2017-04-05, 18:05
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Steve Bannon petad av Trump!

Obehagligaste nyheten hittills, under hela Trumperan.
Är det trubbel i paradiset...?
2017-04-05, 18:07
Medlem
Japhys avatar
Citat:

Puh, blev lite nervös ett tag. Bannon är inte längre med i National Security Council, men fortsätter som cheif strategist. Tydligen har han aldrig deltagit i nåt möte med NSC, så det är nog inte så jobbigt att han fått lämna.

Citat:
A White House official said that Bannon was placed on the committee in part to monitor Trump’s first national security adviser, Michael Flynn, and never attended a meeting. He’s no longer needed with McMaster in charge of the council, the official said.

https://www.bloomberg.com/politics/articles/2017-04-05/bannon-removed-from-national-security-council-role-in-shakeup?cmpid=socialflow-twitter-business&utm_content=business&utm_campaign=socialf low-organic&utm_source=twitter&utm_medium=social
2017-04-05, 18:09
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Puh, blev lite nervös ett tag. Bannon är inte längre med i National Security Council, men fortsätter som cheif strategist. Tydligen har han aldrig deltagit i nåt möte med NSC, så det är nog inte så jobbigt att han fått lämna.

https://www.bloomberg.com/politics/articles/2017-04-05/bannon-removed-from-national-security-council-role-in-shakeup?cmpid=socialflow-twitter-business&utm_content=business&utm_campaign=socialf low-organic&utm_source=twitter&utm_medium=social
Jag såg det sen också. Fick panik först, men det kanske inte behöver vara så illa.
2017-04-05, 18:10
Medlem
FlashyBears avatar
Varför fick Bannon "sparken" från NSC?

Bannon är min anti-media skyddsängel.
2017-04-05, 18:11
Medlem
zergrushs avatar
Heh
https://twitter.com/BraddJaffy/status/849648996339548161
Citat:
Bannon was put on NSC to keep watch on Mike Flynn, source tells @PeterAlexander; with Flynn out & McMaster in, he's no longer needed there
Så hur kommer den statskontrollerade median reagera på det här? Breitbart borde väl ha en åsikt?
2017-04-05, 18:11
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Jag såg det sen också. Fick panik först, men det kanske inte behöver vara så illa.

Det sägs också att hans uppdrag var att "to look over Gen. Flynn's shoulder", men jag vet inte om jag köper det..
2017-04-05, 18:16
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Varför fick Bannon "sparken" från NSC?

Bannon är min anti-media skyddsängel.
Varför ska han vara med där? Hans huvuduppgift är ju strategi. Nu slipper han vara måltavla som säkerhetsrisk på den positionen
2017-04-05, 18:19
Medlem
Som sagt det är H.R. McMaster som tar över efter Flynn och lägger in sitt folk.

Expressen:

Säkerhetsrådgivaren H.R. McMaster får i stället ansvaret för att sätta dagordningen inom nationella säkerhetsrådet och rådet för inrikes säkerhet.
2017-04-05, 18:22
Medlem
E.Merckxs avatar
Nikki Haley gick till hård attack mot Ryssland och Iran idag i FN:s säkerhetsråd. Hon är en stor tillgång för President Donald Trump:

WATCH: U.S. Ambassador to the U.N. @nikkihaley addresses Security Council on Syria attack.

https://twitter.com/FoxNews/status/849653097332957184
2017-04-05, 18:22
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Mike Cernovich 🇺🇸‏Verifierat konto

.@maggieNYT [b]We know who leaked everything to you illegally and have proof.

Nu är han igång igen.

Fan får tag på allt medan Trump behöver Fox news för information.

Intressant att det verkar så att NyTimes, WaPo, Bloomberg och andra hade tillgång till samma "läckor" som Cernovich under flera dagar. Undrar om de skulle gå ut med det om inte Cernovich publicerade...

Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Det roliga var att Ping Pong-fårskocken började med att "nu är det kört för Rice" och slutade med något generiskt babbel om företag och demokrati. Sanningen är den att det kommer bli omöjligt att sätta dit henne för något som helst och hela detta spår kommer bara skada Trumplägret ännu mer.
Vem bryr sig om henne? Målet var att ge Trump "rätt" i Obama-wiretapping påstående. Det har man lyckas med. Sort of..

Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Trump borde nog valt någon annan att skänka sin första check till. Det drivs ganska rejält med det på nätet att Trump skänker $78 333 efter att ha sänkt deras budget med 12%(ca $360 miljoner).

Menar du att Trump trollade dem? Eller menar du på fullast allvar att det var ett sammanträffande?
2017-04-05, 18:26
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Eftersom du gått ut SFI kanske du kan förklara vad denna mening innebär, för jag förstår inte alls:

Du sa att du inte förstod det sista han sa och det sista han sa var:
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Det lutar åt Donalds Första Lag! och den enda..

Men det han menade med att gå "nuke" är att gå nuclear och det är när man tvingar igenom saker genom att endast ha en majoritet i senaten.

Citat:
Jag har ännu inte hunnit sätta mig in i Trumps lag, men jag antar att de får samla information som de sedan får sälja. Det är ju trist, men samtidigt är det vad politiska majoriteten i USA vill ha, så det är bara att svälja förtretet och ta det goda med det onda.

Nja, det är att man förlängar försäljningen från att endast gälla PR till specifika företag till att vem som helst kan köpa information om användaren, allt från surfhistoriken till bankärenden och sociasecurity nummer och nej det är inte en majoritet som vill att internetleverantörerna ska sälja det utan ett godkänande av användaren utan det är en extrem minoritet på under 20% inom exakt alla läger (Republikan, Demokrat och Independent)

Citat:
Det goda är att de tre största internetleverantörerna gått ut med att de inte kommer sälja vidare info. Kan tänka mig att det är ett ganska bra argument för att välja nån av dem.

http://www.idg.se/2.1085/1.679624/internetleverantorer-inte-salja-sokhistorik

Absolut men det optimala vore väl trots allt att lägga en veto på en lag som uppenbarligen har skapats för att endast gynna företag och inte medborgarna eller hur?

Citat:
Dessutom ser jag oron som en storm i ett vattenglas. Facebook och Google samlar in allt du gör på nätet, liksom NSA om du besöker nån sida i USA. Microsofts samtliga program har bakdörrar som lätt kan användas till att samla info om allt du gör. Dina appar på din telefon samlar in nummer, foton och allt du har på din smart phone.

Finner det intressanta att du jämför NSA med Facebook och Google, statlig myndighet och Privatägt aktiebolag...Men hur som det är fortfarande en enorm skillnad om ett företag kan köpa in din surfhistorik endast för att kunna skapa anonser som passar dig och att sälja dina bankuppgifter eller anser du att de är samma sak?
2017-04-05, 18:27
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Kan du vänligen länka till detta?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in