaren att hennes astralresor bör avbrytas då det finns en risk att inte hitta tillbaka till kroppen.
Citera
2017-03-16, 20:38
Medlem
Har nyligen blivit intresserad av detta ämne. Men nu har jag hittat en text som känns väldigt obehaglig..

https://www.google.se/amp/s/studygro...rojection/amp/

Åsikter om det, någon?
Är astralvärlden enbart djävulens lekplats, eller är det både gott och ont?

Dessutom tror jag att jag i mina försök (tror inte att jag lyckats helt nån gång, verkar som att om man lyckas så vet man säkert) har råkat fått en efterhängsen demon med mig tillbaka. Hör "fuck you" vääääldigt ofta i huvudet utan annan förklarlig orsak... jag frågade i huvudet varför och "den" svarade att den var "tvungen" att börja sina meningar med frasen "fuck you". Heh.. känns som den vill dra mig dit för att ha sex med mig? Eller ja, den "sa" det...
Så drygt nu för jag känner vibrationer ofta och mycket på dagtid nu med, som att den drar starkt så nu vill jag nästan inte prova mer.
Kan man bli av med ev. demoner som är lite smådrygt klängiga?
För jag vill ju astralresa om det är till något ljust och vackert, men inte på bekostnad av min själ.. heh..

Obs jag började med detta på ren känsla så jag har inte läst egentligen något innan, bara fått förnimelser, lyssnat på en röst som sagt hur jag ska göra, blivit guidad typ, och sedan provat mig fram och när jag fastnat på något så är det därefter jag tagit reda på steg för steg hur jag tar mig vidare, så jag har inte "skrämt upp" mig själv innan på något sätt om man säger så.

Men nu är jag lite orolig att det redan från början var något "ont" som ville att jag skulle börja överhuvudtaget.. haha alltså vad vridet allt kanske låter, men alla åsikter, kommentarer, svar osv som jag kan få om detta är en stor hjälp!
Tills dess kommer jag jobba på att vara jordad iaf...
Citera
2017-03-19, 14:07
Medlem
Atlas.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOutlook
Har nyligen blivit intresserad av detta ämne. Men nu har jag hittat en text som känns väldigt obehaglig..

Åsikter om det, någon?

Dessutom tror jag att jag i mina försök (tror inte att jag lyckats helt nån gång, verkar som att om man lyckas så vet man säkert) har råkat fått en efterhängsen demon med mig tillbaka. Hör "fuck you" vääääldigt ofta i huvudet utan annan förklarlig orsak... jag frågade i huvudet varför och "den" svarade att den var "tvungen" att börja sina meningar med frasen "fuck you". Heh.. känns som den vill dra mig dit för att ha sex med mig? Eller ja, den "sa" det...
Så drygt nu för jag känner vibrationer ofta och mycket på dagtid nu med, som att den drar starkt så nu vill jag nästan inte prova mer.
För jag vill ju astralresa om det är till något ljust och vackert, men inte på bekostnad av min själ.. heh..

Obs jag började med detta på ren känsla så jag har inte läst egentligen något innan, bara fått förnimelser, lyssnat på en röst som sagt hur jag ska göra, blivit guidad typ, och sedan provat mig fram och när jag fastnat på något så är det därefter jag tagit reda på steg för steg hur jag tar mig vidare, så jag har inte "skrämt upp" mig själv innan på något sätt om man säger så.

Men nu är jag lite orolig att det redan från början var något "ont" som ville att jag skulle börja överhuvudtaget.. haha alltså vad vridet allt kanske låter, men alla åsikter, kommentarer, svar osv som jag kan få om detta är en stor hjälp!

Varför fortsätta med något som resulterar i denna sortens frågor?

Jag hade letat efter något kul som är mer "jordat".
Citera
2017-04-05, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Nej det bör du INTE. Du löper väldigt stor risk att få en attachment med dig, en ond ande/demon(kalla dem vad du vill) som följer med dig till den vakna världen och förstör för dig. Det är ungefär som att leka med anden i glaset, dom enda andarna du får kontakt med är demoner. Du kanske redan har en ond ande i ditt hem nu.

Har själv sett denna skuggfigur i en sömnparalys, ståendes vid min säng lutad över mig, och visst kände man ondska precis som i alla sömnparalyser. Har haft en del andra upplevelser för några år sen(i den vakna världen) som har med onda andar att göra.
Detta är också en del i varför jag själv tror att jag inte kan få till nån astral projection, jag tror jag har ett instinktivt skydd mot ondska. Jag är för lite reptil för att kunna connecta med deras låga dimension(den astrala).

Här är en som varnar för astral projection https://www.youtube.com/watch?v=04cPCPn7x0c

Sen har jag inte samma uppfattning som honom om hur man blir av med onda andar. Tror inte på spirit guides och liknande.

Only for the week, not for the true susceptible
Citera
2017-04-05, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOutlook

Åsikter om det, någon?

Var ensam, om du var det när du startade det.
Gör vad du normalt brukar för att behöva för att må bra. rek sup till ensam med några linor. upprepa följande för dig själv: mitt sinne jag bestämmer "it´s only in your mind but i control it". bestäm dig, säg högt rakt ut, jag förbjuder dig... !
Lyssna på något positivto annorlunda, helst med lurar, sedan Sov ut.
När du vaknar är det borta.
Däremot får du skylla dig själv då du en gång väckt skiten
för om du tillåter dig själv att tänka på det så ger du det en väg tillbaka. Up to you.
Citera
2017-04-05, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Jag behöver hjälp att veta vad jag upplevt. Har läst om paralyser, klardrömmar etc och antar att det är vad jag upplevt men är lite skakis och vakna precis till efter en nap. Måste få skriva av mig.

Förtext:
Har varit uppe tidigt idag och sovit lite inatt, kommit hem och och lagt mig för att vila en stund med min flickvän men har lite svårt att somna och är inte heller säker på att jag vill somna eftersom att klockan var lite efter 10 på morgonen då. Somnar... Resten är saker som hänt är alltså i drömmen/huvudet/kroppen:

I sovande tillstånd:
Till en början i drömmen är jag uppe sent på kvällen med min flickvän, vi ska kolla på någon film men kommer aldrig till skott riktigt och grejar lite i köket etc (känslan här var smått obehaglig eftersom någonstans i huvudet kändes det som att jag drömde eftersom allt var så surrealistiskt.. Vet inte hur man kan reflektera över det i drömmar egentligen). Det lyser in en vitt sken genom en av rutorna i vardagsrummet först. Med min bostadsgeografi vet jag att detta är helt och hållet omöjligt och blir smått skraj. Börjar kolla ut genom rutan för att leta reda på vart det kan komma ifrån (i drömmen här tror jag alltså uppenbarligen att jag är vaken trots lite drömska ingredienser). Allt ser ut som vanligt och obehaget växer. Kan inte slappna av.
Helt plötsligt står min flickvän väldigt lättklädd i hallen, då ser vi båda en sjukt äcklig men verklighetstrogen gubbe som glor på henne i andra sidan av hallen nära ytterdörren. Blir helt lamslagen först och främst för hennes exponering och sedan hans intrång. Kopplar detta till det vita ljuset i vardagsrummet och vet att jag reflekterar ytterligare en gång över om det är en dröm, men eftersom min flickvän också blev rädd så måste det ju vara verklighet tänkte jag.

Fort som fan beslutar jag mig för att ta fast äcklet (hans ansikte verkade dessutom bekant, är verkligen inte bekant i verkeligheten dock). Springer ut i full fart efter gubben! Han är långsam han jag "tänka". Men varför hinner jag inte ifatt honom? Springer och springer runt omringa i mitt område efter honom. Han klättrar upp på ett garagetak, såg jävligt skakigt ut. Ropar att jag kommer döda dig, jag kommer ta fast dig och slå ihjäl dig! Han vinglar till på taket och rullar ner på marken. YES tänkte jag.

Nu börjar det sjuka.. Inte för att vad jag skriver är så sjukt, men hela upplevelsen och känslan från vad som komma skall är helt obeskrivlig för en som inte känt så.

Jag liksom vaknar till i min säng och tänker "puuh! En mardröm. Ingen gubbfan här inte.". Ligger i sängen och drar mig lite, känner mig smått vaken men är på gränsen mellan att jag ska somna in, eller välja att gå upp. Ligger och blundar, öppnar ögonen, blundar, öppnar ögonen. Vrider mig lite och ser plötsligt något vitt finger/papper svavandet framför mina ögon. Är inte särskilt rädd här men kollar noga från min bekväma position. Spetsen av vad jag uppfattar som något svävande finger börjar "flagna" ut i luften och förtäras. I andra sekunden är detta dock borta och jag har en nästan 100%-ig obekväm känsla.. Det konstiga är att det där med "fingret" kommer jag ihåg tydligen men.. Någon ondskefullt var nu i stället i mitt sovrum. Detta kommer jag inte ihåg lika väl vad jag såg, något monster, minns en typ svans som dalade ut till slut genom sovrumsdörren. Det hade suttit nära mig antingen bakom mig på en hylla en om det var hyllan framför. Det var skitläskig. Har någon gång under fingrets och monsters lopp förstått att det rör sig om en sömnparalys vad jag tror. Men kunde till en början vrida och röra på mig. Men var helt plötsligt störtsäker på detta eftersom jag inte kunde förmå mig att stiga upp eller ens vrida på mig, med stor ansträngning kunde jag vrida huvudet en aning, en arm en aning (kändes det som iaf).
I vilket fall, jag "vet" att jag "måste" följa efter monstret.. Jag vet att jag borde se vart det tar vägen. Försöker ta mig ur sängen men kommer inte långt. Ingenstans faktiskt. Shit tänkte jag, men om jag tidigare hade obehagskänslor var jag nu lite upprymd eftersom jag läst om sömnparalys, klardrömmar etc. Försökte resa mig eller och domna in om vartannat för att utforska. Jag hade läst att man kan göra vad man vill om det är en klardröm så ville väldigt gärna utforska stadiet, men kunde verkligen inte komma ur sängen. Förstelnaden blev starkare och starkare. Vid två eller tre gången svävade kroppen upp ur sängen och det pirrade i hela kroppen. Låg som en halvmeter uppe i luften innan jag föll ner i madrassen igen. Det var sjukt häftigt! Kändes som det nästan lös sådana där vita "flagningar" som var ifrån fingret omkring mig när jag svävade. Gjorde detta som sagt två tre gånger och det blev vitt omkring mig varje gång.
Försökte väcka mig flickvän för att se om det är jag som rör mig eller om det är en dröm fortfarande. Nu satt jag som fastklistrad. Kunde pilla lite på ett finger men inte vrida huvudet ens en millimeter. Började få panik. Vet att hur jag vaknade upp var genom att jag kunde öppna munnen av allting. Jag kände hur mina läppar liksom till slut släppte från varann när jag la all energi på att öppna munnen. I samma sekund vaknar jag.

Känslan när jag vaknar var förvirrande men upprymd. Jag var/är groggy i huvudet och helt och hållet stel i ena armen och kroppen överlag. Nästan som jag sovit på armen en hel natt men vet att jag knappt kunnat lega på den.

Reflektioner:
Försökt komma på vad jag upplevt. Helt uppenbart en sömnparalys framåt slutet. Blir dock inte klok på det vita fingret och monstret. Det kändes inte äkta som en dröm kan göra, det kändes äkta som övermänskligt eller liknande. Har läst en hel del om detta innan men aldrig kunnat föreställa mig upplevelsen.
Att jag blev paralyserad kändes dock som att det växte fram mer och mer till jag inte kunde röra mig alls. Har en känsla av att jag sträckte mig över min flickvän och ropade "hjälp hjäälp" någon gång också och det innan jag blev fastklistrad. Jag skrek i blandning av panik och försäkran om att jag sov.

Upplevelsen med gubben i början var också skum. Men mer som en "dröm som utspelar sig i verkligheten" men kan inte sätta ord på det. Kände redan där att något med världen inte stämde och jag funderade som sagt där på om jag kanske sov. Vilket jag "inte" gjorde med mina dåvarande Sherlock-förmåga.
Konstigt att monster-delen känns så blurrig men är säker på att det fanns där efter det svävande fingret i vitt. Vet att det hade varit omkring mig, mest troligt bakom mig och sedan lämnat rummet. Min känsla mot fingret och monstret var med stör övertygelse som jag heller aldrig känt mot något. Vilket skrämmer mig .

Sorry för konstig text eller stavfel. Är stel i fingrarna och skakade faktiskt om händerna direkt efter att jag vakna. Skulle vilja höra andras tankar eller förklaringar för lite lugn i själen.
Tja grattis du har upplevt det första stadiet.
Du är unik för att du inser vad du har upplevt.
Nu är det upp till dig om du nöjer dig med att låta detta gå till dina memoarier,
eller om du försöker återuppleva något liknande eller något ännu högre.
Strongt av dig iaf att berätta om din "first time", underbart att bli så exhalterad.
Respect
Citera
2017-04-05, 23:17
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnedge
Tja grattis du har upplevt det första stadiet.
Du är unik för att du inser vad du har upplevt.
Nu är det upp till dig om du nöjer dig med att låta detta gå till dina memoarier,
eller om du försöker återuppleva något liknande eller något ännu högre.
Strongt av dig iaf att berätta om din "first time", underbart att bli så exhalterad.
Respect
Det är något jag tänker på väldigt ofta, tack förresten. Vid 2-3 tillfällen efter detta har jag vaknat mitt i natten och hört "brus" i öronen eller höga toner som jag förstått är ett förstadie samt att jag känt igen känslan i kroppen av halv förlamning. Även om jag är extremt extremt nyfiken på att utveckla/utforska detta mer så har tillfällena tagit mig med panik och jag har ganska desperat tänt lampor eller satt mig upp i sängen, tagit en promenad i lägenheten då detta hänt för att vakna till... Måste våga ta emot detta igen.

Monstret som jag beskrev det som var ett litet "troll" typ, hårig, kort och rund med en svans vet att den satt ovanför mitt huvud/på en hylla bakom mig och tittade på mig. Såg dock mest av den då den gled ut ur rummet usch.
Men de svävande vita "pixlarna" eller fingret som jag beskrev gav mig en otrolig lycka/lugn i kroppen var som helt limmad med blicken på de samtidigt som jag var fylld av välmående. I samma veva som den försvann reflekterade jag lite över tillståndet och de pirrade i kroppen tills ja bara slungades upp en bit i luften och flöt några sekunder innan ja föll ner i madrassen igen, känslan i kroppen i luften var som att de pirrade i varje cell. Obeskrivligt.

Undrar varför jag upplevde både det goda och de onda, eller vad det egentligen är jag händer med hjärnan? Är nyfiken men har tagit de som psykologiskt spratt tills jag själv upplevde det.. Kan säga att min syn på astrala resor och sömnparalyser förvandlats till en fascination om vad de egentligen innebär och vad som händer. Dokumentären The Nightmare var inte speciellt faktarik, tar gladeligen emot tips på dokumentärer eller serier med lite underlag. Eller bara egna erfarenheter!
Citera
2017-04-06, 07:08
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Det är något jag tänker på väldigt ofta, tack förresten. Vid 2-3 tillfällen efter detta har jag vaknat mitt i natten och hört "brus" i öronen eller höga toner som jag förstått är ett förstadie samt att jag känt igen känslan i kroppen av halv förlamning. Även om jag är extremt extremt nyfiken på att utveckla/utforska detta mer så har tillfällena tagit mig med panik och jag har ganska desperat tänt lampor eller satt mig upp i sängen, tagit en promenad i lägenheten då detta hänt för att vakna till... Måste våga ta emot detta igen.

Monstret som jag beskrev det som var ett litet "troll" typ, hårig, kort och rund med en svans vet att den satt ovanför mitt huvud/på en hylla bakom mig och tittade på mig. Såg dock mest av den då den gled ut ur rummet usch.
Men de svävande vita "pixlarna" eller fingret som jag beskrev gav mig en otrolig lycka/lugn i kroppen var som helt limmad med blicken på de samtidigt som jag var fylld av välmående. I samma veva som den försvann reflekterade jag lite över tillståndet och de pirrade i kroppen tills ja bara slungades upp en bit i luften och flöt några sekunder innan ja föll ner i madrassen igen, känslan i kroppen i luften var som att de pirrade i varje cell. Obeskrivligt.

Undrar varför jag upplevde både det goda och de onda, eller vad det egentligen är jag händer med hjärnan? Är nyfiken men har tagit de som psykologiskt spratt tills jag själv upplevde det.. Kan säga att min syn på astrala resor och sömnparalyser förvandlats till en fascination om vad de egentligen innebär och vad som händer. Dokumentären The Nightmare var inte speciellt faktarik, tar gladeligen emot tips på dokumentärer eller serier med lite underlag. Eller bara egna erfarenheter!
Det du beskriver, särskilt i första stycket, stämmer exakt med de upplevelser jag har haft av mina sömnparalyser.
Citera
2017-04-06, 08:19
Medlem
Azzzzs avatar
Min största dröm är att kunna på ett jämlikt och underbart sätt kunna ha interaktioner med högre dimensionella varelser, såsom utomjordingar och annat spännande som finns där ute i universum and beyond Hur Gör man?
Citera
2017-04-06, 08:26
Medlem
Azzzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Astralresor är inte för alla eftersom religionerna har förespråkat rädsla när det gäller en ond mansgud som heter gud,och som vill att du betalar pengar till svenska kyrkan genom kyrkskatten, om du inte ska bli slängd ner i helvetet av den onde mansguden..

ALLA som tror på skräckförespråkande gubbar kan inte astralresa eftersom dom har blockerat rotchakran genom att lyssna på skräckförespråkarna.

Rädsla blokerar rotchakran, sorg blockerar hjärtchakran och ljuger man för sig själv så blockerar man halschakran..

och idag är det tyvär inte många männskor som kan säga att om tagit bort känslor av rädsla, sorg och att man blindt tror på vilken lögn som helst..

Sorg, rädsla och lögner går hand i hand, och blockerar chakrapunkter i människor som inte förstår varför dom är medvetna och har fri vilja.

Så sant!
Citera
2017-04-06, 08:53
Medlem
Azzzzs avatar
http://www.wikihow.com/Perform-Astral-Projection
Citera
2017-04-19, 20:20
Medlem
Hej, har gått igenom astrala attacker i 2 år berättar detta för att alla som blivit attackerade kan dela med sig och för att jag bara vill förstöra för dem som gör attacker så att varenda person som finns kan ta åt sig av något. Bryr mig inte vad folk tror på eller om folk vill hata.

Jag har behövt gå igenom olika sorters upplevelser som alla varit astrala. Det har varit allt möjligt som har skapat röster, bilder och känslor, samt olika upplevelser av att man belönas av att gå igenom hela upplevelsen.
Kan säga att jag är frisk, har aldrig varit inblandad i något sådant tidigare, tar inga droger och har inga problem förutom att jag blev indragen i detta starkt för två år sen.

Efter att gått igenom alla astrala upplevelser jag kunde bli utsatt för så slutade det bara med att upplevelsen är att jag ska dö. Vad man alltid måste fråga sig när man sysslar med astrala saker är vad är det man får ut av det... får man någon egen kick eller lär du dig något, vad som det ofta kan vara är att det kan vara låtsas "belöningar" där man ska lära sig hur det astrala funkar eller något annat ologiskt som anspelar på ens egen lust, föreställningar eller fantasier....
Eftersom jag endast blivit attackerad och fått höra att jag ska dö, att min familj ska dödas, att det hackas på skallen med astral "spik""pinne" eller vad man nu vill kalla det kan jag försäkra er om att det finns människor som endast gör det för att hata andra människor.

Hur kan du bryta ned din astrala upplevelse om den är negativ:

Ljud:
Allt du hör måste du logiskt ta till dig, alltså vad är det som har bekräftats i livet av andra och vad är mystik eller övertro. Du måste alltid minnas vad som sagts innan och sedan bekrfäta om det du här överstämmer med vad som skedde tidigare, annars är det manipulation och inget du bör fortsätta med.
Viktigast av allt är, se alltid till att du har en anknytning till ditt verkliga liv och vad som hänt där, om inte börja leta efter ledtrådar och håll alltid verkligheten kvar i ditt liv vid saker som aldrig går att ändra oberoende av vad du hör eller vill tro på.

Ljud kan vara vilka konstiga ljud som helst, som allt från piip till mummel, hot skrammel vad som helst, så länge någon har kontakt med din astrala kropp kan du uppleva vad som helst. Använd sunt förnuft hela tiden och tro inte att det du hör är sant!

Bilder:

bilder är en grund för att manipulera fram reaktioner hos andra, de kan också uppfattas som mer pålitliga och verkligare än ljud, känslor och beröring. Bilder förstärker din upplevelse mer än något annat och det kan vara allt från tydliga ansikten till bara gråa otydliga bilder som säger att det händer något.
Viktigast av allt är att du själv ger bilden innehålll och tillåter den att skapas genom att du själv upplever bilden, på så sätt kan den som "skickar" den astrala bilden eller som vill manipulera dig låta dig själv skapa din egen bild. Det betyder att ditt mentala innehålll fylller formen som bilden ska vara och på så sätt skapar du bilden.
Ett annat scenario är att man kan skapa astrala-mentala former, mönster och dessa som ses genom att person x, som vill person y illa, (eller helt enkelt vill få person y att uppleva något) måste mentalisera något som sedan materialiseras astralt via att något ger "kraft" så att det astrala blir grövre från att endast varit fint, tunt och mentalt. Vad som man kan vara uppmärksam på är att för att överföra, eller skickar över, bestraffa eller vad man nu än vill så behöver sändaren skicka en bild till mottagaren även om den är så otydlig som möjlig, varför? för att sändaren måste materialisera sin egen attack genom att visualisera den först.

Finns mer att säga om bilder.....

Beröring:

Eftersom den astrala "synen", kall det världen eller nivån eller vad som helst går att ses med astral syn, vilket är former bestånde av punkter som skapar mönster, dessa punkter kan uppfattas som punkter på din fysiska kropp och det finns en koppling men det är aldrig detsamma. Hur som helst går det att röra din astrala kropp genom att röra, dra, sticka, reta etc etc men det är aldrig din fysiska kropp som ändra utan endast din astrala kropp. Det kan bli obehagligt och krävande om du hela tiden berörs astralt men det är då bra att veta att det finns ett gap, en nivåskillnad mellan fysiskt och astralt och att den fysiska alltid orsakar mer på den astrala en vice versa. Vad jag menar är att den fysiska är grövre än den astrala och vår primära upplevelsevärld eftersom vi har kroppar och är människor.
(Passa på att inte internalisera beröringarna som att din fysiska kropp kommer att påverkas, samma sak med det du hör eller känner)

Känslor:

Kanske den som gör att det uppelevs som verkligt, känslor går att känna från en person till en annan via den astrala kroppen och är egentligen det enklaste att inte bli påverkad av.
Exempel: hör du en "demonisk"röst som mummlar något ologiskt som inte och samtidigt får du över dig en känsla som inte alls du har problem med eftersom du redan har beararbetat, eller gått igenom mycket mer skrämmande saker tidigare i ditt liv så kan du se hur känslorna "kommer" över en. Det kan alltså vara en person som har "kontakt" med din astrala kropp och som känner känslorna samtidigt som du har den" demoniska" rösten eller vad som helst prata. Det betyder 1, en person känner känslorna mot dig ( eftersom dem inte är dina) 2, den som känner och pratar har kontakt och koordinera det, 3, det är samma person som pratar och känner.
Slutsatsen är hursomhelst att man måste skilja mellan sina egna känslor och andras känslor. Andras känslor kan inte döda dig, dina känslor kan inte döda dig, det är ditt eget huvud som gör problem för dig själv.

Skriver gärna mer om någon vill hjälpa till att bryta ned det astrala eller vill kommentera något, orkar inte hellre rätta texten eftersom jag vet att få ens tror på vad som skrivs, men som sagt jag pratar gärna vidare om det jag skrivit och andra saker jag inte skrivit ned här.

/a
Senast redigerad av adri 2017-04-19 kl. 20:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in