2017-04-05, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
263,000 nya jobb i mars mot förväntade 185,000, och fler än i februari. President Donald Trump fortsätter att vinna.

"Companies added 263,000 jobs for the month, ADP and Moody's Analytics said. That was well above the 185,000 expected from economists surveyed by Reuters and also better than the 245,000 reported for February."

http://www.cnbc.com/2017/04/05/private-payrolls-grew-263k-in-march-vs--185k-est-:-adp.html

DOW steg som en raket efter jobben.

Jävlar vad ekonomin trummar på.
2017-04-05, 16:58
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Varför skulle President Donald Trump gå emot sitt eget parti och stödja demokraterna? Varför skulle han lyda Church Schumers uppmaning att lägga ett veto?

Varför skulle han inte placera folket före bolagen?

Men du har ju redan erkännt att du tror på tanken att krig är fred och tysnad är frihet så du ser inte något problem med att företagen får fler rättigheter än vad medborgarna har, snart börjar du väl förespråka ett totalförbud av vapen och mänskliga rättigheter.
Senast redigerad av Ondahamstern 2017-04-05 kl. 17:01.
2017-04-05, 17:38
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Ondahamstern skrev

Varför skulle han inte placera folket före bolagen?

Men du har ju redan erkännt att du tror på tanken att krig är fred och tysnad är frihet så du ser inte något problem med att företagen får fler rättigheter än vad medborgarna har, snart börjar du väl förespråka ett totalförbud av vapen och mänskliga rättigheter.

Du är lika sjuk i huvudet som vänsterslöddret på Huffpost. Du försöker lägga skulden på President Donald Trump för vad som helst. Varför brydde du dig inte när Hussein gav Google och Facebook tillgång till "sensetive" data?
2017-04-05, 17:39
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Om du inte kan läsa vad som står så rekommenderar jag att du söker till antingen komvux eller SFI för det han menar på är att Donald Trump har fått igenom en lag, en som är extremt hatad på det och det är 100% läsbart.

Det Trump nämligen skrev under på var en lag som tillåter internetleverantörer att få sälja all information om vad du gör på nätet, allt från ditt slösurfande till de exakta finansiella detaljerna som du gör när du betalar räkningar eller köper saker via nätet, den amerikanska rätten till individuell frihet från att få sin privata information såld till företag död.

http://www.huffingtonpost.com/entry/trump-online-privacy-poll_us_58e295e7e4b0f4a923b0d94a

När hans egna väljare förväntade sig att hans kulle lägga en veto på lagen för att den är så idiotisk så vet man att han har begått ett enormt misstag.
Eftersom du gått ut SFI kanske du kan förklara vad denna mening innebär, för jag förstår inte alls:
Citat:
Och de går mot att de måste nuke för att få igenom en domare?

Jag har ännu inte hunnit sätta mig in i Trumps lag, men jag antar att de får samla information som de sedan får sälja. Det är ju trist, men samtidigt är det vad politiska majoriteten i USA vill ha, så det är bara att svälja förtretet och ta det goda med det onda.

Det goda är att de tre största internetleverantörerna gått ut med att de inte kommer sälja vidare info. Kan tänka mig att det är ett ganska bra argument för att välja nån av dem.
Citat:
Frågan är nu hur internetleverantörerna kommer att agera? Kommer de börja sälja enskilda användares sökhistorik till tredje part? Svaret är nej, säger tre av de stora bolagen, Comcast, Verizon och AT&T. Detta rapporterar nyhetsbyrån Reuters.
http://www.idg.se/2.1085/1.679624/internetleverantorer-inte-salja-sokhistorik

Dessutom ser jag oron som en storm i ett vattenglas. Facebook och Google samlar in allt du gör på nätet, liksom NSA om du besöker nån sida i USA. Microsofts samtliga program har bakdörrar som lätt kan användas till att samla info om allt du gör. Dina appar på din telefon samlar in nummer, foton och allt du har på din smart phone.
2017-04-05, 17:41
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Så du menar att Trump måste hålla med partiet i alla lägen, även när lagförslaget är hatat av 80% av demokrater, republikaner och independent?

Du är väl medveten om att du är endast en nyttig idioit om du anser att denna lag som Obama la veto emot är något bra för folket då denna lag tillåter exakt vem som helst att köpa din information inklusive ditt wocialsecuritynumber?
Varför skippar du den här frågan? Var den för jobbig?

Citat:
Obamaförordningarna tillät bara Google och Facebook att använda "sensetive" data för riktad reklam. Varför skall Husseins kompisar på Google och Facebook ha något slags monopol på att använda den datan.
2017-04-05, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
DOW steg som en raket efter jobben.

Jävlar vad ekonomin trummar på.
Säker på att det inte är fake news då?
2017-04-05, 17:44
Medlem
Japhys avatar
Citat:
263,000 nya jobb i mars mot förväntade 185,000, och fler än i februari. President Donald Trump fortsätter att vinna.

"Companies added 263,000 jobs for the month, ADP and Moody's Analytics said. That was well above the 185,000 expected from economists surveyed by Reuters and also better than the 245,000 reported for February."

http://www.cnbc.com/2017/04/05/private-payrolls-grew-263k-in-march-vs--185k-est-:-adp.html
Ojojoj. Hur ska detta sluta? Enligt trådens trattskallar finns ju inga arbetslösa i USA.
2017-04-05, 17:48
Medlem
baggebo1s avatar
Steve Bannon petad av Trump!

Obehagligaste nyheten hittills, under hela Trumperan.
2017-04-05, 17:48
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Du är lika sjuk i huvudet som vänsterslöddret på Huffpost. Du försöker lägga skulden på President Donald Trump för vad som helst. Varför brydde du dig inte när Hussein gav Google och Facebook tillgång till "sensetive" data?
Så de har alltså rivit upp en lag som i princip gav Google och Facebook monopol på att samla in och sälja känslig info från sina användare. Det låter ju väldigt jobbigt...

Kan vi kanske vänta oss en ny lag inom kort som stryper möjligheten för samtliga internetaktörer att samla in och sälja info, eller blir det så att internetleverantörer själva får bestämma? Själv skulle jag välja någon av de levernatörer som inte samlar in och säljer info, men det är kanske för mycket begärt av trådens trattskallar att de ska fatta egna, självständiga beslut.

Notera humorn i att Ondahamstern inbillar sig, än en gång, att amerikanerna ska gå man ur huse för att protestera.
Själv tror jag att de väljer verizon eller annan av många leverantörer som INTE samlar in och säljer info.
2017-04-05, 17:54
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Kör du på med att du kollat med vad dina kristaller säger eller har du något som vissar detta utan gillar du bara att producera en massa text?
Källa tack!
Till skillnad från dig så har jag en mycket välutvecklad förmåga att analysera budskap från media och uttalanden från diverse högt uppsatta chefer och tjänstemän inom amerikansk underättelsetjänst. De har flertalet gånger uttalat att:

1. Inga bevis finns för att Ryssland "hackade valet"
2. Inga bevis finns för "colution" mellan Trump och Ryssland.

Det enda som finns är galna tanter inom dems som ropar om att Ryssland skulle myntat begreppet "crocked Hillary" och att Ryssland på något sätt påverkade valet genom att Wikileaks publicerade Hillarys mail där hon erkänner att hon ljuger för väljarna, ser väljarna som "basement dwellers" och att hon tagit mutor från Ryssland för att sälja Uran till dem.

Att du gillar någon som spottar dig i ansiktet och är sur på superhjälten Donald J. Trump - den mänskliga evolutionens krona - är något som får stå för dig.

Vill du ha källa på det också?
2017-04-05, 17:58
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Steve Bannon petad av Trump!

Obehagligaste nyheten hittills, under hela Trumperan.

"Petad" är ett sätt att gömma. Tro inte att Trump avslutar kontakterna som gav han möjlighet att få presidentposten. Trump är smartare än så.
2017-04-05, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
"Petad" är ett sätt att gömma. Tro inte att Trump avslutar kontakterna som gav han möjlighet att få presidentposten. Trump är smartare än så.
Snarare McMaster som har sagt att antingen åker grisen ut ur säkerhetsrådet eller så säger jag upp mig. Bara att välja.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in