Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
Eftersom du gått ut SFI kanske du kan förklara vad denna mening innebär, för jag förstår inte alls:
Du sa att du inte förstod det sista han sa och det sista han sa var:
Citat:
Ursprungligen postat av
0rganet
Det lutar åt Donalds Första Lag! och den enda..
Men det han menade med att gå "nuke" är att gå nuclear och det är när man tvingar igenom saker genom att endast ha en majoritet i senaten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
Jag har ännu inte hunnit sätta mig in i Trumps lag, men jag antar att de får samla information som de sedan får sälja. Det är ju trist, men samtidigt är det vad politiska majoriteten i USA vill ha, så det är bara att svälja förtretet och ta det goda med det onda.
Nja, det är att man förlängar försäljningen från att endast gälla PR till specifika företag till att vem som helst kan köpa information om användaren, allt från surfhistoriken till bankärenden och sociasecurity nummer och nej det är inte en majoritet som vill att internetleverantörerna ska sälja det utan ett godkänande av användaren utan det är en extrem minoritet på under 20% inom exakt alla läger (Republikan, Demokrat och Independent)
Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
Det goda är att de tre största internetleverantörerna gått ut med att de inte kommer sälja vidare info. Kan tänka mig att det är ett ganska bra argument för att välja nån av dem.
http://www.idg.se/2.1085/1.679624/internetleverantorer-inte-salja-sokhistorik
Absolut men det optimala vore väl trots allt att lägga en veto på en lag som uppenbarligen har skapats för att endast gynna företag och inte medborgarna eller hur?
Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
Dessutom ser jag oron som en storm i ett vattenglas. Facebook och Google samlar in allt du gör på nätet, liksom NSA om du besöker nån sida i USA. Microsofts samtliga program har bakdörrar som lätt kan användas till att samla info om allt du gör. Dina appar på din telefon samlar in nummer, foton och allt du har på din smart phone.
Finner det intressanta att du jämför NSA med Facebook och Google, statlig myndighet och Privatägt aktiebolag...Men hur som det är fortfarande en enorm skillnad om ett företag kan köpa in din surfhistorik endast för att kunna skapa anonser som passar dig och att sälja dina bankuppgifter eller anser du att de är samma sak?