2017-04-04, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Varför vore det så otroligt att Assad skulle använda kemvapen? Han har ju fått "bekräftelse" av USA om att man inte prioriterar att avsätta honom. Vad har han att förlora lixom? Utöver det har FN redan fastställt att Assadregimen använt kemvapen även EFTER 2013 kemattacken.

Det verkar som att du borde vara lite mer kritisk.

Står det i FNs rapport att det är uteslutet utan rimliga tvivel att det är Assadregimen som har utfört attackerna? Eller använder dom ord som troligtvis och förmodligen?
Citera
2017-04-04, 11:42
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Du har alltså rättat mig för att jag inte citerat dig för ordet "kallat" och istället använt "betraktat", och här sitter du och hänvisar till att vissa avtal inte blivit uppfyllda och att USA vill att Ryssland inte ska bomba al-Nusrafronten? Ingen av dessa källor ger belägg för att USA kallat alla opposition som inte är IS för moderat. Det är din egna långsökta härledning.

Nästa gång du inte har någon källa kan du bespara mig och dig tiden och erkänna det istället för att dra efter halmstrån för att rädda ditt skinn.

Du länkar dessutom till dina egna inlägg, som inkluderar Sputniksnews, men när jag hänvisar till Rysslands statliga hemsida vägrar du erkänna något. Snacka om att vara verklighetsfrämmande.
Du avfärdar alltså det jag skrivit och alla dessa artiklar innan du ens har hunnit läsa. Här har jag ansträngt mig med att plocka fram belägg och du bara struntar i alltihop. Dessutom förvränger du det jag skriver, orden är viktiga!
Du vill uppenbarligen inte inse fakta och du klarar inte en seriös diskussion.
Men du vet att jag har rätt.
Citera
2017-04-04, 11:43
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Står det i FNs rapport att det är uteslutet utan rimliga tvivel att det är Assadregimen som har utfört attackerna? Eller använder dom ord som troligtvis och förmodligen?
"Utetslutet utan rimliga tivvel" är inte en standard man använder någonsin i FN:s rapporter. Så du försöker leta efter något som inte existerar.
Citera
2017-04-04, 11:44
Medlem
Citat:
"Utetslutet utan rimliga tivvel" är inte en standard man använder någonsin i FN:s rapporter. Så du försöker leta efter något som inte existerar.

Så med andra ord kan man inte förlita sig 100% på rapporten som du tycks göra. Hur var det med källkritiken som du ofta vurmar om?
Citera
2017-04-04, 11:45
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Du avfärdar alltså det jag skrivit och alla dessa artiklar innan du ens har hunnit läsa. Här har jag ansträngt mig med att plocka fram belägg och du bara struntar i alltihop. Dessutom förvränger du det jag skriver, orden är viktiga!
Du vill uppenbarligen inte inse fakta.
Jag tar det du skriver ordagrant. Det är du som är motsägelsefull. Jag skummade igenom dina inlägg och alla beståd just av DINA inlägg (konstigt att du tror att du har någon auktoritet) som i sin tur bestod utav Sputnikskällor. Kan du inte hänvisa till USA:s statliga hemsida precis som jag gjort när det kommer till Ryssland? Du sa ju trots allt att de faktiskt har kallat, vilket innebär att de uttryckligen har sagt det.

Dina patetiska försök att försvara allt som Ryssland och Assadregimen gör håller lixom inte.
Citera
2017-04-04, 11:47
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Så med andra ord kan man inte förlita sig 100% på rapporten som du tycks göra. Hur var det med källkritiken som du ofta vurmar om?
Har du ens läst rapporten eller försöker du leka allan ballan?

Med den inställning kan du inte 100 % lita på att det inte är utomjordingar från Mars som begått attacken. Pajas. Det faktum att rapporten inte pekar mot rebellerna innebär att det finns bristande bevis för det. Lol.
Citera
2017-04-04, 11:50
Medlem
Citat:
Har du ens läst rapporten eller försöker du leka allan ballan?

Med den inställning kan du inte 100 % lita på att det inte är utomjordingar från Mars som begått attacken. Pajas.

Bli inte sur nu bara för att du vet att jag har rätt. Håll det sakligt när du argumenterar. Jag skickade dig ett PM precis om rapporten.

Lite off topic, men det skulle man rätt så enkelt bevisa att det inte var.
Citera
2017-04-04, 12:03
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Jag tar det du skriver ordagrant. Det är du som är motsägelsefull. Jag skummade igenom dina inlägg och alla beståd just av DINA inlägg (konstigt att du tror att du har någon auktoritet) som i sin tur bestod utav Sputnikskällor. Kan du inte hänvisa till USA:s statliga hemsida precis som jag gjort när det kommer till Ryssland? Du sa ju trots allt att de faktiskt har kallat, vilket innebär att de uttryckligen har sagt det.

Dina patetiska försök att försvara allt som Ryssland och Assadregimen gör håller lixom inte.
Nej, jag är inte motsägelsefull, jag är tydlig. Men jag förstår nu vad du vill ha som "belägg". Du vill se citat från USA där de uttryckligen säger att de räknar Nusra till den moderata oppositionen. Stolle!

De är ju inte korkade. Varför tror att de så konsekvent har använt begreppen moderata rebeller/moderat opposition och inte förtydligat vilka de menar? Det är ju många grupper som ingår och ändå har USA inte gjort någon skillnad, så vitt jag vet.

Och den här diskussionen har vi ju haft i den här tråden tusentals gånger.
Moderata rebeller/opposition är ett påhitt av USA och betyder egentligen ingenting annat än att de slåss mot Assad. Nusra är lika hemska som IS och Nusra har dominerat i gruppen, många grupper har samarbetat med dem.
Det är bara för dig att inse faktum.
Citera
2017-04-04, 12:06
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Bli inte sur nu bara för att du vet att jag har rätt. Håll det sakligt när du argumenterar. Jag skickade dig ett PM precis om rapporten.

Lite off topic, men det skulle man rätt så enkelt bevisa att det inte var.
En person som är så bra på att "bevisa" saker och ting borde också kunna få fram en rapport.

http://www.securitycouncilreport.org/atf/cf/%7B65BFCF9B-6D27-4E9C-8CD3-CF6E4FF96FF9%7D/s_2015_908.pdf

Du förstår väl hur smått efterblivet det är att efterfråga om ett "100-procentigt" beslut? Inte ens Högsta domstolen tillämpar en sådan standard.
Citera
2017-04-04, 12:11
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Nej, jag är inte motsägelsefull, jag är tydlig. Men jag förstår nu vad du vill ha som "belägg". Du vill se citat från USA där de uttryckligen säger att de räknar Nusra till den moderata oppositionen. Stolle!

De är ju inte korkade. Varför tror att de så konsekvent har använt begreppen moderata rebeller/moderat opposition och inte förtydligat vilka de menar? Det är ju många grupper som ingår och ändå har USA inte gjort någon skillnad, så vitt jag vet.

Och den här diskussionen har vi ju haft i den här tråden tusentals gånger.
Moderata rebeller/opposition är ett påhitt av USA och betyder egentligen ingenting annat än att de slåss mot Assad. Nusra är lika hemska som IS och Nusra har dominerat i gruppen, många grupper har samarbetat med dem.
Det är bara för dig att inse faktum.
Jag förväntade mig citat, inte dina dumma och långsökta härledningar. Istället för att slösa bort min tid och smutsa ner tråden med helt onödiga inlägg kunde du väl bara ha sagt från början att du inte har för det? Du skulle även kunna tillstå att USA betraktar Nusrafronten som moderat, men istället, på grund av ditt ego, valde du att insittera på att du menade "kallat" och nu backar du alltså tillbaka. Jag tack med dig för idag.
Citera
2017-04-04, 12:51
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Samma sak en gång till:
En rebelloffensiv slås tillbaka och när det ser som mest kritiskt ut för rebellerna rapporteras det om en gasattack mot civila i rebellkontrollerade områden av det uppger det oppositionella Syriska människorättsobservatoriet.

Och allt upprepas okritiskt av medierna i väst.

Hur har det gått med tidigare avslöjanden?

Visst är det passande att det alltid inträffar i direkt anslutning till en misslyckad terroristoffensiv? Jag vet inte vilken gång i ordningen det är men säkert den tredje eller fjärde gången de senaste 3-4 åren. Givetvis sväljer västerländsk MSM allt med hull och hår. Varför kan ingen göra en noggrann undersökning och granskning av den där "Syrian Observatory for Human Rights"? De vet alltid allt innan någon annan ens hunnit reagera. Det är ju ett skämt. Genomskådar verkligen så få det? Det är patetiskt att varje gång gå på samma desinformation. Det här kriget kommer att vara slut om ca 1-2 år. Ungefär så långt tid det tar för att städa undan fickorna runt Idlib, Homs och i södra delen av landet.
Citera
2017-04-04, 12:59
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Jag förväntade mig citat, inte dina dumma och långsökta härledningar.
Du behöver förbättra din läsförståelse.
Citat:
Istället för att slösa bort min tid och smutsa ner tråden med helt onödiga inlägg kunde du väl bara ha sagt från början att du inte har för det?
Jo, jag visste från början att det var slöseri med både min och din tid. Du vill inte ha en seriös diskussion.
Citat:
Du skulle även kunna tillstå att USA betraktar Nusrafronten som moderat,
Nej, varför skulle jag det. Jag hittar inte på saker.
Jag tror inte att betraktar Nusra som moderat, Nusra är deras soldater.
Citat:
men istället, på grund av ditt ego, valde du att insittera på att du menade "kallat"
Nej, det handlar inte om mitt ego, det handlar om att använda korrekta uttryck. Men sånt förstår ju inte du.
Citat:
och nu backar du alltså tillbaka. Jag tack med dig för idag.

Jag har inte backat på en enda punkt. Det anmärkningsvärda är att du driver den här diskussionen så långt, trots att jag har serverat dig mer än tillräckligt med belägg. Du hade kunnat motbevisa mig, men du har inte ens försökt. Således vet du att jag har rätt och driver den här diskussionen av helt andra skäl.

Jag är intresserad av fakta i Syrien-kriget. Det finns så mycket lögner här som måste fram i ljuset.

Ju fler som förstår vilken oförrätt Väst har åsamkat Syrien, desto större möjligheter har Syriens folk att segra. Jag följde Vietnamkriget och där spelade världsopinionen en stor roll för en slutlig seger för Vietnams folk, de hade fått hela världens sympatier.
Det måste bli slut på den här typen av övergrepp mot små nationer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in