Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
Det stämmer att media ofta fördröjer obekväm information tills dess händelsen fallit ur de flestas medvetande. (Även mitt eget medvetande naturligtvis. När man följer en nyhet, t.ex genom att vara med i en tråd på Fb, får man ju ofta en helt annan bild.)
Gällande det fetade:
Jag börjar tro att många media har som viktigaste uppgift att basunera ut ägarnas åsikter. Det är viktigare än att."sälja lösnummer".
Många här verkar överens om att medias skildring av konflikterna i MÖ är skev. T.ex av den händelse som vi diskuterar nu. Jag börjar tro att de judiska ägarna av våra medier utnyttjar medierna som en propagandakanal för att gynna Israel.
Syrien är ju en fiende till Israel, förstås. Detta gör att de får "dålig press", som i den aktuella situationen med den påstådda giftgasattacken.
Håller med om detta och det syns ju tydligt i rapporteringen om kriget i Syrien. Ägarnas intressen och synsätt återges väldigt enkelspårigt, jag tror inte att median någonsin har varit lika likriktad som nu.
Man släpper sällan fram avvikande åsikter. Man skulle kunna tro att det inte finns några längre, att alla plötsligt har samma åsikter.
Och detta går ju också igen i politiken, riksdagens partier har alla samlats kring vissa frågor, t ex hotet från Ryssland, annekteringen av Krim, icke-statskuppen i Ukraina.
För att inte tala om Syrien, där man unisont stödjer de "moderata rebellerna" mot Assad. De har ju fått miljoner från svenska skattebetalare. Jag skäms för det och önskar att det gick att be det syriska folket om ursäkt för det.