2017-03-26, 23:36
Medlem
Aha, och förståelsen att folk vill lämna detta helvete finns den?

"Bidragsturister".
Citera
2017-03-26, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazino
Fyfan vilken propaganda på SVT Dokument utifrån, massa kända terrorister som har fått prata se minut 1. Inget om alla tusentals terrorister som kom från all världens håll in till Syrien. Jag ringde in till SVT och gav dom en utskällning.
Vilka kända terrorister syftar du på?
Citera
2017-03-26, 23:54
Medlem
Rasande-Roses avatar
Förstår inte riktigt varför PK-media fortfarande maler om Syrienkriget. Det har lika lite allmänintresse numera som "SD-skandaler". Det är old news, ingen bryr sig. Försöker de återuppväcka refugees welcome-andan från 2015 så är de för sent ute. Syrien har blivit överexponerat och intresset är avdödat nu.

Ungefär som att folk gäspar åt rubriker när ännu en trist flyktingflotte kantrat på medelhavet.
Citera
2017-03-26, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jojoh
Ser dokument utifrån på SVT. En dokumentär om kriget i Syrien.
Hur i helvete kan man försvara dem och deras mord på oskyldiga barn?

Allt folket sökte var yttrandefrihet och mänskliga rättigheter. Regimen begränsade givetvis internet - det yttersta verktyget för mänsklig frihet.
Så osann och fel på det mesta. Det var inte i närheten av vara en dokumentär, det var ren propaganda.
Assad, med hjälp av sina allierade , får nog ordning på det snart.
Citera
2017-03-26, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cumbersnatch
Vilka kända terrorister syftar du på?
Tex han jävla "neutrala Journalisten". Googla han om du är intresserad.
Citera
2017-03-27, 00:45
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jepperdi
Så osann och fel på det mesta. Det var inte i närheten av vara en dokumentär, det var ren propaganda.
Assad, med hjälp av sina allierade , får nog ordning på det snart.
Det finns bokstavligt talat videobevis på hur Assadregimen behandlat det syriska folket. Så vad exakt enligt dig är osant?
Citera
2017-03-27, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazino
Tex han jävla "neutrala Journalisten". Googla han om du är intresserad.
Minns en återkommande journalist/medieaktivist, men har dock inget minne alls av att filmen använde det där epitetet du har innanför dina citationstecken.

Nåja, det kan ju faktiskt vara mitt minne det är fel på för jag minns inte ens vad han heter. Därmed kan jag inte googla på honom, så upplys mig gärna vilken terrororganisation han är medlem i eller vilka terrorattentat han har gjort sig skyldig till.
Citera
2017-03-27, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Det finns bokstavligt talat videobevis på hur Assadregimen behandlat det syriska folket. Så vad exakt enligt dig är osant?
För det första, vissa delar av de syriska folket, som krigar mot en laglig regering med hjälp av tusentals utländska jihadister/terrorister. Det är naturligtvis helt rätt att bekämpa och helst nedgöra dem.
Osant är ju att de sa i propagandafilmen att östra Aleppo hölls av FSA. Det var så mycket fel att jag inte orkade se hela. Däremot var det i alla fall lite mer nyanserat i eftersnacket.
Citera
2017-03-27, 01:34
Medlem
Internetkrigare14s avatar
Tycker man detta bara är old news är man en tragisk och hemsk människa.

Har sett och hört mycket i mitt liv.
Men det regimen håller på med är helt sinnessjukt.

Sen är det en annan fråga om Någon eller något land kan läka dessa drabbade människor som blir slaktade av sitt eget folk och dess styre.

Kalla det propaganda är dessutom helt oväsentligt. Viss propaganda är bra att sprida i så fall.

Men enkelt utryckt, utan förstärkta och förvrängda ord så är den en tragiskt verklighet som visas.

Det är ett inbördeskrig och jag skulle också delta i det, mot regimen/regeringen om det var så.

Fy fan vilka hemska jävlar vi människor kan vara mot varandra.

Barbarer...
Citera
2017-03-27, 01:35
Medlem
Internetkrigare14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaita
Har just sett SVT Agenda om Syrienkriget. En dokumentär visas som påstås spegla uppkomsten och den syriska regeringens krigsbrott och tortyr av barn.
http://www.svtplay.se/video/12953944/agenda/agenda-sasong-13-26-mar-21-15?start=auto&accessService=signInterpretation

Programmet är extremt vinklat och alldeles "för bra" för att vara sant. Skolbarn som torteras. Bombning av skolor. Teckningar som färgas av blod... Intervjuad mor beskriver kroppsdelar från ett annat barn på sitt (..?)

Den som gör filmen är en Ryss-amerikan som verkar påtagligt flackande med blicken när han intervjuas och får frågor om källorna. Hans svar är ospecifika, men ändå trycker han på hur tydlig bilden är om vem som är ond respektive god i konflikten.

Har SVT köpt in en ren propagandafilm? Är det fejk news presenterat och framfört i självaste SVT Agenda?

För bra för att vara sant? Det var mig en jävligt märklig kommentar.

Säger en hel del om författaren tror jag...
Citera
2017-03-27, 01:35
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jepperdi
För det första, vissa delar av de syriska folket, som krigar mot en laglig regering med hjälp av tusentals utländska jihadister/terrorister. Det är naturligtvis helt rätt att bekämpa och helst nedgöra dem.
Osant är ju att de sa i propagandafilmen att östra Aleppo hölls av FSA. Det var så mycket fel att jag inte orkade se hela. Däremot var det i alla fall lite mer nyanserat i eftersnacket.
Du verkar hoppa över hela första delen av dokumentären. Ser du inte klipp hur Assadregimen skjuter mot folkmassor? Vill du gå så långt som att förneka faktiska videobevis?
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2017-03-27 kl. 01:46.
Citera
2017-03-27, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Du verkar hoppa över hela första delen av dokumentären. Ser du inte klipp hur Assadregimen skjuter mot folkmassor? Är du efterbliven?
Knappat efterbliven om man kom hem sent och bara såg andra halvan, vilket räckte och blev över.
Efterbliven är annars starka ord av person som hela tiden uttrycker sin önskan att, om inte allt går som du vill, kriget ska fortsätta så länge som möjligt för att skada Syrien och dess folk, Ryssland, Iran och Hizbollah.
Tycker att du under många år i denna tråd, gång efter annan, trots att du har haft fel, visat vem som är efterbliven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in